تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مسابقات قرآنی، نقش مؤثری در رونق گردشگری مذهبی استان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برگزاری مسابقات قرآنی، نقش مؤثری در رونق گردشگری مذهبی استان دارد شیراز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بخش عمده ای از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان فارس را اماکن، بقاع متبرکه و زیارتگاه ها تشکیل می دهد که برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نقش مؤثری در رونق گردشگری مذهبی استان دارد.


به گزارش ایرنا مصیب امیری پنجشنبه شب در حاشیه آماده سازی محل انس با قرآن در آرامگاه حافظیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: فارس از دیر باز پیشتاز در علوم قرآنی و اسلامی بوده به طوری که این شهر به عنوان یک مرکز آیینی و مذهبی مطرح بوده است.
وی افزود: نامگذاری شیراز با عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، پرورش علما و مفاخر مذهبی از جمله حافظ، افتخار استان فارس به عنوان یکی از شاهراه های جاده ولایت و مسیر عبور کاروان حضرت امام رضا(ع) و برخورداری از بیشترین بقاع متبرکه و امام زادگان واجب التعظیم بیانگر صبغه مذهبی غنی مردم این استان است.
امیری اظهارداشت: فضای معنوی استان فارس و شهر شیراز همواره مورد توجه پژوهشگران، مورخان مذهبی و عاشقان اهل بیت(ع) بوده است که این پتانسیل عظیم می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی فارس و به ویژه شهر مقدس شیراز داشته باشد.
وی با اشاره به این که استان فارس از امشب یکم اسفند تا ششم ماه جاری میزبان سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است اضافه کرد: این رویداد می تواند در کنار محتوای ارزشمند و گران بهای خود، نقش مؤثری در رونق گردشگری مذهبی استان و این شهر مقدس داشته باشد.
امیری ادامه داد: قرآن کریم آیات متعددی درباره سیر و سفر و گردش در زمین و عبرت آموزی از قصص تاریخی و آثار گذشتگان دارد که این آیات نشانگر توجه قرآن کریم به مباحث گردشگری تاریخی است.
وی عنوان کرد: قرآن کریم، میراثی ماندگار در همه اعصار برای تمام ملت ها است که حفظ و احیاء ارزش ها و مفاهیم قرآن، وظیفه همگانی است لذا همه دستگاه ها موظف به فعالیت در جهت اعتلای ارزش های والای قرآنی هستند.
امیری گفت: مهمانان سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از اماکن تاریخی فرهنگی شیراز از جمله حافظیه، سعدیه و ارگ کریم خان زند بازدید می کنند.ک/2
7382/ 667
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن