تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813019326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمند سازی بانوان از اولویت های دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توانمند سازی بانوان از اولویت های دولت است بندرعباس – ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: موضوع رسیدگی به امور بانوان و توانمندسازی آنها برای کسب اشتغال و در آمد از اولویت های دولت می باشد.


به گزارش ایرنا، شهین دخت مولاوردی شامگاه پنجشنبه در بازدید از شرکت تعاونی طوفان دوخت بندر ابراز داشت: می خواهیم با درگیری کردن دستگاه های مربوطه درمباحث زنان و خانواده بانوان را در زمینه اشتغال توانمند کنیم.
وی بیان داشت: حمایت از زنان سرپرست خانواده مانند ماهی دادی و آموزش دادن ماهی گیری است و می خواهیم به بانوان آموزش ماهی گیری دهیم.
وی با اشاره به اینکه برای توانمندسازی و خودکفا کردن بانوان ازهمه امکانات قابل استفاده بهره می گیریم، ادامه داد: یکی از اقدام های این معاونت پیشنهاد تشکیل کارگروه های مختلفی همچون ˈحمایت اجتماعی از زنان سرپرست خانوارˈ و ˈحمایت از زنان بهبود یافته از اعتیادˈ را به دستگاه ها ارائه کرده ایم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هدف از ارائه این پیشنهاد ها را درگیر کردن دستگاه های مربوطه با مسائل بانوان دانست.
وی اشاره کرد: همچنین در این راستا در حال بستن تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف همچون وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش ، جهاد کشاورز و کمیته امداد می باشیم.
مولاوردی یادآور شد: برای اینکه ماه های پایانی سال 92 را از دست ندهیم وارد عمل شده ایم تا از بخش اعتبارات اختصاص پیدا نکرده را برای آغاز پروژه هایی که می تواند مبنای حرکت ها بعدی در سال های آینده باشد استفاده کنیم.
وی ابراز داشت: طبق ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه، ساماندهی امور اقتصادی بانوان با تاکید بر مشاغل خانگی و با اولویت زنان سرپرست خانوار را برعهده داریم ولی فراتر از این را برای خود به عنوان یک وظیفه تعریف کرده ایم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به اینکه راه برای استخدام دولتی بسته است باید برای اشتغال زنان سرپرست خانوار و دختران دانش آموخته دانشگاهی از ظرفیت های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و صنایع کوچک و خورد و کار آفرینی استفاده کینم.
وی افزود: همچنین در حال برنامه ریزی برای انجام اقدام هایی جهت کمک به دختران روستایی بازمانده از تحصیل می باشیم که امکان ازدواج ندارند ، زیرا پسران روستایی به شهرها مهاجرت کرده اند.
وی یادآور شد : در این زمینه نیز می خواهیم دستگاه های ذیربط را درگیر کرده از مجرهای قانونی موجود برنامه های خود را عملیاتی کنیم.
مولاوردی در خصوص ضمانت اجرایی برنامه ریزی ها و طرح های این معاونت ابراز داشت: در حال طراحی یک ساختار و ساز و کار مناسب برای الزام دستگاه ها برای ارائه گزارش برنامه های اجرا شده به این معاونت و دولت می باشیم.ک/3
8144/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن