تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802885111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنرنمایی 180 خوشنویس در مجتمع امام خمینی (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هنرنمایی 180 خوشنویس در مجتمع امام خمینی (ره) تهران - ایرنا - مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم گفت: 180 خوشنویس کتابت قرآن کریم روز جمعه آثار خود را در حوزه خط نسخ و ثلث به نمایش می گذارند.


محمد بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: در مراسم اختتامیه فعالیت های آموزشی دارالکتابه، حدود 180 هنرمند نسخ و ثلث نویس از 23 استان در کارگاه های آموزشی به هنرنمایی خواهند پرداخت.
وی با اشاره به برنامه های این مرکز در سال 92 گفت: دو نوع کارگاه خوشنویسی در طول سال برگزار می شود که یکی کارگاه ماهیانه برای هنرمندان شهرستانی است و این خوشنویسان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه در این کارگاه ها حضور یافته و در زمینه خط ثلث و نسخ، قرآن را کتابت می کنند.
بابابی با جمع بندی کارگاه های برگزار شده گفت: تاکنون 194 کلاس آموزشی برای 180 هنرمند کشور برگزار شده و برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت های آموزشی دارالکتابه به نوعی تکرار کارگاه آموزشی ماهانه است.
وی افزود: در مراسم روز جمعه مسائل آموزشی سال از سوی اساتید مرور می شود و بخشی از مراسم نیز به تجلیل از اساتیدی اختصاص دارد که در طول سال با مرکز طبع و نشر همکاری داشته اند.
یکی دیگر از برنامه های این مراسم به گفته مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر تجلیل از هنرمندانی خواهد بود که آثاری را به این مرکز ارائه داده و فعالیت های فاخر و اقدامات موثری داشته اند.
وی همچنین گفت: درماه های پایانی امسال برنامه ای را برای حرکت به سمت حلقه های کتابت قرآن آغاز کردیم یعنی آموزش را به سمت حلقه های کتابت قرآن می بریم و هنرمندان به جای نشستن در کلاس به کتابت قرآن مشغول می شوند.
بابایی افزود: بر اساس این طرح برخی از هنرمندان در حلقه های آموزشی به کتابت یک جزء، پنج جزء و برخی به کتابت کل قرآن می پردازند و اساتید فن نیز بر کار آنان نظارت می کنند.
وی اضافه کرد: در گذشته معمولا یک نفر در منزل خود مشغول به کتابت قرآن می شد و کمتر در حضور دیگران به خوشنویسی مشغول می شد ولی در این طرح خوشنویسان در حضور اساتید و سایر هنرمندان به کتابت قرآن مشغول می شوند و برپایی چنین حلقه هایی شور و نشاط خاصی را ایجاد می کند.
مدیر ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم اظهار امیدواری کرد: نتیجه این طرح ظرف سه سال آینده در قالب هنر خوشنویسان و نوشتن چند نسخه قرآن عرضه شود و از آنجا که نظارت مستمر از سوی اساتید خوشنویسی تا کنون بی سابقه بوده، امیدواریم در سال 93 این کار به طور جدی پیگیری شود.
وی همچنین گفت: در کنار اساتید خوشنویسی، اساتید قرائت و آموزش روخوانی قرآنی نیز حضور دارند تا نسخه های هنری قرآن از لحاظ خوانا بودن نیز ممتاز باشد.
بابایی از مهدی سیف به عنوان یکی از اساتید آموزش روخوانی و روانخوانی یاد کرد که بر این کار نظارت دارد تا علاوه بر ابعاد هنری، مسائل آموزشی قرآن مدنظر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا کارگاه های آموزشی کتابت مرکز طبع و نشر قرآن کریم از ساعت 10 صبح جمعه با حضور اساتید برتر خوشنویسی کشور، مسوولان فرهنگی و هنرمندان خط نسخ و ثلت آغاز به کار خواهد کرد.
آیین اختتامیه فعالیت های یک ساله دارالکتابه از ساعت 13 روز جمعه در حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) واقع در بزرگراه رسالت، روبروی مصلای امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد.
فراهنگ(4)**1003**1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن