تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803056917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا برای دخالت در امور داخلی ونزوئلا باید توضیح بدهد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش؛
آمریکا برای دخالت در امور داخلی ونزوئلا باید توضیح بدهد
چه زمانی یک دولت دموکراتیک باید سرنگون شود؟ در واشنگتن پاسخ به این سوال همواره ساده است: زمانی که دولت ایالات متحده می‌گوید که باید چنین شود.
دولت آمریکا مانند همیشه از مسائل سیاسی جهان در جهت مصادره به نفع خود، برداشتی موضع گیرانه و غیر واقع ارائه می‌دهد در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به دخالت‌های اخیر واشنگتن در امور ونزوئلا به عنوان تازه‌ترین نوع دخالت در امور دیگر کشورها می‌پردازیم.


به گزارش سی‌ان‌ان، روز یکشنبه دول مرکوسور (برزیل، آرژانتین، اوروگوئه، پاراگوئه و ونزوئلا) در ارتباط به تظاهرات هفته گذشته در ونزوئلا بیانیه ای منتشر کردند و طی آن اقدامات اخیر در ونزوئلا را تلاش برای بی ثبات کردن نظم دموکراتیک این کشور دانستند.


دولت ونزوئلا نیز اعلام داشت، بر تعهد استوار خود مبنی بر رعایت نهادهای دیپلماتیک پایبند است و هر گونه اقدام به جرم و اعمال خشونت آمیز که توسط تفرقه افکنان به منظور گسترش نفرت در جمهوری بولیواری ونزوئلا به عنوان یک ابزار سیاسی تحقق یابد را به شدت محکوم می‌نماید.







دولت آمریکا اما مانند همیشه از مسائل سیاسی جهان به جهت مصادره به نفع خود، برداشتی موضع گیرانه و غیر واقع ارائه می‌دهد، به عنوان مثال جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد، تعداد زیادی از تظاهر کنندگان ضد دولتی در ونزوئلا دستگیر و بازداشت شدند، این در حالی است که تمام افرادی که دستگیر شده اند مرتکب جرم‌هایی از جمله، حمله به پلیس با تکه‌های بتن و کوکتل مولوتوف، سوزاندن خودروها، سطل‌های زباله و حتی برخی ساختماهای دولتی شده اند. این افراد دست به دیگر اقدامات خشونت‌آمیز و خرابکاری نیز زده‌اند.







به گزارش کانتر پانچ، این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست که دولت امریکا خواستار فروپاشی دولت ونزوئلا است، البته خاطر نشان می‌شود که امریکا نیز تلاشی برای مخفی نگه داشتن این واقعیت نمی‌کند، پنج میلیون دلار در بودجه 2014 دولت فدرال امریکا به تامین مالی فعالیتهای اپوزیسیون در داخل ونزوئلا اختصاص یافته، به یقین این تنها قله این کوه یخی را نشان می دهد، چرا که باید به این مبلغ صدها میلیون دلار حمایت از اپوزیسیون ونزوئلا طی 15 سال گذشته توسط امریکا را اضافه نمود.


بنابراین همانطور که می بینیم امریکا سالها است که سعی در دخالت در امور داخلی این کشور داشته، اما آنچه که اظهارات اخیر امریکا را با اهمیت کرده و خشم دول منطقه را بر انگیخته این است که امریکا به اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرده که واشنگتن بار دیگر نظام ونزوئلا را تغییر می‌دهد. کری درست اقدام آوریل سال گذشته خود یعنی زمانی که مادورو به ریاست جمهوری ونزوئلا رسید، تکرار کرد، در سال گذشته وی اعلام کرده بود مادورو این مقام را از طریق تقلب بدست آورده است، بدین ترتیب کری از برسمیت شناختن نتایج انتخابات خودداری نمود، منتها موضع گیری دولتهای امریکای جنوبی به این اقدام ضد دموکراتیک کری، وی را وادار کرد تا به صورت ضمنی ریاست جمهوری مادورو را به رسمیت بشناسد.









*** آمریکا پیش از این نیز قصد براندازی نظام ونزوئلا را داشت
ایالات متحده اکنون و بار دیگر با آموزش و تزریق تفرقه میان جوانان ونزوئلایی سعی در ریختن زهر خود آن هم پس از ناموفق بودن در تغییر نتیجه انتخابات کرده است. امریکا در سال 2002 نیز تلاشی نافرجام برای طرح ریزی یک کودتا به منظور سرنگونی دولت وقت ونزوئلا داشته است.


نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری کنونی ونزوئلا که مقام خود را طی برگزاری انتخاباتی دموکراتیک پس از فوت هوگو چاوز، رئیس جمهور محبوب این کشور بدست آورد، از امریکا خواسته تا انگیزه خود را از تامین مالی اپوزیسیون و ترویج خشونت در ونزوئلا توضیح دهد.











به گفته مادورو، ایالات متحده در امور داخلی ونزوئلا علنا دخالت می‌کند.


به گزارش راشا تودی، طی تظاهراتی که توسط مخالفان در طول هفته گذشته به خشونت کشیده شده است، شش نفر کشته شدند. پیش از این مادورو دستور اخراج سه مقام کنسولگری امریکا در ونزوئلا را داده بود؛ به گفته وی، این افراد با رهبران معترضان دیدار کرده و به آنها پیشنهاد صدور ویزا با هدف تفرقه افکنی و ایجاد بی ثباتی در ونزوئلا را داده بودند.


حال باید دید ونزوئلا خواهد توانست همچون گذشته توطئه آمریکا را مهار کند.
گزارش از مغانی


منابع:
http://www.cnn.com/2014/02/21/world/americas/venezuela-protests/


http://www.counterpunch.org/2014/02/20/obama-pushes-for-regime-change-in-venezuela/


http://rt.com/news/maduro-accuses-obama-venezuela-988/




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن