تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819248188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقدمات تولید25میلیون تن فولاد وگندله درهرمزگان فراهم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقدمات تولید25میلیون تن فولاد وگندله درهرمزگان فراهم شده است بندرعباس- ایرنا- وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: در گزارشی به رییس جمهوری اعلام کردم که مقدمات لازم برای تولید سالانه 10 میلیون تن فولاد و 15میلیون تن گندله در هرمزگان نهایی شده است


محمد رضا نعمت زاده سه شنبه در شانزدهمین سمپوزیوم فولاد کشور در بندرعباس اظهار کرد: هم اکنون تولید حدود پنج میلیون تن فولاد خام از جمله عریض ترین تختال های تولیدی کشور درصنایع فولادی مستقردر منطقه ویژه خلیج فارس عملی شده است.
وی از نهایی شدن قرارداد تولید سالانه 15میلیون تن گندله با سرمایه گذاری 510میلیون دلاری از سوی دو واحد فولادی این استان نیز در راستای تبدیل هرمزگان به قطب تولید فولاد نام برد.
وی یادآورشد: درحالی که صنایع فولادی هرمزگان به دلیل کمبود مواد اولیه قادر به تولید با ظرفیت های اعلام شده نیستند که سالانه افزون بر 20 میلیون تن مواد خام از کرمان، یزد و خراسان از طریق بنادر هرمزگان به خارج صادر می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: در صورتی که جلوی صادرات مواد خام گرفته شود صنایع فولادی این استان قادر هستند با تبدیل آنها به شمش و تختال و صادرات ضمن اشتغالزایی داخل ارز آوری بیشتری نیز داشته باشند.
دراطلاعات منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت از فولاد هرمزگان (بعنوان تنها تولید کننده تختال عریض)، فولاد کاوه جنوب کیش (بزرگ ترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در بخش فولاد کشور)، فولاد صبا، فولاد جنوب و مادکوش بعنوان واحدهای تولید کننده فولاد خام در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نام برده شده است.
دراین اطلاعات آمده است: با تکمیل فازهای تکمیلی و بهره برداری کامل از این واحدها میزان تولید فولاد خام پنج میلیون تنی فعلی در هرمزگان به بیش از 10 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود اسکله اختصاصی مجهز به نوارنقاله 32کیلومتری و واگن برگران تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی، دسترسی به راههای ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی بین المللی، هم جواری با پالایشگاههای نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس و خط لوله گاز صلح و همچنین نیروگاه بندرعباس بعنوان مزیت های منطقه ویژه خلیج فارس در زمینه تولید فولاد خام نام برد.
شانزدهمین سمپوزیوم فولاد کشور امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و جمعی از صاحب نظران کشور در بندرعباس برگزارشد که به مدت دو روز ادامه می یابد.ک/3
512/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن