تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818861201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت آلله حائری شیرازی: من گواهی می‌دهم رهبر معظم انقلاب مشرک نیست موحد است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در مراسم رونمایی از کتاب "اتحاد و نوآوری فکری از دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی"؛
آیت آلله حائری شیرازی: من گواهی می‌دهم "رهبر معظم انقلاب" مشرک نیست موحد است
"رهبر معظم انقلاب" بنابر گفته‌های "آیت‌الله حائری شیرازی" و براساس سخنان خود ایشان که گفته‌اند اگر" امام خمینی" حکم می‌دهد که بعد از ریاست جمهوری نماینده عقیدتی سیاسی یک ژاندارمری شوم قبول می‌کنم.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مراسم رونمایی ازکتاب "اتحاد و نوآوری فکری از دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی" که امروز در انتشارات سروش برگزار شد آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه یکی از دوستان می‌خواست که سالگرد تولد مقام معظم رهبری را به عنوان یک روز جشن برنامه‌ای داشته باشد این به گوش ایشان رسید به شدت پرخاش کرد چون هرکس یک برنامه‌ای دارد  اخلاقی دارد و اندیشه‌ی سیاسی دارد گفت: این کار با اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری تضاد داشت.
 
به گفته آیت‌الله حائری شیرازی در شیراز جلسه روحانیون باحضور مقام معظم رهبری برگزار شد طبیعتا تعریف روحانیت مطرح شد وقتی صحبت ما تمام شد ایشان که صحبتی از قبل آماده کرده بود به خاطر محبتی که داشت صحبت را خود پی گرفت و اندیشه سیاسی‌اش را بروز داد.

به گفته آیت‌الله حائری شیرازی بحث آن روز نمودار اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری‌ست در این بخش امنیت به دو رکن تقسیم می‌شود و دو انسان نسبت به یکدیگر اعتماد دارند و امنیت برقرار است دو رکن به وجود آمده که حاصلش امنیت است جهان تشنه‌ی امنیت است با امنیت اقتصاد معنا می‌دهد چون با امنیت سلامت و رشد معنا می‌دهد. 

به گفته آیت‌الله حائری شیرازی وی اگر بخواهد جایگاه امنیت را معنا کند باید بگوید این مجموعه با یک عدد جبری قابل قیاس است قدرت رقم و عدد است، اقتصاد عدد است، رشد دانش و تکنولوژی عدد است، تعداد دانشگاه‌ها و حتی رشد بهداشت عدد است اما امنیت علامت است، اگر علامت امنیت منفی باشد همه اقتدارها معنایش ضعف و همه سلامتی‌ها معنی‌اش بیماری‌ست.
 
آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: ادیان آمدند که اینجا امنیت ایجاد کنند و منظور از بالقسط امنیت است برای این که اگر دنیا بهشت نشود آخرت وعده‌ایی بیش نیست. 

وی تصریح کرد: ادیان برای نجات انسان از دو جهنم و رسیدن انسان به دو بهشت دعوت می‌کند "ربنا آتنا فی‌الدنیا حسنه و فی‌الاخره حسنه" او که نتوانست امروز را بهشت کند فردا را چه می‌کند تا دنیا بهشت نشود بهشت آخرت از آن متولد نمی‌شود.
 
وی گفت: همین الان هم کافران در جهنمند  این مؤمنین در عین ایمانشان مشرکند؟ امام صادق علیه‌السلام در جواب این سوال گفت: اگر فلانی نبود ما شکست خورده‌ بودیم این عین شرک است حالا بگویید که در 22 بهمن این حرف را چه کسی نزد این مشکل ماست ما با این وضعیت چطور در بهشت باشیم.

وی ادامه داد: از امام صادق (ع) پرسیدند: پس ما باید چه بگوییم؟ گفت: بگو اگر خداوند بر وجود او بر ما منت نگذاشته بود ما شکست می‌خوردیم این جاست که اندیشه اسلامی ظهور پیدا می‌کند.
 
حائری شیرازی تأکید کرد: من گواهی می‌دهم که با توجه به آنچه مقام معظم رهبری بنا بر سخنان خود که حاضر بود به حکم امام خمینی پس از ریاست جمهوری سمت عقیدتی سیاسی یک ژاندارمری در سیستان و بلوچستان را برعهده بگیرد ایشان مشرک نیست موحد است.
 
آیت‌الله حائری شیرازی خاطر نشان کرد: امروزه جهان دچار اعتدال وحشت به معنای توحش شده و نه تمدن زیرا روسیه و چین پس از نابودی هیروشیما توسط دو بمب هسته‌ای به فکر دسترسی به نیروی اتمی شدند و به این شیوه به توحش رسیدند. 

انتهای پیام/  
 
 







تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن