تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819159087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقدمات تولید 13میلیون تن گندله در منطقه ویژه خلیج فارس فراهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقدمات تولید 13میلیون تن گندله در منطقه ویژه خلیج فارس فراهم شد بندرعباس-ایرنا- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: مقدمات تولید 13 میلیون تن گندله از سوی دو شرکت فولاد کاوه جنوب و مادکوش دراین منطقه فراهم شده است.


مسعود هندیان پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگارایرنا اظهارکرد: با توجه به فراهم شدن مقدمات به زودی عملیات اجرایی فاز اول این دو طرح با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در منطقه ویژه خلیج فارس ( غرب شهر بندرعباس) آغاز می شود.
وی اضافه کرد: در اجرای این برنامه در مجموع 13میلیون تن گندله شامل هشت میلیون تن(پنج میلیون تن مرحله اول و 3میلیون تن مرحله دوم) توسط شرکت فولاد کاوه جنوب و پنج میلیون تن( فاز اول دوونیم و فاز دوم نیز دو ونیم میلیون تن) بوسیله شرکت مادکوش تولید می شود.
این مقام مسوول یادآورشد: فولاد کاوه جنوب در فاز اول 320 میلیون دلار از محل آورده این شرکت و مادکوش نیزمبلغ 190 میلیون دلار با استفاده از محل منابع بانکی سرمایه گذاری می کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یادآورشد: با تکمیل مرحله اول این دوطرح طی دو سال آینده برای حدود دو هزار نفر( 1500 نفر فولاد کاوه جنوب، 450نفر مادکوش) شغل مستقیم و پویا ایجاد می شود که کمک بزرگی به ایجاد اشتغال در هرمزگان خواهد بود.
هندیان با بیان اینکه به موازات تکمیل فازهای نخست فازهای توسعه ای آنها نیز عملیاتی می شود بیان داشت: با بهره برداری از این واحدها چرخه تولید فولاد در این منطقه تکمیل می شود.
وی هدف از این اقدام مهم را پاسخ به تامین نیاز صنایع فولاد سازی مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس برشمرد و افزود: در صنعت فولاد عوامل بسیاری نقش دارند که گندله در این فرایند نقشی کلیدی را به عهده دارد طوریکه برنامه ریزی برای تولید پایدار و مطمئن را قوت می بخشد .
این مقام مسوول با بیان اینکه امروزه تامین این نهاده به خودی خود با چالشهایی مواجه است گفت: منطقه ویژه خلیج فارس سالها کوشید تا سرمایه گذاران را نسبت به حضور و فعالیت در این حوزه ( تولید گندله) جلب نماید که خوشبختانه موفق شد.
در منطقه ویژه خلیج فارس برای تولید سالانه 270 هزارتن شمش آلومینیوم و نزدیک به 11 میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده که تاکنون 170 هزارتن آلومینیوم و پنج میلیون و 200 هزارتن فولاد به مرحله تولید و عرضه به بازار مصرف رسیده است.
سرمایه گذاری هشت ونیم میلیارد دلاری صورت گرفته دراین منطقه نشان از وجود مزیت های همه جانبه آن برای کسب بازارهای داخلی و جهانی دارد، زیرا با وجود تحریم های اعمال شده شاهد ایجاد صنایع مهم فولاد، آلومینیوم، روی و آند و حتی صادرات تولیدات آنها به بازارهای بین المللی هستیم.
این مقام مسوول با اشاره به نزدیک بودن سفرسه روزه رییس جمهوری به هرمزگان ( ششم اسفند ماه امسال) خاطر نشان کرد: با حمایت هایی که دکتر حسن روحانی و اعضای هیات دولت از این استان بعمل خواهند آورد بیش از پیش شاهد توسعه سرمایه گذاری در زمینه گسترش فعالیت واحدهای تولیدی در این منطقه خواهیم بود.
مسوولان واحدهای تولید فولاد مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنعتی و معدنی خلیج فارس در مصاحبه های مختلف و بازدید مسولان کشوری، از کمبود گندله بعنوان یکی ازاصلی موانع تولید نام برده و خواستار رفع این مشکل بودند.
ˈ گندله سازی (Pelletizing) یکی از روش های تبدیل ذرات و نرمه مواد اولیه به توده ای متراکم است. گندله محصول نهایی فرآیند گندله سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش های متعدد احیای مستقیم می باشد.
برای کاربرد گندله باید کیفیت آن جهت حمل و نقل و غیره مطلوب باشد،در اصطلاح متداول گندله یعنی گلوله های تولید شده از سنگ آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام و سپس سخت یا پخته می شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند و یا روش های متعدد احیای مستقیم به کار می رود، چون گندله ماده اولیه برای تولید آهن خام است لذا باید در کوره های احیا ویژگی مکانیکی شیمیایی و حرارتی مطلوبی را داشته باشد، برای تولید گندله خام، نرمه سنگ آهن شامل مواد افزودنی که 90 درصد آن زیر 325 مش (معادل 45 میکرون) است با محلول های تر کننده مانند آب جهت دستیابی به شکل کروی، در دستگاه های گندله ساز به چرخش درآورده می شوند تا گندله خام تولید گردد.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با پنج هزار هکتار وسعت در13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در مجاورت بندر کانتینری شهید رجایی و پالایشگاههای بندرعباس و ستاره خلیج فارس قرار دارد.ک/3
512/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن