تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806899149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجالی برای توسعه گردشگری داخلی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مجالی برای توسعه گردشگری داخلی

مجالی برای توسعه گردشگری داخلی
در شرایطی که خدمات مرتبط با گردشگری این‌روز‌ها در جهان آن‌چنان مهم تلقی می‌شود که هر کشوری تلاش می‌کند گوی‌سبقت در این زمینه را از دیگر رقبا برباید، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی خدمات مرتبط با این فعالیت سود‌آور اقتصادی می‌تواند فرصت خوبی را برای فعالان و دست‌اندرکاران این فعالیت و خدمات ایجاد کند تا همپا با رقبای جهانی پیش بروند
فواد شمس:درواقع در جهان امروز در زمینه گردشگری باید با استفاده از تجربیات کشور‌های دیگر تلاش کرد که خدمات گردشگری کشور خودمان ایران را به سطح استاندارد‌های جهانی نزدیک کنیم و در‌ میان‌مدت و بلندمدت نیز ایران را به جایگاه واقعی خود در گردشگری‌جهان برسانیم.

کشور ما از یک طرف پتانسیل‌های عظیمی در گردشگری دارد و می‌تواند گردشگران فراوانی را از اقصی‌نقاط جهان به خود جذب کند اما از طرف دیگر هنوز امکانات و زیر‌ساخت‌های لازم در زمینه ارایه خدمات مطلوب به گردشگران در ایران وجود ندارد. برگزاری نمایشگاه‌های تجهیزات مرتبط با گردشگری می‌تواند فرصتی برای انتقال تجربه کشور‌های دیگر با ما باشد.

درواقع برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی همچون نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران زمینه مناسبی برای معرفی امکانات و ظرفیت‌های دست‌اندرکاران عرصه گردشگری است.

در همین ‌راستا خوشبختانه در ایران تجربیات فراوانی داشته‌ایم. به‌طوری که هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتلداری ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت و مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با شرکت انجمن‌ها و اتحادیه‌های داخلی و خارجی از ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه در فضایی به مساحت بیش از ۱۴ ‌هزار مترمربع و در سالن‌های ۶، ۷، ۸ و ۹ محل نمایشگاه‌های تهران برپا شد.

این نمایشگاه در چند‌سال گذشته جایگاه واقعی خود را یافته و به‌ عنوان رویداد رسمی گردشگری ایران در تقویم سازمان‌جهانی گردشگری (UNWTO) به ثبت رسیده‌ است. از همین‌رو در هفتمین دوره از این نمایشگاه بسیاری از سازمان‌ها و مجامع گردشگری و هتلداری کشور‌های مختلف در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

کشور‌هایی همچون مالزی، ایتالیا، عراق، قبرس، رومانی، چین، آلمان، بلژیک، اسپانیا و ... در این نمایشگاه حضور داشتند. کشور‌های شرکت‌کننده در مدت این نمایشگاه آخرین دستاورد‌ها و خدمات خود را در زمینه‌های مختلف گردشگری در‌ معرض نمایش گذاشتند. این شرکت‌ها خدماتی همچون خدمات گردشگری الکترونیکی شرکت‌های خدمات مسافرتی هوایی، دریایی، زمینی، ریلی- خطوط هوایی، پایانه‌های مسافری را در این نمایشگاه عرضه کردند. از طرف دیگر انواع کالاها و خدماتی‌ گردشگری، خدمات‌بانکی و بیمه‌ای در زمینه گردشگری نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

گردشگری مذهبی، فرهنگی، سلامت، تاریخی، ورزشی، صنعتی، اکوتوریسم، ژئوتوریسم و... از دیگر شاخه‌های گردشگری بودند که در این نمایشگاه برخی از شرکت‌ها به معرفی خدمات خود در این زمینه پرداختند. همچنین مراکز آموزشی و دانشگاهی و آکادمیک خدمات خود در زمینه گردشگری را به نمایش گذاشتند.

نشریات تخصصی گردشگری و هتلداری‌ها نیز حضور فعالی داشتند. در کنار انواع تجهیزات سفری، موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی نیز حضور داشتند. اما شاید برگزاری کار‌های نمایشی از طرف گروه‌های نمایش‌های آیینی- سنتی و گروه‌های موسیقی‌محلی بیش از همه برای گردشگران خارجی و شرکت‌کنندگان غیرایرانی جذابیت داشت.

این نمایشگاه فرصتی است برای آن‌که فعالان ایرانی عرصه خدمات گردشگری از تجربیات فعالان بین‌المللی استفاده کنند. از طرف دیگر با معرفی پتانسیل‌های موجود در کشور ایران خصوصا در زمینه گردشگری فرهنگی و اکوتوریسم راه را برای سرمایه‌گذاری آنان در ایران فراهم کنند. درواقع باید گفت این‌دست نمایشگاه‌ها فرصت مغتنمی است که ظرفیت‌های بالای گردشگری خود را به دیگران معرفی کنیم و از تجربیات آنان استفاده و با جذب گردشگر و سرمایه برای جوانان کشور خود در حوزه‌ گردشگری اشتغالزایی کنیم. این دست نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش موثری در ارتقای استانداردهای خدمات ‌گردشگری و توسعه‌ کیفی آنها در ایران داشته باشد. در این نمایشگاه‌ها باید انتظار داشت که با گسترش همکاری داوطلبانه نهادها و موسسه‌های گردشگری در بلند‌مدت شاهد توسعه گردشگری در ایران باشیم.

منبع: شهورند





1392/12/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن