تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802784811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش ملی شهید مدرس در کاشمر / تاثیر مدرس بر نهضت امام خمینی (ره )


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش ملی شهید مدرس در کاشمر / تاثیر مدرس بر نهضت امام خمینی (ره ) کاشمر – ایرنا- همایش ملی شهید مدرس با عنوان ˈ نماینده دیروز، الگوی امروز ˈ با سخنان چند تن از شرکت کنندگان در جلسات صبح و بعد از ظهر شنبه ادامه یافت.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، نایب رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت:شهید آیت الله سید حسن مدرس یکی از اندیشمندان تاریخ سیاسی ایران و جهان اسلام به شمار می آید و پیروزی انقلاب ما مرهون خون شهدایی مانند مدرس است.
دکتر جواد جهانگیر زاده افزود : مدرس شخصیتی فراگیر دارد زیرا از تاریخ شهادت ایشان تا به امروز در خصوص اندیشه های دینی و نظرات این شهید کتب و مقالات ارزندهای به چاپ رسیده و بسیاری از افکار و اندیشه های وی حتی در زمان حال هم کاربرد دارد.
وی اظهار کرد: به عنوان نمونه شهید مدرس بر تامین مخارج از داخل کشور ، داشتن نظام مالیاتی و تشویق افراد به سرمایه گذاری تاکید فراوان داشت که این خود به گونه ای در راستای اقتصاد مقاومتی است که اکنون رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
این نماینده مجلس نهم با بیان این که شهید مدرس هیچ قانون و مصوبه ،مالیات و بودجه ای را بدون نظر مجلس قانونی نمی دانست، گفت : مدرس معتقد بود وقتی مجلس قانونی را به تصویب می رساند باید به خوبی اجرا شود.
عضو شورای انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت: هدف شهید مدرس حرکت در مسیر خدا و خدمت به خلق بود و از ابتدا تا آخر هم در این مسیر باقی ماند و ایشان مصداق این تعبیر قرآن کریم بود که یک فرد می تواند به تنهایی یک امت شود.
دکتر حسن رحیم پور ازغدی افزود : امام خمینی(ره) بسیار تحت تأثیر شخصیت شهید مدرس(ره) بودند و کمتر کسی بود که به اندازه شهید مدرس در افکار و روحیات امام راحل نقش داشته باشد.
وی اظهار کرد: شهید مدرس اولین فقیه و مجتهدی بود که وارد سیستم حکومت و مجلس شد و از احکام کلی اسلام به احکام جزیی نقب زد.
وی افزود : امروزه این مجلس شورای اسلامی که ما داریم مدیون نطق های شهید مدرس است و او در واقع پدر فقه حکومتی جدید است که فقه را از حجره های دربسته به متن حکومت و قانونگذاری آورد.
وی به شجاعت شهید مدرس اشاره کرد و گفت : رضاخان به مدرس گفته بود که تو را به جایی می فرستم که فراموش شوی ولی ایشان در پاسخ به او فرموده بود که من را در هر جا دفن کنند زیارتگاه مردم می شود اما تو در جایی دفن خواهی شد که مکان دفن تو هم گم می شود و این حرف ها را شهید مدرس در حالی زد که رضاخان یک فرد خشن و سفاک و ترسناکی بود.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش از شهید آیت الله مدرس به عنوان یکی از افتخارات بزرگ نام برد که هنوز ابعاد شخصیتی ایشان نا شناخته است.
دکتر محمد اسماعیل نیا گفت: جوانان ما باید به ابهت شهید مدرسی که رضاخان و مستکبران عالم از وی در هراس بودند افتخار کنند نه اینکه به دنبال لائیک ها و سکولارها باشند.
وی موازنه منفی را از تفکرات شهید مدرس در برابر ابر قدرت ها دانست و افزود: مدرس به عنوان دشمن شناسی بسیار قوی معتقد بود که اگر دیدید دشمن از شما تعریف می کند به خود شک کنید.
وی اظهار کرد : شهید مدرس تاکید بر خودکفایی و خوداتکایی داشته و این بدان معنی است که نباید صادرات ما کمتر از واردات باشد، لذا اگر به مصرف داخل، تولید، واردات و صادرات به نحو مطلوبی پرداخته شود بدون شک بسیاری از مشکلات موجود کشور رفع می شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر و رییس همایش مذکور هم گفت :تا پایان مهلت زمانی اعلام شده بالغ بر 130 مقاله به دبیرخانه همایش رسید.
سید محمد جواد موسوی افزود: از میان مقالات رسیده 60 مقاله به دلیل همخوانی با معیارها و محورهای همایش برای داوری انتخاب شدند که در این مرحله نیز داوران 15 مقاله را به صورت سخنرانی و 20 اثر را به صورت پوستر برای ارایه در همایش انتخاب کردند.
وی برگزاری این همایش را گامی مهم برای شناساندن وقایع گذشته به جوانان و آینده سازان کشورمان برشمرد و افزود: از نشانه های عظمت یک مکتب انقلابی، تربیت رجالی است که به برکت عنایات الهی و هدایت های قرآن کریم و ولایت رسول خدا و ائمه طاهرین، خادم دین و مردم هستند و شهید آیت الله مدرس از جمله این رجال و بزرگان عرصه دین و سیاست است.
همایش دو روزه ˈمدرس نماینده دیروز و الگوی امروزˈ با هدف تبیین آرا و نظرات شهید مدرس در حوزه های مختلف دینی،سیاسی و ملی، آشنایی دانشجویان و دانش پژوهان کشور با اندیشه های ایرانی و اسلامی آن شهید امروز در کاشمر آغاز شده است.
7497/659 ** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن