تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803301169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف تروریست تکفیری/ مشارکت در حمله موشکی به کاخ ریاست جمهوری در دمشق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعتراف تروریست تکفیری/ مشارکت در حمله موشکی به کاخ ریاست جمهوری در دمشق بیروت – ایرنا - « نعیم عباس» تروریست تکفیری که در همه عملیات های تروریستی درضاحیه جنوبی بیروت دست داشته است، در جدیدترین اعترافات خود گفت: در سال 2013، 18 روز درسوریه بودم و به دستور « ابوخالد السوری» و با همدستی « احمد طه» درعملیات شلیک موشک به کاخ ریاست جمهوری (الشعب) در دمشق شرکت کردم و موشک ها به نزدیک پایگاه نیروهای ویژه سوریه اصابت کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از شماره روز چهارشنبه روزنامه لبنانی « الاخبار» نعیم عباس افزود : در آخرین ماه سال 2013 به دستور امیر گروه دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) در شهر «یبرود» ، احمد طه یک خودرو گراند چروکی بمب گذاری شده را به بیروت منتقل کرد و آن را برای اجرای عملیاتی انتحاری در پارکینگی به اسم «صبرا» قرار داد اما این عملیات موفقیت آمیز نبود.
« ابو خالد السوری» دوست « اسامه بن لادن و عبدالله عزام» سرکردگان القاعده ، نماینده « ایمن الظواهری» سرکرده کنونی القاعده و مامور تقویت روابط بین داعش و جبهه النصره ، 3 روز پیش در سوریه و در جریان تسویه حساب های میان گروه های تروریستی تکفیری به هلاکت رسید.
این تروریست تکفیری گفته است که با ابوخالد السوری از موسسان گروه تکفیری تروریستی « جنبش اسلامی آزادگان شام» پیوسته در تماس بوده است.
نعیم عباس که « نماینده مورد اعتماد» گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره در لبنان بوده و در همه عملیات تروریستی آنها همکاری کرده ،اطلاعاتی « بسیار مهم» در اختیار بازجویان بخش امنیتی ارتش لبنان قرار داده است.
این تروریست تکفیری مسئولیت « کلی و جزیی» عملیات های تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت را که با شلیک موشک به یک منطقه شیعه نشین بیروت (الشیاح) در سال 2013 شروع شده تا زمان بازداشتش برعهده داشته است.
نعیم عباس محمود ملقب به نعیم عباس و ابو سلیمان تبعه فلسطینی و متولد اردوگاه فلسطینی نشین عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان درسال 2002 از جنبش جهاد اسلامی بعداز شلیک موشک به سوی سرزمین های اشغالی فلسطین بدون اجازه از فرماندهی این جنبش ، اخراج شده است.
وی سال 2005 به عراق و نزد « صالح القبلاوی» رفته است و در آنجا القاعده نعیم عباس را آموزش داده و سرانجام با « ابو مصعب الزرقاوی» بیعت کرده است.
القبلاوی همان ابوجعفر المقدسی از فلسطینی های ساکن اردوگاه عین الحلوه و از مسئولان امنیتی الزرقاوی بوده و در سال 2006 به همراه ا او در عراق کشته شده است.
نعیم عباس بعداز فراگرفتن آموزش های تروریستی ، دو ماه بعد به همراه معاون الزرقاوی به لبنان بازگشته و به همراه « توفیق طه» از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» یک گروه وابسته به القاعده را تشکیل می دهد و با جذب نیرو عملیات شلیک موشک به سرزمین های اشغالی را شروع می کند.
وی سال 2008 به سوریه فرار می کند اما هفت ماه بعد و با یک برگه هویت تقلبی و با نام مستعار « سعید محمود» به لبنان باز می گردد.
این تروریست تکفیری بعداز بازگشت به لبنان با « ماجد الماجد» سرکرده سعودی گروه تروریستی عبدالله عزام ، « جمال دفتردار» مسئول شرعی و « توفیق طه» مسئول امنیتی این گروه ملاقات و به همراه « بلال کاید» عهده دار مسئولیت عملیات اجرایی در داخل اردوگاه عین الحلوه می شود.
ماجد الماجد که اخیرا در لبنان بازداشت و به طرز مشکوکی کشته شد، در سال 2012 نعیم عباس را به همراه دفتر دار و محمد جمعه روانه سوریه می کند تا با هماهنگی «خالد حمید» باندهایی وابسته به گردان های عبدالله عزام را تشکیل دهد.
خالد حمید در جریان عملیات یک سال قبل ارتش لبنان برای بازداشت او در بلندی های عرسال لبنان به هلاکت رسیده است.
نعیم عباس به همراه جمعه به لبنان بازمی گردد و با شیخ « سراج الدین زریقات» از سردکردگان گردان های عبدالله عزام و فردی که الماجد بعدها او را به وادی بردی در سوریه فرستاده است تا عناصری را برای اجرای عملیات انتحاری آماده سازی کند، دیدار می کند.
وی باردیگر به همراه دو عنصر تکفیری تروریست دیگر به نام های اکرم یاسین و سلیم ابوغوش به سوریه می رود و با « احمد محمود طه» ملقب به ابوالولید وابسته به تیپ احرارالشام تماس و آموزش شلیک موشک را فرامی گیرد.
عباس و طه بعداز عملیات شلیک موشک به کاخ ریاست جمهوری سوریه به لبنان می آیند و براساس توافق صورت گرفته برای حمله به ضاحیه جنوبی بیروت و با کمک جمعه ، سه موشک از منطقه ای به نام « بسابا» شلیک می کنند که در محله الشیاح – مار مخایل بیروت فرود می آیند و به یک ساختمان مسکونی و نمایشگاه خودرو آسیب های زیادی وارد می شود.
در سال 2013 ، نعیم عباس یک خودرو دزدیده شده از منطقه خلده را با همدستی عمر . ص (ابو فاروق) ، احمد طه ، محمع جمعه ، امین عثمان و حسین . ز بمب گذاری و آماده می کنند و این خودرو اولین ماشین بمب گذاری شده است که در ضاحیه جنوبی بیروت و در یک تعاونی در محله بئر العبد منفجر می شود.
نعیم عباس اعتراف کرده است که یک گروه موسوم به « الناعمه» ( نام منطقه ای در لبنان) مسئولیت اجرای این انفجار تروریستی را برعهده داشته است.
بیشتر اعضای این گروه تروریستی توسط نیروهای امنیت داخلی و امنیت عمومی لبنان بازداشت شده در حالیکه سوار یک خودرو پر از مواد منفجره و گلوله های خمپاره بوده اند.
نعیم عباس در روز20 آخرین ماه سال 2013 به یبرود سوریه می رود و با «ابو مالک » امیر جبهه النصره دیدار می کند، ابومالک از او می خواهد با این گروه تروریستی تکفیری در انفجارهای تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت همکاری و از دو عنصر انتحاری که ماموریت آنها منفجر کردن یک مقر حزب الله و ساختمان تلویزیون المنار بوده است، در آپارتمان خود میزبانی کند.
این تروریست تکفیری و سرکرده جبهه النصره در یبرود همچنین به توافقاتی برای اجرای انفجارهای تروریستی دیگر در ضاحیه جنوبی بیروت دست می یابند و برهمین اساس طه نیز در شهر یبرود با « ابو عبدالله العراقی» از سرکردگان داعش دیدار و با او برای همکاری در خصوص انتقال خودروهای بمب گذاری شده از یبرود به ضاحیه جنوبی بیروت توافق می کند.
العراقی در این دیدار به طه گفته است که در مقابل بردن خودروهای بمب گذاری شده به ضاحیه جنوبی بیروت هر مقداری که پول می خواهی اعلام کند و پرداخت می شود.
براساس این توافق های یبرود، نعیم عباس از یک تروریست انتحاری لبنانی به نام « قتیبه الساطم» در آپارتمان خود در منطقه بزرگراه المزرعه در بیروت استقبال و سپس به همراه او از خیابان العریض در ضاحیه جنوبی بیروت بازدید می کند.
الساطم در این خیابان مرتکب جنایت انفجار تروریستی با خودرو بمب گذاری می شود که به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان بی گناه لبنانی می انجامد.
نعیم عباس همچنین یک خودرو بمب گذاری شده را از عمر .ص ( ابوفاروق) تحویل می گیرد و آن را نزدیک مسجد « الخاشقجی» بیروت به یک عنصر انتحاری سوری به نام « محمد حسین عبدالله» تحویل می دهد و او نیز در همان خیابان العریض منطقه حاره حریک مرتکب جنایت انتحاری تروریستی می شود.
نعیم عباس همچنین اعتراف کرده است یک تروریست انتحاری که خود را در منطقه الشویفات جنوب بیروت و در یک خودرو مسافربری (ون) منفجر کرد ، به تجهیزات تروریستی از جمله کمربند انفجاری و سلاح کلاشینکوف مجهز کرده است.
روزنامه الاخبار در ادامه گزارش خود نوشت: براساس اعترافات نعیم عباس یک شیخ که «عمر جوانیه» خوانده می شود، پول هایی را به نمایندگی از داعش به او پرداخت می کرده و آخرین بار مبلغ 20 هزار دلار دریافت کرده و این شیخ یکی از کارکنان انجمن تقوی در بیروت است.

** اطلاعاتی خطرناک تر از اعترافات نعیم عباس
الاخبار همچنین اطلاعاتی را که تاکید کرده از اعترافات نعیم عباس کم اهمیتتر نیستند، منتشر کرده و بر اساس آن بعداز اعترافات عباس ارتش لبنان دو عنصر انتحاری به نام های «بکر محمد المحمود» از اهالی وادی خالد و « عمر ممتاز خضر» از اهالی برقایل را بازداشت کرده است.
این دو عنصر انتحاری براساس درخواست داعش و با همکاری عباس قرار بوده عملیات های تروریستی انتحاری در لبنان انجام دهند.
یک شیخ که « عماد الملیس» خوانده می شود، انتحاری اول را برای جنگ در سوریه و همچنین عملیات انتحاری آماده سازی کرده است.
اما انتحاری دوم که به محض ورود از سوریه به لبنان در منطقه بقاع بازداشت شده، اعتراف کرده است که قصد داشته با یک شیخ به نام « حسام الصباغ» در شمال لبنان ملاقات و از او تجهیزات لازم برای بمب گذاری خودرو را تحویل بگیرد.
خضر همچنین اعتراف کرده است که با گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در عملیات شلیک موشک به شهر هرمل لبنان همکاری کرده است.
الصباغ که از شیوخ شناخته شده در شهر طرابلس لبنان است و گفته می شود روابط قوی با رهبران گروه های مسلح در شمال لبنان و سوریه و روابطی مستحکم با شیخ « سالم الرافعی» رییس سابق هیات علمای مسلمین لبنان دارد.
الاخبار نوشت: منابع امنیتی لبنان به اطلاعاتی دست یافته اند که شیخ الصباغ یکی از نمایندگان القاعده در لبنان است و همچنین عضو « مجلس مشورتی» است که در سال 2006 برای فعالیت القاعده در لبنان زمینه سازی کرد و در اعزام عناصر مسلح به عراق دست داشته است.
این روزنامه لبنانی افزود: شیخ الصباغ همچنان آزاد است وحتی در نشست های با مقامات امنیتی و مسئولان رسمی در شهر طرابلس حضور می یابد .
الاخبار در پایان گزارش خود نوشت: در یک کلام شیخ الصباغ یکی از « خطوط قرمز» است که دولت لبنان جرات بازداشت او را ندارد اگر چه در گزارش های مرتبط با عملیات های انتحاری نام او درج شده و یکی از دست اندرکاران آماده سازی عملیات های انفجاری در لبنان است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن