تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803333413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدی که با کسب اجازه مستقیم از امام خمینی(ره) به جبهه رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهید ˈزین العابدین شجاعˈ؛ شهیدی که با کسب اجازه مستقیم از امام خمینی(ره) به جبهه رفت فیروزکوه- ایرنا- مادر شهید بزرگوار زین العابدین شجاع از اهالی روستای بزرگ ˈلزورˈ فیروزکوه از خاطرات فرزند شهیدش و عشق او به امام راحل می گوید.


به گزارش ایرنا، حاجیه ˈباجی خلیل ارجمندیˈ عصر دوشنبه به هنگام بازدید فرماندار و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه از خانواده های شهدا، به بیان خاطراتی چند از فرزند شهیدش پرداخت.
وی گفت: زین العابدین فردی مؤمن و انقلابی بود که به رغم جوانی فعالیت های زیادی در راه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی انجام داد.
این مادر شهید افزود: زین العابدین بارها و بارها توسط عوامل رژیم سفاک پهلوی دستگیر و به زندان شهر فیروزکوه منتقل شد.
وی زمانی را به یاد می آورد که دژخیمان رژیم با شناسایی منزل آنان در روستای لزور، زین العابدین را کشان کشان با پای پیاده در فصل زمستان و کوران برف و سرما به زندان بردند، اما وی از فریاد زدن شعار ˈمرگ بر شاهˈ ابایی نداشت.
خانم خلیل ارجمندی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، زین العابدین به کسوت یکی از محافظان درجه یک بیت امام راحل در جماران در آمد و انهدام چند خانه تیمی متعلق به منافقین در تهران و مشهد، از جمله فعالیت های بارز وی در آن زمان است.
وی ادامه داد: در سال 61 و زمان شهادت شهیدان رجایی و باهنر و 72 تن از یاران باوفای انقلاب، پسرم با شنیدن خبر بسیار منقلب شد و مرتب بر سر و روی خود می زد که ای کاش من هم آنجا بودم و شهید می شدم.
این مادر شهید اضافه کرد: شدت ناراحتی وی از این موضوع به حدی بود که تا پنج شبانه روز به منزل مراجعت نکرد، بطوری که اهالی منزل فکر می کردند وی به شهادت رسیده است.
وی بیان کرد: پس از آن بود که فرزندم با کسب اجازه از محضر امام راحل به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد؛ اما لحظه اعزام من در روستا بودم و پسرم را ندیدم.
خلیل ارجمندی خاطرنشان کرد: به رغم این مساله، در آن لحظه احساس دلتنگی شدید و خالی شدن ناگهانی دل به من دست داد و اعزام شدن پسرم به جبهه به نوعی به من الهام شد.
وی گفت: در آن زمان برف شدید در روستای لزور باریدن گرفته بود و از تلفن و سایر وسایل ارتباطی هم خبری نبود و نتوانستم با فرزندم خداحافظی کنم.
این مادر شهید به وصیت پسرش نیز اشاره کرد که خواسته بود وی را پس از شهادت ابتدا به آستان مقدس ˈامام زاده اسماعیل(ع)ˈ فیروزکوه برسانند و اگر برف می بارید وی را در بهشت زهرا دفن کنند؛ اما این مادر صبور با خود عهد کرده بود که زین العابدین را در روستا و در جوار خویش مدفون کند تا مزارش زیارتگاه همه دلسوختگان انقلاب باشد.
گزارش ایرنا حاکی است؛ شهید زین العابدین شجاع در سال 61 در منطقه عملیاتی ˈرقابیهˈ و عملیات بزرگ ˈفتح المبینˈ به درجه رفیع شهادت نائل شد.
از شهید بزرگوار 2 برادر و سه خواهر به یادگار مانده و پدر بزرگوارشان چند سال قبل دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

* گوشه ای از زندگینامه شهید
سردارشهید : زین العابدین شجاع، نخستین شهید لزور بود نام پدرش شعبان و در سال 1341 دیده به جهان گشود و در تاریخ چهارم فروردین سال 1361 در منطقه رقابیّه و در سن 20 سالگی به خیل شهدا پیوست.
شهید زین العابدی شجاع در روستای لزور و در یک خانوادۀ مذهبی پا به عرصۀ وجود گذاشت، دوران دبستان را در روستا به اتمام رسانید .
شهید برای ادامه تحصیل به شهرستان فیروزکوه عزیمت و پس از طی دورۀ راهنمایی از این شهرستان به تهران مهاجرت کرد.
شهید بزرگوار در دبیرستان مروی تهران مشغول تحصیل شد. او در زمان انقلاب اسلامی سال 1357 در پخش اعلامیه ها و نوارهای حضرت امام نقشی فعال داشت و پس از پیروزی انقلاب ، بنا به احساس وظیفه و حراست از انقلاب به عضویت سپاه درآمد .
شهید در این زمان در مبارزه با گروهکهای داخلی از جمله منافقین بسیار تلاش کرد و سپس به عنوان نگهبان بیت حضرت امام در سپاه ولی عصر به خدمت خود ادامه داد پس ازچندی به جبهه های حق علیه باطل اعزام و در مرحلۀ اول عملیات فتح المبین در تنگۀ رقابیّه به درجۀ رفیع شهادت نائل آمد.
آنان که ره خدای خویش برگزیدند تمامی راههای دنیا را به هیچ شمردند و شهادت در مسیر الی الله را بر همه امور دنیوی ترجیح دادند تا شایسته شهادت شوند.
روح همه شهیدان شاد و راهشان همیشه پر رهرو باد.
روستای لزور از بخش ˈارجمندˈ شهرستان و در 47 کیلومتری شمال غرب فیروزکوه قرار دارد.
تهرام/8142/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن