تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802663550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه راه فعالیت های قرآنی استان تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل فرهنگ وارشاد البرز: نقشه راه فعالیت های قرآنی استان تدوین می شود کرج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از تدوین نقشه راه فعالیت های قرآنی دراین استان خبرداد وگفت: استعدادهای قرآنی استان شناسایی و حمایت می شوند.


به گزارش ایرنا،ˈسید موسی حسینی کاشانیˈ شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی با خادمان و فعالان قرآنی استان که در سالن سیروس صابر این اداره کل برگزار شد، افزود: برگزاری نشست های هم اندیشی با مدیران موسسات و فعالان قرآنی زمینه شناسایی نقاط ضعف و قوت استان در این حوزه را فراهم می کند.
وی اظهارکرد: بدون شک مدیران موسسات قرآنی و افرادی که طی سالیان سال در حوزه های مختلف قرآنی فعالیت داشته اند تسلط زیادی به مشکلات و موانع موجود در مسیر افزایش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی استان دارند و می توانند راه حل های مناسبی برای از میان برداشتن این مشکلات به مسئولان ارائه دهند .
وی بیان کرد: مجموعه ارشاد با همه توان زمینه را برای فعالیت های خادمان قرآنی استان باز و شرایطی را ایجاد می کنند که این افراد بتوانند با انگیزه بیشتری در مسیر درونی کردن آموزه های قرآن در میان مردم گام بردارند.
وی ادامه داد:خادمان و فعالان قرآنی استان نیز باید با مخاطب شناسی و همچنین موقعیت سنجی مناسب برنامه های راهبردی را برای جذب مخاطبان بیشتردر سطح استان اجرایی کنند.

***موسسات قرآنی از آفت یکنواختی برنامه ها دوری کنند
حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنانش خود به وجود برخی از مشکلات در حیطه فعالیت موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: متاسفانه طرح ها و ایده های تکراری آفتی است که امروز گریبان برخی از موسسات قرآنی را گرفته است.
این مسوول تصریح کرد: برای این که بتوانیم کودکان نوجوانان امروز را به سمت آموزه های قرآن هدایت و انگیزه لازم برای آموزش قرآن را در آنها ایجاد کنیم می بایست طرح ها و ایده های نویی در این خصوص ارائه دهیم.
وی اظهارکرد: موسسات قرآنی نباید صرفا به آموزش حفظ قرآن بسنده کنند چراکه هدف اصلی آموزش قرآن درونی شدن آموزه های این کتاب آسمانی در روح و جان افراد است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: آموزه های قرآنی باید در رفتار و کردار مردم جامعه نمود پیدا کند و سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل شود.

***ایده ها و طرح های نوی قرآنی حمایت می شوند
حسینی کاشانی افزود: بدون شک معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای ایجاد نشاط و افزایش انگیزه در بین فعالان قرآنی استان از طرح ها و ایده های نو در این زمینه حمایت می کند.
این مسوول اظهارکرد: با بودجه و اعتبارات محدود، معاونت قرآنی حمایت از موسساتی که بیشترین فعالیت در حوزه های مختلف قرآنی را دارند و در این زمینه طرح های نویی ارائه می دهند را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی ادامه داد: بر این اساس بنا شده 10 موسسه قرآنی استان که بیشترین فعالیت را دارند شناسایی و از سوی معاونت قرآنی به صورت ویژه حمایت شوند.
وی گفت: شناسایی و معرفی این موسسات خود به خود باعث ایجاد فضای رقابتی سالم در بین فعالان قرآنی شده و ظرفیت های قرآنی استان را افزایش می دهد.
حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت شناسایی استعدادهای قرآنی استان تاکید کرد و افزود: از همه قرآن آموزان نباید انتظار داشت که به عنوان مثال در حوزه حفظ و یا تفسیر قرآن تخصص پیدا کنند بلکه در مرحله نخست مدیران موسسات قرآنی باید استعداد واقعی نوآموزان قرآنی را شناسایی و بر اساس ظرفیت آنها آموزش های لازم را به آنان ارائه دهند.

***نقشه راه فعالیت های قرآنی استان تدوین می شود
این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود بر تدوین نقشه راه هماهنگ و مشخص شده برای ساماندهی فعالیت های قرآنی استان تاکید کرد و افزود: با این نقشه راه برنامه های راهبردی و طرح های قرآنی استان در قالبی مشخص جای می گیرد.
وی ادامه داد: با تدوین این نقشه راه پیگیری برنامه ها و نظارت بر نحوه اجرایی شدن آنها با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

***مطالبات فعالان قرآنی استان با جدیت پیگیری می شود
حسینی کاشانی در ادامه به پیگیری جدی مطالبات فعالان قرآنی استان از سوی معاونت قرآن و عترت این اداره کل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موضوع معاف مالیاتی موسسات قرآنی استان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در حال پیگیری است که امید است با موافقت مسئولان مربوط این امربه زودی تحقق یابد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز علاوه بر این به موضوع شناسنامه دار کردن سازه های تبلیغاتی استان نیز اشاره کرد و افزود: با ساماندهی روند تبلیغات شهری در استان موسسات قرآنی می توانند با بهره مندی از تخفیفات ویژه و مناسب نسبت به تبلیغ واطلاع رسانی موسسه و فعالیت های قرآنی خود در سطح شهر اقدام کنند.
این مسوول ادامه داد: بدون شک موسسات برتر قرآنی می توانند با بهره مندی از تسهیلات ویژه در زمینه اطلاع رسانی فعالیت های خود در سطح شهر اقدام کنند.
وی در پایان صحبت های خود بر لزوم برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی با مدیران موسسات قرآنی استان تاکید کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این جلسات هر دوماه یک بار برگزار خواهد شد.ک/2
693/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن