محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832200795
گزارش مشروح فارس از همایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی دینانی: کلام شیعه را خواجه نصیرالدین به فلسفه تبدیل کرد/محقق داماد: خواجه برای اخلاق تشیع نظام سازی کرد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش مشروح فارس از همایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی
دینانی: کلام شیعه را خواجه نصیرالدین به فلسفه تبدیل کرد/محقق داماد: خواجه برای اخلاق تشیع نظام سازی کرد
چهره ماندگار فلسفه ایران گفت: زمانی که خواجه آمد کلام شیعی اوج گرفت و نه تنها وی به علم کلام ارتقا بخشید بلکه آن را تبدیل به فلسفه الهی کرد. بی تعارف بگویم که اگر خواجه به ظهور نرسیده بود ما ملاصدرا و شاگردانش را نداشتیم.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، همایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی عصر روز گذشته (5 اسفند) با حضور آیت الله مصطفی محقق داماد، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، مدیرگروه فلسفه اسلامی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، حجت الاسلام غلامحسین خسروپناه، رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران، شهین اعوانی، عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران و برخی دیگر از اساتید فلسفه و علاقه مندان در موسسه حکمت و فلسفه ایران برگزار شد. *خواجه نصیر برای اخلاق تشیع نظام سازی کرد در ابتدای این همایش آیتالله مصطفی محقق دامادعضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه خواجه نصیرالدین طوسی با طرح دو اصل در تجریدالاعتقاد به عنوان یک متفکر شیعی برای اخلاق تشیع یک نظام درست کرده بود، افزود: نخست نظریه ذاتی بودن حسن و قبح اعمال بشری مطرح است به طوریکه اعمال بشر در درون ذاتش قبیح یا حسن است چون نفس الامر برای حسن و قبح قائل است اصل دوم عقلی بودن حسن و قبح است که مدرک آن عقل بشری است. وی با اشاره به اینکه این دو اصل چیزی را به نام اخلاق بوجود می آورد که اگر نباشد به انکار اخلاق می رسیم و هرچه می ماند شرع است، اظهار داشت: در تئوری اشعری اگر دروغ بد است، حرام می شود و اگر راستی خوب است واجب می شود و دیگر پای گزاره های اخلاقی باز نمی شود. خواجه همه چیز را به دست شریعت نمی دهد اگر حسن و قبح واقعی باشد یک جاهایی قلمرو عقل است و یک جاهایی شرع و اخلاق. آیت الله محقق داماد با تأکید بر اینکه در قرون اولیه و سپس قرن یازده و دوازده قمری قائده ملازمه عقل و شرع مطرح شد که به اعتقاد من برای برچیدن اخلاق بود، توضیح داد: اگر هرچه عقل می فهمد بلافاصله حکم ثواب یا عقاب بدهد دین حداکثری وسیع می شود و همه اعمال بشری شریعت می شود پس چه اشعری طوری اخلاق را جمع کرده هم محقق کرکی هردو جایی برای اخلاق نگذاشتند. وی در ادامه افزود: به نظر می رسد تا زمان محقق کرکی و امثال خواجه نصیر و حتی شیخ طوسی و شیعیان قبلی به قائده ملازمه اعقتاد نداشتند این ملازمه بلایی از دو جهت برای از بین بردن اخلاق و وسیع شدن شریعت بود. *کلام شیعه را خواجه نصیرالدین به فلسفه الهی تبدیل کرد سپس غلامحسین ابراهیمی دینانی درباره ویژگی های شرح خواجه به اشارات سخن گفت و افزود: ای برادر و ای خواهر تو همه اندیشه ای، مابقی خود استخوان و ریشه ای! مسئله ای که استاد محقق داماد درباره عظیم ترین بحث تاریخ بشریت یعنی عقل و شرع مطرح کردند بین همه ادیان آسمانی بیان شده است همانطور که معجزه پیامبر (ص) سخن اوست که کمتر از اژدهای حضرت موسی نیست بنابراین سخن اعجاز الهی است. وی با اشاره به اینکه محتوای سخن که همان معنی است، معجزه تلقی می شود، اظهار داشت: سخن ظهور اندیشه است و اندیشه خود عقل است، وحی نیز سخنی است که منشایی الهی دارد و البته منشا عقل نیز الهی است منتها وحی ویژگی هایی دارد که عقل معمول ندارد. وی در تعریف اینکه متکلم به چه کسی گفته می شود، توضیح داد: در هر دینی متکلم گروهی هستند که می کوشند احکام را عقلانی کنند، شریعت را از طریق برهان ثابت کنند بنابراین از ابتدا تکلیفشان مشخص است اما فیلسوف آزاداندیش تر است ما فراوان متکلم داریم همانطور که جناب محقق داماد گفتند قرن دوم و سوم اهل سنت در شیعه قوی تر از شیعه هستند بنابراین من معتقدم چون شیعه به قال باقر و قال صادق اعتقاد داشت بنابراین تکلیفش مشخص بود و خیلی تلاشی نمی کرد. ابراهیمی دینانی با تأکید بر اینکه بنابراین تا زمان خواجه نصیرالدین طوسی اهل سنت در کلام از ما جلوتر بودند، افزود: کتاب تجرید الاعتقاد که تحریرالاعتقاد هم به آن می گویند ظاهرا کلامی است اما از کتاب فلسفی چیزی کم ندارد زمانی که خواجه آمد کلام شیعی اوج گرفت و نه تنها به علم کلام ارتقا بخشید بلکه کلام را تبدیل به فلسفه الهی کرد بنابراین بی تعارف بگوییم که اگر خواجه نصیر به ظهور نرسیده بود ما ملاصدرا و شاگردانش را نداشتیم. دینانی در ادامه یادآور شد: اوج تفکر عقلانی از جناب خواجه نصیر آغاز می شود اهل سنت دشمن خونین خواجه هستند من دانشگاه هایشان رفته ام ما می گوییم نصیرالدین آنها می گویند ممیت الدین. ما خودمان هم باید بیشتر او را بشناسیم او فیلسوف گفت وگو است هنر را در گفت وگو سخن می داند هرچند شرح زندگی خواجه غم انگیز که در چه سختی زندگی کرده از فراز تا آواردگی در قلعه الموت و خراسان و ... این استاد فلسفه ایران درباره کارهای بزرگی که خواجه نصیر از دوران همکاری با مغولان و رصد خانه مراغه انجام داده است گفت: وی بزرگترین منجم عصر بود و 400 اندیشمند را دور خود جمع کرد ما هرچه می توانیم باید شان او را گرامی بداریم یکی از کارهای وی شرح اشارات است فلسفه در جهان اسلام در دادگاه محکوم شده بود در رأس محکوم کنندگان فلسفه غرالی بود که البته در جوانی کارهای بد زیادی کرده بود اما بهرحال آخر عمر حکیم بزرگی شد این مرد یک حجت الاسلام علی الاطلاق امام محمد غزالی سرآمد دانشگاه نظامیه بغداد بود وی تهافت الفلاسفه را نوشت که فلاسفه مزخرف گفته اند و این کتاب در سراسر جهان اسلام پخش شد. وی با اشاره به اینکه دو نفر در مقام دفاع از فلسفه محکوم شده توسط غزالی برآمدند، توضیح داد: در مرحله اول ابن رشد اندلسی تهافت التهافت را نوشت اما با کمال تاسف ابن رشد یک مقدار تعصب هم دارد و در یک جاهایی با غزالی همدست و علیه ابن سینا کار کرده است ابن رشد با همه عظمتی که داشت شاگرد نداشت دفاع کننده دوم هم خواجه نصیر در ایران بود و شرح اشارات را نوشت چون قبل خواجه امام فخرالدین رازی اشعری آمد و شرحی بر اشارات ابن سینا نوشت که البته بیشتر جرح بود تا شرح. وی در پایان با اشاره به اینکه شرح خواجه نصیر در واقع شرح ابن سینا نیست در واقع پاسخی به حرف های نامربوط امام فخررازی است، افزود: من اشارات او را دفاع از فلسفه می دانم نه شرح فلسفه در نهایت اگر ابن رشد شاگرد نداشت خواجه جانشین داشت و ملاصدرا و سپس صدرالمتالهین و علامه طباطبایی شاگرد او بودند. *خواجه با کمک عقلانیت عملی به اخلاق کاربردی رسید حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه درباره بحث حسن و قبح اخلاقی در چارچوب عقل نظری و عملی توضیح داد: خواجه نصیر یک شخص تنها نیست یک پارادایم و اندیشه فکری است من خواجه را از خیلی محققان موفق تر می دانم مبحث حسن و قبح در فلسفه پرداخته شده البته بحث علمی است بحث حسن و قبح سوال اصلی اش این است که آیا این ثواب و عقاب و مدح و ذم که بر فعل فاعل مختار نسبت داده می شود ذاتی فقه است یا جعل جاعل؟ این سوال را متکلمین و معتزله و اشاعره پاسخ دادند. وی با اشاره به اینکه اشاعره معتقدند حسن و قبح اخلاق شرعی است یعنی فعل فی نفسه نه قبیح است نه حسن، افزود: اشاعره کسانی اند که معتقدند فعل با کلام شارع حسن و قبح می یابد ولی معتزله می گویند فعل خود ذاتا یا حسن است یا قبیح است عقل هم بخشی از این حسن و قبح را می فهمد بقیه را که نفهمد شارع بیان می کند بنابراین این دعوا بین اشاعره و معتزله است. حجت الاسلام خسروپناه نظر خواجه درباره حسن و قبح توضیح داد: او می گوید ما یک عقل نظری و یک عملی داریم این که فلاسفه منکر شدند منظورشان این است حسن و قبح را ما با عقل نظری درک نمی کنیم عقل عملی حسن و قبح را فی البداهه درک می کند بنابراین فلاسفه حرف اشاعره را نمی زنند بنابراین تصور نکنیم اینها مثل اشعری ها اندیشمند فیسوف از منظر عقل نظری گفتند بلکه از نظر عملی آنها بررسی کردند. وی در پایان اظهار داشت: اینکه خواجه از عقل عملی استفاده و مبنای حسن و قبح اخلاقی قرار داده است امروزه باید با کمک این عقلانیت عملی به اخلاق کاربردی وارد شویم الان ما اخلاق حرفه ای و کاربردی نیازمان است. * خواجه نصیر حکمت را زیبا و ساده تعریف می کند محمد حسین خانی به نمایندگی از جامعه مهندسان دانشگاه تهران درباره چیستی اراده وضعف اخلاقی در خواجه عنوان کرد: این روز، روز مهندسی نام گرفته از جهتی او مهندس نفس بوده که بقدری نفس و جسم و روحش را ساخته که اثرات عمیقی در جامعه و آیندگان گذاشته است این نشان می دهد شناخت و مهندسی نفس خیلی مهم است در کنار مهندسی فرهنگی و سیاسی برخورد فرهنگی با مغولان و ... نشان دهنده اهمیت موضوع است امروزه مهندسی شاید آن معنی را نداشته باشد. وی با اشاره به اینکه بحث اخلاق در بین مردم بسیار مهم است چون بیشتر مردم اکنون دچار ضعف اخلاقی هستند، توضیح داد: خواجه نصیر حکمت را زیبا و ساده تعریف می کند عبارت از «دانستن چیزها چنان که باشد و قیام نمودن به کارها چنان که باید» این را باید حفظ کنیم و در زندگی بکار ببریم قوه ای که می تواند این اتفاق را در نفس انسان ایجاد کند نفس ناطقه است که خواجه معتقد است اگر سایر قوا تحت حکومت عقل قرار بگیرند این اتفاق می افتد اگر عقل در بند شهوت و غضب نباشد فهم صحیح حقایق و اتخاذ رویه صحیح صورت می گیرد و همچنین خواجه کلید سعادت انسان را دوچیز بویژه در اخلاق ناصری ذکر کرده شامل عقل و دیگری اراده. حسین خانی با تأکید بر اینکه به نظر خواجه برترین سعادت آنست که انسان تمام افعالش خیر محض باشد، افزود: وی خیر محض را مثل الهی می داند و فعل الهی را همان می داند که فاعل به خاطر نفس کار انجام می دهد نه به جهت چیزهای دیگر اما نکته مهم این است که در بحث قوه عقلی کمال قوه عقلی در دو چیز است یکی کمال قوه عملی و دیگری علمی. خواجه در کمال قوه عملی به رابطه دو سویه علم و عمل و تهذیب اخلاق اعتقاد دارد. *سرآمد تلفیق گران دین و فلسفه، خواجه نصیرالدین طوسی بود همچنین در این مراسم شهین اعوانی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران نیز با اشاره به اینکه فیلسوفان مسلمان به اخلاق به صورت مجزا کمتر پرداخته اند و وجه عقل نظری در میان فلاسفه بسیار فربه و استوار است اما اخلاق به صورت نظام مند کار نشده است، توضیح داد: ما اخلاق را همیشه از جنبه دین دیده ایم، از زمانی که مباحث اخلاق در دنیای اسلام شکل گرفت، فلاسفه تلاش کردند با کمک آیات و روایات به نظام فلسفی خود رنگ و صبغه اسلامی ببخشند. وی در ادامه افزود:بنابراین اینجا دو جریان ایجاد شد نخست عده ای قائل به تفکیک دین از فلسفه شدند که ابن رشد از جمله آنهاست و برخی به تلفیق دین و فلسفه پرداختند که سرآمد آنها خواجه نصیرالدین طوسی است وقتی میان دین و فلسفه تلفیق ایجاد شود در این صورت باید تکلیف اخلاق مشخص شود و غایت آن دانسته شود؛ حکما غایت اخلاق را سلطه عقل نظری به تعبیر دیگر خرد بر عقل عملی و چیرگی خرد بر اراده می دانند. وی با تأکید بر اینکه بنا به نظر خواجه اخلاق اعم از دین است و بدون دین در جهان اسلام اخلاق معنا ندارد، افزود: مراد از اخلاق اخلاق فلسفی و ایجاد منش اخلاقی در فرد است. خواجه نصیر فضیلت دانایی را به سایر فضایل اضافه کرد و سعادت را جز دانایی نداست این سعادت سه بخش نفسانی، بدنی و مدنی دارد بنابراین نظام بخش اخلاق ملت، جامعه و اجتماع است. اعوانی در پایان اظهار داشت: بنابراین به نظر خواجه تنها بنده خوب خدا بودن کافی نیست باید در بعد فردی و اجتماعی و زندگی با اخلاق و خوب بود. انتهای پیام/
92/12/06 - 01:00
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
اجمالی/ همایش «بزرگداشت خواجه نصیر» برگزار شد تأکید خواجه نصیرالدین طوسی بر عقل و اخلاق/ خواجه کلام
اجمالی همایش بزرگداشت خواجه نصیر برگزار شدتأکید خواجه نصیرالدین طوسی بر عقل و اخلاق خواجه کلام شیعه را به اوج رسانداز مهمترین ویژگیهای شخصیتی و سلوکی خواجه نصیرالدین طوسی که بسیار بدان نیازمند هستیم اهمیت توجه به اخلاق در تمام حوزههای زندگی و ارتباط برقرار کردن ایشان بین عقلهمایش خواجه نصیرالدین طوسی در یزد برگزار می شود
همایش خواجه نصیرالدین طوسی در یزد برگزار می شود یزد - ایرنا- مسئول روابط عمومی دانشگاه یزد از برگزاری همایش روز مهندس و خواجه نصیرالدین طوسی در استان خبر داد فاطمه السادات میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود این همایش را انجمن علمی دانشکده برق و کامپیوخواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی
خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی شاهرود - ایرنا - در ایران روز پنجم اسفندماه سالروز تولد خواجه نصیر الدین طوسی روز مهندسی نام گذاری شده است به پاس گرامیداشت خدمات ارزنده دانشمند ایرانی ابو جعفر محمدبن محمدبن حسن طوسی مشهور به خواجه نصیرالدین فیلسوف متکلم فقیه دانشمندنمایشگاهی از آثار خواجه نصیرالدین طوسی در مشهد برپا شد
نمایشگاهی از آثار خواجه نصیرالدین طوسی در مشهد برپا شد مشهد - ایرنا - به مناسبت روز مهندس و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی گنجینه ارزشمندی از دست نویس های کهن کتابهای چاپ سنگی و چاپی مربوط به آثار این ریاضیدان بزرگ در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شد به گزارش روز دوشنبه ایانیمیشن «خواجه نصیرالدین طوسی» به تلویزیون میآید
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱ ۴۴ شبکه پویا به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی انیمیشن سینمایی این ریاضیدان و منجم ایرانی را به روی آنتن میبرد به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا انیمیشن خواجه نصیرالدین طوسی در روز بزرگداشت وی و روز مهندس -همایش بزرگداشت حکیم خواجه نصیرالدین طوسی/ اخلاق و فلسفه از نگاه خواجه نصیر
دین و اندیشه همایش بزرگداشت حکیم خواجه نصیرالدین طوسی اخلاق و فلسفه از نگاه خواجه نصیر همایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی با موضوع اخلاق و فلسفه از نگاه خواجه نصیر 5 اسفندماه در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر به همت انجمن حکمت و فلسفه ایهمایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی برگزار میشود
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱ ۵۰ همایش بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی با موضوع اخلاق و فلسفه از نگاه خواجه نصیر در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار میشود به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این همایش که به همت انجمن حکمت و فلسفه ایران و همکاری مؤسسه پژفارس در ۱۸ربیعالثانی گزارش میدهد «محقق حلی» و تربیت ۴۰۰ مجتهد نامدار/ کتابی که موجب تحسین خواجهنص
فارس در ۱۸ربیعالثانی گزارش میدهدمحقق حلی و تربیت ۴۰۰ مجتهد نامدار کتابی که موجب تحسین خواجهنصیر شدسیدحسین صدر صاحب کتاب تأسیس الشیعه درباره شخصیت محقق حلی میگوید قلم از بازشماری اوصاف او عاجز است از مجلس درس محقق بیش از 400 مجتهد آگاه فارغالتحصیل شدهاند که چنین موفقیتی تخواجه نصیرالدین طوسی فلسفه را در خدمت علم کلام درآورد/ خواجه بیشتر یک متکلم بود
دین و اندیشه استاد دانشگاه تهران در گفتگو با مهر خواجه نصیرالدین طوسی فلسفه را در خدمت علم کلام درآورد خواجه بیشتر یک متکلم بود یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه خواجه نصیر الدین طوسی نه تنها در علم کلام که در فلسفه نیز صاحب نظر بوده است گفت با وجود تخصص خواجه در عپایان سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن/ بزرگداشت حکیم خواجه نصیرالدین طوسی
دین و اندیشه دین و اندیشه در 7 روز پایان سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن بزرگداشت حکیم خواجه نصیرالدین طوسی خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه برگزاری هشتمین همایش تکریم چهرههای قرآنی بررسی جریان شناسی سلفیه با تاکید بر شبه قاره برگزاری همایش بزرگداشت حکیم خواجه نصیرالدینفارس به مناسبت پنجم اسفند گزارش میدهد نقش خواجهنصیر در به قدرت رساندن شیعیان در ایران/ مکاشفهای از خواجهنص
فارس به مناسبت پنجم اسفند گزارش میدهدنقش خواجهنصیر در به قدرت رساندن شیعیان در ایران مکاشفهای از خواجهنصیرخواجه نصیر طوسی در سایه توسل بیوقفه به حضرت ولی عصر عج به محضر ایشان شرفیاب شد و آن حضرت را ملاقات کرد و از ایشان خواست تا مقدمات ورودش را به دستگاه حکومت بنیعباس فبرج تاریخی رادکان شگفتی معماری خواجه نصیرالدین طوسی
برج تاریخی رادکان شگفتی معماری خواجه نصیرالدین طوسی برج تاریخی رادکان چناران تنها برجی است که توانایی تعیین چهار فصل سال سال کبیسه و آغاز نوروز را دارد این برج اثر ریاضی دان ستاره شناس و دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی است 9107 عکس محسن بخشنده کد خبر 2648947 تاریخزادروز خواجه نصیرالدین طوسی
زادروز خواجه نصیرالدین طوسی مؤذن جامی محمدهادی - امروز28بهمن سالروز تولد استادالبشر وعقل حادی عشر خواجه نصیر الدین طوسی در تاریخ ۱۵ جمادی الاول سال ۵۹۸ هجری قمری در طوس است چون شهرت یافته که وی در 5 اسقند580 متولد شده و آن را روز بزرگداشت حواجه نصیر و روز مهندس نامیده اند مطاآثار و نوشتههای خواجه نصیرالدین طوسی درمعرض دید عموم
مشهد همزمان با روز مهندس آثار و نوشتههای خواجه نصیرالدین طوسی درمعرض دید عموم رییس سازمان کتابخانهها موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت در این نمایشگاه گنجینه ارزشمندی از دستنویسهای کهن کتابهای چاپ سنگی و چاپی مربوط به آثار و نوشتههای ابوجعفر محمد بن محمد بن حسخواجه نصیر الدین طوسی در بحث اخلاق پیشگام بوده است/ خواجه کلام شیعه را کلامی قدرتمند و مستدل کرد
دین و اندیشه نجفقلی حبیبی در گفتگو با مهر خواجه نصیر الدین طوسی در بحث اخلاق پیشگام بوده است خواجه کلام شیعه را کلامی قدرتمند و مستدل کرد یک استاد فلسفه و كلام اسلامي گفت خواجه به لحاظ اندیشه ای نه تنها نیاز زمان خود و حتی چند نسل بعد از خود را برآورده کرد حال اینکه نسل هاگزارش مشروح فارس از «چالشهای علم جدید برای ادیان» پروفسور لگنهاوزن: سه دیدگاه فلسفی در جمع میان جبر
گزارش مشروح فارس از چالشهای علم جدید برای ادیانپروفسور لگنهاوزن سه دیدگاه فلسفی در جمع میان جبر و اختیار وجود دادچهره ماندگار فلسفه گفت سه سنت برای جمعکردن جبر با اختیار انسان است نخست سنت ارسطویی یا مشایی دوم دیدگاه آمپریسمهای انگلستان و سوم سنت کانتی و در کنار آن سنت هگلحجتالاسلام پارسانیا در گفتوگو با فارس: خواجه نصیر تهدید فخر رازی را به فرصتی تاریخی تبدیل کرد
حجتالاسلام پارسانیا در گفتوگو با فارس خواجه نصیر تهدید فخر رازی را به فرصتی تاریخی تبدیل کردعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت تقابل عقلی خواجهنصیر در برابر جریان کلامی که بعد از فخر رازی میتوانست آفتی برای بسط حرکتهای عقلی جهان اسلام باشد موجب شد تا جناب خواجه تهدید فخر راز-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها