تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818729155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلغان دینی با ترویج فرهنگ مطالعه به مبارزه با خرافات بپردازند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مبلغان دینی با ترویج فرهنگ مطالعه به مبارزه با خرافات بپردازند قزوین - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مبلغان دینی با ترویج فرهنگ مطالعه به مبارزه با خرافات بپردازند.


حجت الاسلام ˈعلی نعمت اللهیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغان دینی باید بکوشند چهره ای که از دین ارائه می شود،آلوده به خرافه نباشد و قاطعانه برای مبارزه با بدعت و خرافه وارد صحنه عمل شوند.
وی اظهار کرد: اساسی ترین وظیفه مبلغان دینی زدودن خرافه از چهره دین است،چرا که خرافه موجب ایجاد انحراف در دین مبین اسلام می شود و در همین راستا یکی از وظایف مهم ائمه معصومین (ع) نیز مبارزه با بدعت و خرافه بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: امروز جامعه ما از هر دو موضوع خرافه و بدعت رنج می برد، از اینرو مبلغان دینی باید قاطعانه به صحنه بیایند و با خرافه و بدعت مبارزه کنند.
وی خاطرنشان کرد: دین اسلام و کتاب قرآن بر محور عقلانیت تکیه کرده است، بطوریکه وقتی خداوند متعال از مظاهر طبیعی سخن می گوید انسان را به تفکر و تدبر دعوت می کند، البته عنصر احساسات لازم است ولی وقتی در این حوزه افراط شود، عقلانیت تحت الشعاع قرار می گیرد.
نعمت الهی افزود: امروز فعالیت در عرصه تبلیغ بسیار حساس شده چرا که مخاطب امروز با مخاطب دیروز فرق می کند، ذهن جوان پای منبری امروز سرشار از شبهات دینی بوده که توسط هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنتی در افکار آنان ایجاد شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، با اشاره به اهمیت تبلیغ در ترویج اسلام اظهار کرد: در طول تاریخ، رسالت اصلی روحانیت تبلیغ و ترویج احکام الهی بوده است و برای اینکه این فرآیند به خوبی شکل گیرد، لازم است که ارکان تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار انتقال پیام، ارکان تبلیغ هستند و در این موارد، پیام گیرنده رکن تبلیغ است زیرا از همه ارکان مذکور برای رساندن پیام به مخاطب استفاده می شود، از اینرو در شرایط امروز و در دنیایی که با حجم بالای اطلاعات روبرو هستیم، مخاطب شناسی به صورت یک علم مطرح است.
این مسوول خاطرنشان کرد: امروز شاهد حجم بالای اطلاعات و فعالیت رسانه های مختلف، اینترنت و ماهواره هستیم و همواره ایدئولوژی نیز به عنوان ارکان اساسی فرهنگ، مورد هجمه دشمن بوده است چرا که ایدئولوژی از باور و ارزش های انسان تشکیل می شود.
حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: مبلغان دینی مهمترین عناصر در شکل گیری ایدئولوژی در جوامع هستند، بنابراین مبلغان باید همواره هوشیار باشند و در جهت ارتقای سطح دانش دینی و مسائل روز خویش گام بردارند تا بتواند پاسخگوی شبهات نسل جوان باشند.
7389/616
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن