تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818815832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمخانی: اقتصاد مقاومتی تامین کننده زیر ساخت های حرکت سریع به سوی پیشرفت و تحقق عدالت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شمخانی: اقتصاد مقاومتی تامین کننده زیر ساخت های حرکت سریع به سوی پیشرفت و تحقق عدالت است تهران – ایرنا – نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اقتصاد مقاومتی تامین کننده زیرساخت های حرکت سریع بسوی ایجاد پیشرفت و تحقق عدالت است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی شمخانی عصر سه شنبه در همایش پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر جهادگران و رزمندگان خط شکنان بی بدیل این عرصه هستند.
وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند همت و مجاهدت است و این مهم ، آزمونی است که پیشکسوتان جهاد و شهادت در 8 سال دفاع مقدس از آن سربلند و پیروز خارج شدند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی مدیریت اقتصاد در زمان جنگ را نمونه ای از اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: کشور در سخت ترین شرایط، استقلال و عزت خود را حفظ و با روحیه و مدیریت جهادی بر مشکلات و دشمنی ها پیروز شد.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با مشارکت و حضور همزمان مردم و مسوولین محقق می شود، در زمان جنگ نیز حقوق و حمایت مردم نمونه عینی این مسئله بود.
شمخانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی و یا اقتصاد جنگی نیست گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی اقتصاد در برابر هجمه های سازماندهی شده خارجی و همچنین خارج شدن اقتصاد کشور از فضای انفعال و رکود است.
نماینده رهبر معظم انقلاب با برشماری شاخصه های اقتصاد مقاومتی از جمله اقتصادی فعال و پویا، قانونمند و منضبط ، دانش بنیان و آینده نگر – به گونه ای که باعث حفظ تعامل نظام اقتصادی در برابر شوک های خارجی و ثبات و پایداری داخلی خواهد شد – افزود: پایه های اقتصاد مقاومتی مقاومت در برابر راحت طلبی و بی مسوولیتی ، دیدگاه ها و روحیات یاس آلود و خودکم بینی است.
وی در ادامه یکی از اولویت های اصلی در اقتصاد مقاومتی را شفاف سازی ساز و کارهای نظام مالی کشور و مبارزه با فساد اقتصادی دانست و اذعان داشت : در این زمینه شورای عالی امنیت ملی با جدیت موضوعات را رصد و پیگیری می کند.
شمخانی گفت: کاهش وابستگی به نفت و خارج شدن از اقتصاد تک محصولی، افزایش قدرت مقاومت اقتصادی و افزایش اثرگذاری در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه جهانی، اهداف مورد توجه اقتصاد مقاومتی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در این همایش ایمان به پیروزی در صورت مقاومت بر برابر فشارها و تحریم ها را راهبرد دینی و برگرفته از انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: حاکم بودن روحیه و مدیریت جهادی در سراسر دوران جنگ تحمیلی بر رزمندگان ، مسوولین و مردم راز موفقیت کشور بود.
وی به نامگذاری دهه پیشرفت و عدالت از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی تامین کننده زیرساخت های حرکت سریع بسوی ایجاد پیشرفت و تحقق عدالت است.
شمخانی همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سرمایه های انسانی در این عرصه بر مردمی شدن اقتصاد و اولویت دادن به محصولات و خدمات راهبردی و محصولات پیشرو ، یادآور شد: ورود بخش خصوصی، توسعه همیاری های مردمی و تعاون در امور اقتصادی و واگذاری امور دولتی از جمله مولفه های مردمی شدن اقتصاد است.
سیام**1058**7261**9254 * 1449
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن