تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818910810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران مسکن در اروپا نتیجه فساد در نظام سرمایه داری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقتصاددان انگلیسی تاکید کرد
"بحران مسکن" در اروپا نتیجه فساد در نظام "سرمایه داری"
اقتصاددان انگلیسی تاکید کرد مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی بیشتر ناشی از فساد در دستگاه‌های دولتی و نظام مالی این کشورها و بی کفایتی دولت های آنها است.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازپرس تی وی، اقتصاددان انگلیسی تاکید کرد بحران مسکن در اروپا نتیجه فساد در نظام سرمایه داری است. آمارها نشان می‌دهد بیش از 11 میلیون خانه و واحد آپارتمانی در اروپا خالی است در حالیکه میلیون‌ها نفر در اروپا از هر گونه سرپناهی محروم هستند. 
"رادنی شیکسپیر" اقتصاددان انگلیسی در این خصوص گفت: این آمارها بسیار تکان دهنده است و نشان می‌دهد نظام اقتصادی و اجتماعی در اروپا تا چه حد ورشکسته و بیمار است.
در واقع نظام اقتصادی حاکم در اروپا همه پول‌ها و سرمایه ها را به بانک‌ها تزریق می کند و باعث می‌شود هر روز قیمت مسکن بیشتر شود.
متاسفانه نظام اقتصادی اروپا پولی را که به عنوان مالیات و اشکال دیگر از مردم می گیرد برای تولید و اشتغالزایی مصرف نمی کند. دولت‌ها باید حتی اگر لازم باشد به زور صاحبان این خانه ها را مجبور کنند یا آنها را با قیمت‌های کمتر اجازه بدهند یا بفروشند. در عین حال بانک مرکزی اروپا نیز باید با حمایت از صنایع ساختمان سازی امکان ساخت خانه های بیشتر را فراهم کند.
در هر حال شرایطی تکان دهنده برای مردم عادی در اروپا است و آنها قرار است ماه مه امسال در انتخابات پارلمانی برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان اروپا شرکت کنند. احتمال می رود با توجه به بحران اقتصادی که از چند سال پیش بر اروپا حاکم شده است، مردم دیگر به نمایندگان فعلی را ندهند.
متاسفانه بحران مسکن در اروپا نتیجه اقتصاد سرمایه داری است که قشر ضعیف و کم درآمد باید تاوان آن را بپردازد. هم اکنون بدهی برخی کشورهای اتحادیه اروپا به حدی زیاد شده است که دیگر نمی توانند پرداخت کنند.
مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی بیشتر ناشی از فساد در دستگاه‌های دولتی و نظام مالی این کشورها و بی کفایتی دولت های آنها است. 

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن