تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806662939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسلمانان میانمار در رنج/ مهاجران از درد سخن می گویند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزارش ایرنا از اردوگاه مسلمانان میانمار مسلمانان میانمار در رنج/ مهاجران از درد سخن می گویند کوالالامپور – ایرنا – رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همراه نهادهای خبری ایران در مالزی از یکی از اردوگاه های اقامت مسلمانان روهنیگیا در شهر کوالالامپور دیدار کرد.


به گزارش ایرنا، در این دیدار دبیر کل اتحادیه بین المللی سازمان های روهینگیا با تشریح وضعیت 85 هزار مسلمان روهینگیا که به منظور تامین امنیت جانی خود به مالزی وارد شده اند خواستار توجه نهادهای بین المللی به مهاجران میانماری شد.
ˈغیاث الدین بن مولانا عبدسلامˈ به خبرنگار ایرنا گفت: سفارت میانمار در مالزی نیز همسو با دولت ˈتین سینˈ با رد حقوق شهروندی مسلمانان میانماری هیچ کمکی به این افراد نمی کند.
وی فعالیت اتحادیه بین المللی سازمان های روهینگیا را صدور مدارک شناسایی برای مهاجران، پیگیری مسائل و مشکلات روزمره آن ها در مالزی و همچنین تلاش برای تامین مایحتاج زندگی آنها عنوان کرد.
این فعال حقوق بشر افزود: تقریبا در همه ایالت های مالزی غربی ارودگاه هایی برای اسکان مسلمانان روهینگیا تدارک دیده شده است اما نیازمند حمایت بیشتر دولت مالزی و همچنین سایر نهادهای بین المللی از جمله اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و سازمان همکاری اسلامی (او.آی.سی) هستیم.
وی در مورد سرنوشت و آینده مهاجران میانماری نیز گفت: تلاش هایی تاکنون صورت گرفته و هفته آینده نیز قرار است با وزیر کشور مالزی دیدار داشته باشیم تا در مورد راه حل های عملی برای اسکان آنها در مالزی، اعزام به کشور ثالت و یا بازگشت به میانمار گفت وگو شود.
وی خاطرنشان کرد در صورت بازگشت مسلمانان به میانمار در شرایط فعلی امنیتی برای آنها وجود ندارد و دست کم تا 10 سال آینده نیز این امنیت به وجود نخواهد آمد.
غیاث الدین با ارزیابی شرایط خشونت بار در استان راخین میانمار افزود تلاش هایی از سوی برخی از سازمان های غیردولتی آ.سه.آن انجام شده تا در اواسط ماه مارچ (اوایل فروردین 93) با رییس جمهوری میانمار که در سال جاری ریاست این اتحادیه را در اختیار دارد دیدار و گفت وگو شود.
وی گفت: سازمان ملل همه تلاش خود را به کار گرفته است اما همکاری با سازمان هایی از قبیل سازمان همکاری اسلامی باید تقویت شود.
ˈغیاث الدین بن مولانا عبدسلامˈ همچنین به وضعیت بهداشتی مهاجران اشاره کرد و گفت دو پزشک به صورت داوطلب به معاینه بیماران می پردازند و در گفت وگو با مقامات بهداشتی مالزی در تلاش هستیم برخی از احتیاجات بهداشتی را تامین کنیم.
چند نفر از مهاجران میانماری نیز در ادامه دیدار تیم خبری ایران به بیان تجربه مستقیم خود از آنچه در استان راخین بر آنها گذشته بود پرداختند.
ˈمحمدˈ یکی از مهاجران 24 ساله گفت: دلیل اصلی ترک میانمار این است که دولت این کشور هیچ حقی از جمله ابتدایی ترین حقوق اولیه انسانی را برای مسلمانان روهنیگیا قائل نیست. امکان رفت و آمد وجود ندارد و مسلمانان تحت شکنجه قرار دارند.
این مهاجر میانماری گفت: مهاجرانی که با قایق عازم دریا می شوند از مرگ در دریا هراسی ندارند آنها فقط قصد دارند میانمار را ترک کنند.
وی با انتقاد از نوع رفتار دولت میانمار با مسلمانان روهنیگیا گفت: به رغم این که مسلمانان صدها سال در استان راخین زندگی کرده اند اما دولت میانمار همچنان آن را مهاجران بنگلادشی معرفی می کند.
یکی دیگر از مهاجران 23 ساله از مشاهده مستقیم خود از کشتار مسلمانان گفت و افزود: امکان رفتن به سر کار و مدرسه وجود ندارد و کشتار مسلمانان به صورت روزانه به امری رایج تبدیل شده است.
وی افزود: کشتار و قتل عام مسلمانان با هماهنگی و حمایت دولت و مقامات محلی استان راخین انجام می شود و دولت هیچ تلاشی برای توقف این خشونت ها انجام نمی دهد.
یک مهاجر 19 ساله دیگر که حدود یکماه پیش از منطقه شمالی استان راخین عازم مالزی شده بود نیز گفت که سال 2013 در روستای محل زندگی خود شاهد کشتار 160 نفر بوده است که توسط نیروهای امنیتی و بوداییان در انظار عمومی انجام شد.
وی افزود هنگام حمله بوداییان و نیروهای امنیت در سال 2013 فقط موفق شده خودش را نجات دهد و تاکنون از سرنوشت والدین، برداران و خواهران خود بی اطلاع است.
ˈغیاث الدین بن مولانا عبدسلامˈ در پایان این دیدار از ویژگی های فرهنگی مسلمانان روهینگیا از قبیل شرکت در مراسم عاشورا و جمع کردن نذورات، کمک ها و پخت غذای نذری و پخش آن در بین مردم سخن گفت.
وی همچنین به رواج زبان فارسی در استان راخین اشاره کرد و گفت برخی از مهرها، سر درها و اسناد دیگر در این منطقه میانمار تا پیش از این به صورت فارسی بوده است و هنوز نام برخی از افراد فارسی است.
علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز پس از دیدار از این اردوگاه به خبرنگار ایرنا، گفت که مشکلات مسلمانان میانماری را به مقامات مسوول در ایران نیز منعکس می کند.
وی گفت که سازمان های بین المللی و کشورهای اسلامی باید مسلمانان میانماری را که تحت فشار بودایی های تندرو قرار دارند و به کشتار آن ها دست می زنند، دریابند.
آساق**د.م **1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن