تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802895641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشکسوت علوم قرآنی خوزستان:محبت های پدرانه سرآغاز ورودم به عرصه قرآن بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشکسوت علوم قرآنی خوزستان:محبت های پدرانه سرآغاز ورودم به عرصه قرآن بود اهواز- ایرنا- پیشکسوت علوم قرآنی خوزستان وعضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز محبت های پدرانه را سرآغاز ورود به عرصه قرآن می داند و می گوید: پدرم نخستین استاد من در فراگیری علوم قرآنی بود.


ˈ قاسم بستانیˈ عصردوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آغاز ورود خود به عرصه فعالیت های قرآنی را مدیون پدرش توصیف کرد و افزود: نخستین استادم پدرم است که خداوند به وی طول عمر و سلامتی عنایت کند که از سنین کودکی با تعلیم مستقیم خود با همراه بردن من به جلسات آموزش و قرائت قرآن به تعلیم بنده همت گماشت.
وی گفت: علاوه بر پدر؛ مادرم نیز مشوق من بود که خداوند به وی نیز طول عمر و سلامتی عنایت کند که از هیچ تلاشی برای قرآن خواندن و قرآن آموختن به من دریغ نکرد.
این فعال قرآنی در ادامه ضمن تجلیل از استادان خود گفت: یکی از افرادی که بیشترین منت را بر من دارد، استاد سیدمحسن موسوی بلده است که در کلاس وی در ˈدارالتحفیظ ˈ خیابان ایران سالهای طولانی حضور داشتم؛ ضمن اینکه در کلاس های استاد مولایی به ویژه در ماه های رمضان در مسجد شیخ فضل الله نوری نیز حضور می یافتم.
بستانی زمان شروع فعالیت های جدی قرآنی خود را از سال 1361 می داند گرچه پیش از آن نیز در جلسات آموزش و قرائت قرآن که در مساجد یا خانه های شخصی اطراف محل سکونتش در تهران منعقد می شد شرکت می کرد.
بستانی درباره فعالیت های قرآنی خود در اهواز می گوید: در دانشگاه و خارج از آن، در مساجد و منازل به تشکیل و برگزاری کلاس های آموزش تجوید قرآن پرداختم که این جلسات تاکنون نیز ادامه دارد.
وی گفت: به لطف الهی تاکنون شاگردان زیادی را تقدیم جامعه قرآنی کشور کرده ام که برخی از آنان جزو برجستگان علوم قرآنی کشور می باشند.
قاسم بستانی که در همایش تکریم چهره های قرآنی کشور، به عنوان پیشکسوت معرفی شد، بیش از سه دهه فعالیت قرآنی خود را مدیون پدرش می داند که با تعلیم مستقیم و محبت هایش اولین استادش در این عرصه بوده است.
هشتمین همایش تکریم چهره های قرآنی، دوم اسفند1392 با حضور جمعی از اساتید، پیشکسوتان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن سراسر کشور در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تهران برگزار شد و استاد بستانی به عنوان پیشکسوت آموزش قرآن کریم استان خوزستان مورد تجلیل قرار گرفت.
قاسم بستانی، سال 1339 در شهر کاظمین عراق به دنیا آمد، سالهای قبل پدر و مادرش به عراق رفته بودند و آنجا زندگی می کردند، سال 1350 به همراه پدر و مادر به ایران می آید و فعالیت قرآنی اش آغاز می شود.
بیش از سه دهه فعالیت در عرصه آموزش قرائت قرآن کریم، داوری و مطالعه و پژوهش در زمینه قرائت قرآن کریم را در کارنامه فعالیت های قرآنی خود دارد.
وی هم اکنون دانشیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز است.
استاد بستانی در سال 1361 به عنوان معلم قرآن در مدارس تهران منطقه 17 فعالیت جدی خود را در زمینه آموزش قرآن آغاز کرد.
از این مقطع زمانی فعالیت وی به شکل حضور در جلسات آموزش و قرائت قرآن، مطالعه کتاب های تجوید و قرائت و بردن دانش آموزان مستعد به جلسات قرآنی، آموزش قرآن در مدارس در کلاس یا به صورت اختصاصی آغاز شد.
این مدرس قرآن در استان خوزستان از سال 1369 و بعد از آغاز فعالیت در دانشگاه شهید چمران و عضویت در هیات علمی این دانشگاه در اهواز سکونت یافت.
این استاد پیشکسوت آموزش قرآن خوزستان علاوه بر آموزش تجوید، به عنوان داور در سطح شهر و استان و کشور در تجوید و وقف و ابتدا نیز حضور داشته است.
تالیفاتی در خصوص قرائت قرآن و تجوید از وی منتشر شده است از جمله این تالیفات می توان بهˈ تجوید کاربردی قرائت عاصمˈ، ˈافراد و جمع قرائت های قرآنیˈ، ˈلهجه عربی در قرائت های قرآنیˈ، ˈشیعه بودن روایت حفصˈ و ˈعلل گسترش روایت حفصˈ ونیز ˈقرآن و تأثیرگذاری های مختلف آن بر نحو عربیˈ ، ˈتعاملات و خدمات متقابل قرآن و نحو عربیˈ ، ˈلهجه های عربی در قرائت های قرآنیˈ، ˈپژوهش درباره حفص و روایت قرآنی ˈاشاره کرد که در مجله های تخصصی قرآنی کشور به چاپ رسیده است.
646/538
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن