محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826844731
فیلمی از امام که هرگز منتشر نمیشود
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
«امام به من جرئت ساختن سربداران و طرح دیالوگهای قاضی شارح را داد» این جمله را محمدعلی نجفی پس از یادآوری گفت و گویی که در نوفل لوشاتو با امام خمینی (س) انجام داده، می گوید. به گزارش ایسنا، جماران در ادامه نوشت: امام در اقامتگاه خود در پاریس از انسان حرف میزد و از حقوق زنان؛ و او به عنوان یک سینماگر شهامت فیلم ساختن درباره اعتقادات خود را پیدا کرده بود. نجفی که اکثر ما نام او را با سریال «سربداران» می شناسیم، در ماههای ابتدایی انقلاب، تنها امید سینما بود. او در دیداری که اعضای شورای انقلاب با امام خمینی (س) داشتند، به پیشنهاد مهندس بازرگان و با تأکید امام خمینی به سمت سرپرستی امور سینمایی گماشته شد. بازرگان از سالها پیش به واسطه فعالیت در انجمن اسلامی مهندسین محمدعلی نجفی را میشناخت. نقش بیبدیل این فیلمساز در شکل گیری سینما در روزهای اول انقلاب باعث شد سراغ او برویم. نجفی میگوید فیلمی که او درباره آزادی، احزاب، نشریات، زن، هنر و سینما از امام خمینی در پاریس گرفته است؛ که اکنون هرگز پخش نمیشود و وقتی از او علت آن را میپرسیم؛ میگوید: از آنهایی بپرسید که فیلم لیله القدر را بعد از انقلاب توقیف کردند. آنچه در پی میآید یک بخش بخش از گفت و گوی تفصیلی جماران با اولین رئیس سازمان سینمایی ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی است: به نظر می رسد که فعالیت جدی سینمایی شما به تأسیس مؤسسه سینمایی «آیت فیلم» پیش از انقلاب برمی گردد. تأسیس یک مؤسسه با نیروهای انقلابی چگونه ممکن شد؟ ما یعنی من و مهندس عبدالعلی بازرگان، مهندس میرحسین موسوی، مهندس بهشتی، مهندس حمید نقرهکار، حسن آلادپوش و حسن هندی به لحاظ رشته مان درگیر مسائل هنری بودیم. از سال 47 با دکتر شریعتی آشنا شدیم و تصمیم گرفتیم که حسینیه ارشاد را تبدیل به یک آکادمی کنیم. شروع به فعالیت کردیم، اما بعد از اجرای تئاتر سربداران حسینیه بسته شد. همه ما انقلابی و پر از انرژی بودیم بنابراین به فعالیت نمایشی خودمان در مدرسه کمال و هنرستان کارآموز ادامه دادیم و چند نمایش اجرا کردیم. آنجا هم نتوانستیم دوام بیاوریم. آخرین فعالیتمان مربوط به سال 55 و کانون توحید بود. آنجا هم نتوانستیم ادامه دهیم. این بود که در تابستان سال 56 به این نتیجه رسیدیم یک شرکت سینمایی جدی و رسمی تأسیس کنیم به نام «آیت فیلم». این مؤسسه هم فعالیت انقلابی داشت، هم سینمایی. چه کسانی در تأسیس آیت فیلم با شما همکاری داشتند؟ انجمن اسلامی مهندسین از مؤسسان و سرمایهگذاران آیت فیلم بودند که از اعضایشان مهندس موسوی و مهندس بازرگان بودند. هیئت مدیرهاش ما بودیم. مصطفی هاشمیطبا که مدتی هم مدیرعامل شد، سید محمد بهشتی، فرهادیان که بعد رفت قم، محمد آلادپوش، محمد آقاجانی، عبدالله فلسفی، فخرالدین انوار و من. فیلم «جُنگ اطهر» را همان زمان ساختید؟ بله اولین تولید سینمایی ما جنگ اطهر بود که برای آن مجوز هم گرفتیم. آن را تحت تأثیر دو معلم یعنی «جلال آل احمد» و «دکتر شریعتی» ساختیم و اولین باری بود که بازیگر زن فیلم در خانه هم روسری سر میکرد. تجربههای خود من با دانشجویان و دانشآموزان هم اضافه شد. برای اینکه کار حرفهای شود از «محمود استاد محمد» برای نوشتن سناریو دعوت کردیم. داستان جُنگ اطهر چه بود؟ درباره معلمی به نام «اطهر» بود که به صورت فوق برنامه با شاگردانش نمایش کار میکند و آخرش هم با ماشین سفید رنگ کشته میشود. گرچه صراحتا مطرح نمی شد کسانی که سوار ماشین پیکان هستند چه کسانیاند ولی همه میدانستند مأموران ساواک برای بردن انقلابیها با پیکان میآیند. جنگ اطهر فیلمی بود که با مجوز ساختید؟ بله فیلمهای زیرزمینی را قبلا ساخته بودیم، مثلا «الناس» و پخش آن هم در خارج از کشور بود. چطور توانستید مجوز بگیرید؟ ما مجوز چیز دیگری را گرفتیم، بعد رفتیم فیلم خودمان را ساختیم. باید مجوز را میگرفتیم، برای این که احتیاج داشتیم وقتی دوربین را در خیابان میگذاریم کسی مزاحممان نشود. بعد از آن شما فیلم «لیله القدر» را ساختید. فیلمی که در جریان ساخت آن توانستید با امام هم دیدار داشته باشید. داستان این فیلم از چه قرار بود؟ این فیلم تحت تأثیر شعارهایی که مردم میدادند ساخته شد. مثلا یکی از شعارهای آن زمان «پنجاه سال سلطنت، پنجاه سال خیانت» بود. بر این مبنا ما مروری داشتیم بر وقایع تاریخی از کودتای 1299 تا انقلاب که ببینیم چه چیزهایی این انقلاب را شکل داده است. بخشهای تاریخی را با نقاشی کار میکردیم. کارمان هم به این صورت بود که از شعارهای مردم فیلم میگرفتیم و بعد ریشه تاریخ آن شعار را با نقاشی نمایش میدادیم. پس ریشه شناسی انقلاب بود؟ بله کاملا. آن زمان دیدار خصوصی امام کار آسانی نبود، چطور شد توانستید ایشان را ببینید و با وی مصاحبه کنید؟ خب امکان مونتاژ در ایران وجود نداشتم بنابراین ما رفته بودیم انگلیس. وقتی رفتیم «نوفل لوشاتو» شرایط خاصی پیش آمد که ما توانستیم امام را ببینیم و برای فیلم لیله القدر مصاحبه بگیریم. سؤالات هم مشخص بود، درباره آزادی، احزاب، نشریات، زن، هنر و سینما البته اکنون هرگز پخش نمیشود. چطور؟ بروید از آنهایی بپرسید که فیلم لیلهالقدر را بعد از انقلاب توقیف کردند. نظریات امام در آن موقع حیرتآور بود. بحثهای امام در آن زمان به قدری جنبه اجتماعی داشت که کسی باور نمی کرد یک روحانی در این هیئت این طور درباره جامعه، زن اقتصاد و فرهنگ حرف بزند. یک خاطره برایتان تعریف می کنم. یک دختر خانم فرانسوی بود که چادر سر می کرد و به سخنان امام گوش می داد. یک روز به من گفت: «نگاه کن! به نظر تو مارکس در هیئت مسیح ظهور نکرده؟» با این حال بعد از انقلاب همه چیز تغییر کرد. امام خمینی سوره حمد را تفسیر می کرد نامه زدند که پخش نشود. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. آن امام خمینی نوفل لوشاتو قدرت عظیمی داشت و قدرت معنوی هم بود. همین بود که وقتی یاسر عرفات نزد امام آمد و گفت تمام قوای نظامیمان را در اختیار شما قرار می دهیم، امام فرمود ما نیازی به قوای نظامی نداریم، ما مردم را داریم. در زمینه فرهنگ ایشان چه گفتند؟ من عین صحبت های ایشان را یادم نیست. اما حرفهایی که زدند برای من جدید بود. در دوران دانشجویی ما مسائل روشنفکری در دین مطرح نبود. تمام روشنفکران ما چپ بودند. یک دفعه از دل یک جریان مذهبی، که ارتجاعی خوانده می شد؛ با رهبری یک روحانی، یک جریان انقلابی با کمک نیروهای جوان، تحصیل کرده و مردم شکل گرفت. البته این را هم بگویم که بسیاری از بچههای هم دورهای ما نتوانستند تحمل کنند، یکی از آنها هم حسن آلادپوش بود. اما من آمدم این سمت. همان موقع هم از طرف آن بچهها بایکوت شدم برای اینکه من اعتقادی به مبارزه مسلحانه نداشتم. من اعتقاد به فعالیت فرهنگی داشتم. من روش شریعتی و امام خمینی را میپسندیدم. روشی که منطق آن آگاهی بخشی بود. روشی که میگفت ما به مردم آگاهی میدهیم، آنها کار انقلاب را انجام میدهند. همین اعتقاد و آن انرژی توانست حسینیه ارشاد را به یک آکادمی تبدیل کند و آیت فیلم را به وجود آورد. بنابراین سینما و تئاتر ابزاری بود برای آگاهی بخشیدن به مردم؟ من از اسم ابزار خوشم نمیآید. سینما فرهنگ ما بود. وقتی مولوی زبان را برای بیان صحبت هایش انتخاب کرد، یک فرهنگ را برگزید نه اینکه بخواهد از زبان استفاده ابزاری کند. یکی از دلایلی که ما نتوانستهایم از دفاع مقدس یک فیلم خوب و جذاب بسازیم این است که فکر میکنیم دوربین سینما وسیله است. یعنی کارگردانان توقع دارند دوربینشان همان حرفی را بزند که آنها میخواهند، در حالی که این ممکن نیست. فرد در سینما وارد حوزهای از تفکر میشود. ببینید ما سه حوزه داریم به نام اندیشه، عمل و تفکر. در حوزه «اندیشه» ما آزادی میخواهیم، در حوزه «عمل» قانون و در حوزه «تفکر» خودسازی. استدلال در حوزه تفکر وجود دارد و در این جاست که فرد دست به مقولات فرهنگی میزند. بنابراین زمانی که انسان تفکر م کند افراد را به دلیل تفکرشان انتخاب می کند نه به خاطر چیز دیگری. در فضای فرهنگ فرد باید همه وابستگی ها را حذف کند و آماده کشف واقعیت شود. منظور شما اینست که فرق بین ابزار بودن سینما یا فرهنگ بودن آن همین باز فکر کردن است؟ ببینید دوربین به کارگردان خط می دهد. سرمایه دار فکر می کند که خودش برای سرمایه تصمیم می گیرد، اما تصور نمی کند که روزی سرمایه برای او تصمیم می گیرد و برای او مسائل تازهای را به وجود می آورد. در آن دیدار که با امام داشتید، امام درباره فرهنگ و هنر چه گفتند؟ ببینید امام خمینی که مثل یک هنرمند درباره هنر به صورت تخصصی نظر نمیداد. مفهوم کلیاتی که من از ایشان گرفتم این بود که انسان زمانی که احساس مسئولیت میکند، خودش مسیر را انتخاب می کند و در برابر انتخاب خودش مسئول است. ما در فرهنگمان هم چنین چیزی داریم. مثلا نظامی چندین هزار بیت شعر عاشقانه می سراید که در تمام آن یک کلمه مستهجن پیدا نمی شود. اینکه امام بعدها فرمودند «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم» هم منظورشان همین بود که نگذارید سینماها کاربرد دیگری پیدا کنند و منحرف شوند. وقتی با امام درباره هنر حرف میزدیم او از انسان حرف میزد. امام می گفت هنر با انسان معنا پیدا می کند. اشتباه است که از امام درباره تکنیک هنر بپرسیم از او باید درباره انسان و جامعه بپرسیم. وظیفه من هنرمند است که این چیزها را نمایش بدهم. آیا امام در آن دیدار صحبتی از هنرمندان دوران شاه هم داشتند؟ خیر. امام فقط مباحث کلی می کردند. آن دیدار چقدر روی فیلمسازی شما تأثیر گذاشت؟ به من به عنوان یک آدم مذهبی جرئت و اعتماد به نفس داد، گفت تو هم می توانی فیلم خودت را بسازی و فعالیت کنی. امام شرایطی ایجاد کرد که هنرمندان امکان نفس کشیدن پیدا کنند. قبل از انقلاب محدودیتها برای ما زیاد بود. انرژی و جرئتی که امام به سینماگران مسلمان داده بود باعث شد من بتوانم در آن سالها سربداران را بسازم و دیالوگهای قاضی شارح را بر زبان او جاری کنم. انقلاب انرژیی در ما به وجود آورد که منجر به شکل گیری سینمای دهه شصت شد. یکی از سفرای ما در سال 65 به من گفت: «نجفی تنها چیزی که میتوانیم با آن حرفی برای گفتن داشته باشیم سینمای ماست.» مهم ترینش هم این بود که ما دور خودمان دیوار آهنی نکشیدیم. دیدار بعدی شما با امام به بعد از انقلاب باز می گردد. زمانی که برای برعهده گرفتن مسئولیت اداره نظارت بر نمایش نزد ایشان رفتید. چه کسی این دیدار را برایتان هماهنگ کرد؟ بچه ها نگفتند که برای چه می رویم. آقای بهشتی، انوار، حجت و مصطفی هاشمی طباء من را بعد از ظهر چهارشنبه بردند نزد امام که گفتند بمانید برای فردا. روز پنجشنبه که رفتیم دیدیم اعضای شورای انقلاب هم حضور دارند. مهندس بازرگان اشاره کرد که بروم کنارش. شروع کردند صحبت کردن با امام و به ایشان گفت: «بین بچه ها تنها کسی که دیده ام درباره سینما حرف میزند نجفی است. کسی را نداریم.» امام گفتند ایشان را مسئول این کار کنید. من گفتم اصلا اهل کار اجرایی نیستم. امام فرمودند: «تکلیف است، حرفی هم نزنید، بروید.» بعد هم اشاره کردند که بروید. نقطه سرخط. هیچ حرف دیگری هم زده نشد. چرا مهندس بازرگان شما را انتخاب کردند، آیا واقعا شخص دیگری نبود که بتواند مسئولیت امور سینمایی را برعهده گیرد؟ این مسئله به چند دلیل بود. اولا قبل از انقلاب فیلم ساخته بودم و سینماگران نمیتوانستند، بگویند یک نفر از خودشان را گذاشتند. ضمن اینکه من در تمام جاهایی که کار می کردم بنیانگذار مسائل سینمایی بودم، در حسینیه ارشاد، کانون توحید و پس از آن هم در آیت فیلم. بنابراین از نظر آنان می توانستم چنین مسئولیتی را قبول کنم. از طرفی مهندس بازرگان من را کاملا می شناخت و به من اعتماد داشت. ایشان یقین داشت که من دغدغه ریاست ندارم. فعالیت هایی که داشتم هم نشان میداد که زبان مردم را می دانم و می توانم برای مردم فیلم بسازم. آن موقع واقعا کسی نبود. سینماگران که کنار کشیده بودند و همه ترسیده بودند. همه گیج بودند، به همه چیز فکر کرده بودند جز سینما. بازیگران هم که جزو مطرودین بودند. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]
صفحات پیشنهادی
فیلمی منتشرنشده از آخرین حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو + دانلود
فیلمی منتشرنشده از آخرین حضور امام خمینی ره در نوفل لوشاتو دانلود فیلمی از آخرین ساعات حضور امام خمینی ره در نوفل لوشاتو و ورود ایشان به ایران اسلامی به روایت یک خبرنگار فرانسوی برای اولین بار منتشر شد دانلود 1392 11 20فیلمی از امام خمینی که هرگز پخش نمی شود!
فیلمی از امام خمینی که هرگز پخش نمی شود جماران امام به من جرئت ساختن سربداران و طرح دیالوگ های قاضی شارح را داد این جمله را محمدعلی نجفی پس از یادآوری گفت و گویی که در نوفل لوشاتو با امام خمینی س انجام داده می گوید امام در اقامتگاه خود در پاریس از انسان حرف می زد و از حقوقخاطره منتشرنشده رهبر انقلاب از امام خمینی(ره)/ فیلم + دانلود
خاطره منتشرنشده رهبر انقلاب از امام خمینی ره فیلم دانلود پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI IR در قالب یک کلیپ خاطرهای از اولین روزهای بازگشت حضرت امام خمینی ره در سال ۵۷ به کشور و ماجرایی درباره انس ایشان با کلامالله مجید را منتشر کرد در این کلیپ بخشی از فایل صوتی خاطره رهبرعکسهای منتشر نشده حضرت امام (ره) از اولین خبرنگار زن انقلاب اسلامی و درد دلهایش
عکسهای منتشر نشده حضرت امام ره از اولین خبرنگار زن انقلاب اسلامی و درد دلهایشیکی از زنان فعال دوران انقلاب و اولین خبرنگار زن ایام انقلاب اسلامی گفت پیام انقلاب اسلامی این بود که زنان و مردان فارغ از نگاه جنسیتی میتوانند در تمام عرصهها حاضر شوند و انقلاب اسلامی زنان را به جدانشنامه مجازی امام رضا(ع) منتشر شد
دانشنامه مجازی امام رضا ع منتشر شد در سالروز شهادت امام رئوف حضرت امام رضا ع دانشنامه این امام همام با 482 مطلب در قالب 15 موضوع پیرامون شخصیت امام علی بن موسی الرضا ع در پایگاه اینترنتی حوزه نت عرضه شد به گزارش نامه نیوز به نقل از شفقنا مدیر اجرایی پایگاه حوزه نت در گفتگو بامام (ره) هرگز نگفت انقلاب ما انفجار نور بود!
امام ره هرگز نگفت انقلاب ما انفجار نور بود یکی از رایجترین جملات منسوب به حضرت امام خمینی ره جمله معروف انقلاب ما انفجار نور بود است و بهویژه در دهه فجر فراوان از آن استفاده میشود و آن را در روزنامهها و مطبوعات مینویسند و گاه از صدا و سیما پخش میشود اما حقیقت آن استآلوس: سیتی هرگز بارسلونا نمیشود
آلوس سیتی هرگز بارسلونا نمیشودبازیکن برزیلی بارسلونا معتقد است منچسترسیتی هرگز به پای آبیاناریها نمیرسد به گزارش خبرگزاری فارس دنی آلوس پیش از دیدار فردا شب تیمش مقابل منچسترسیتی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا بر این باور است که روش بارسا در پرورش ستارههای جوانش بهترین ابه همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) چاپ چهاردهم کتاب «همسران سازگار» منتشر شد
به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره چاپ چهاردهم کتاب همسران سازگار منتشر شدمدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره از انتشار چاپ چهاردهم کتاب همسران سازگار با زیر عنوان راهکارهای سازگاری خبر داد محمد روحانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارسامام جمعه دماوند: آمریکا هرگز ایران هستهای را به رسمیت نمیشناسد
امام جمعه دماوند آمریکا هرگز ایران هستهای را به رسمیت نمیشناسدامام جمعه دماوند گفت آمریکاییها هیچ وقت ایران دارای انرژی هستهای را به رسمیت نمیشناسند و تمام تلاششان این است که این فناوری را در ایران از بین ببرند به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجتالاسلام والمسلمسه گناهی که هرگز بخشوده نمیشود
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸ ۰۳ یک عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت گمان بد و اعمال نادرست موجب میشود که انسانها به خود اجازه تجسس در زندگی یکدیگر را بدهند حجتالاسلام والمسلمین علیاکبر حسینی در گفتوگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با بیانفیلمی که علی کریمی از خودش منتشر کرد
فیلمی که علی کریمی از خودش منتشر کرد هافبک تراکتورسازی ضمن انتشار فیلم زیر در صفحه اینستاگرامش از هواداران به خاطر بد شدن این فیلم عذرخواهی کرد 109 لینک ۱۳۹۲ ۱۱ ۲۷ - ۰۹ ۲۴کتابی درباره شیوه برخورد امام با بنی صدر و منافقین منتشر شد
کتابی درباره شیوه برخورد امام با بنی صدر و منافقین منتشر شد تهران- ایرنا- کتاب امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین تالیف فاطمه نظری کهره از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد به گزارش روز یکشنبه ایرنا شیوه برخورد با ماجراهایی مانند بنی صدر و منافقین از جمله نموجزئیات پرونده مرتضوی فعلا منتشر نمیشود
جزئیات پرونده مرتضوی فعلا منتشر نمیشود کد خبر ۳۸۱۴۶۸ تاریخ انتشار ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷ ۲۸ - 23 February 2014 یکی از وکلای شاکیان مرتضوی در موضوع تامین اجتماعی گفت این پرونده به جای خوبی رسیده است اما اطلاعات آن فعلا قابلیت انتشار ندارد به گزارش ایلنا مصطفی ترکهمدانی در موردهمراه با بررسی اصول مناظره امام رضا(ع) سومین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی منتشر شد
همراه با بررسی اصول مناظره امام رضا ع سومین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی منتشر شدسومین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی به بررسی اصول مناظره با تکیه بر مناظرات امام رضا ع اختصاص دارد که به طرح موضوعاتی نظیر نسبت فقه و اخلاق و مفهوم سیاست در مکتب رضوی میپردازد به گزارش خبرگزاری فارس به نقلمدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره): کتاب «بزرگترین فریضه» منتشر میشود
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره کتاب بزرگترین فریضه منتشر میشودمدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره از انتشار چاپ پنجم کتاب بزرگترین فریضه در آینده خبر داد محمد روحانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتبه همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین» منتشر شد
به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامیکتاب امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین منتشر شدمرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین را منتشر کرد به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی این مرکز در جدیدترینسردار سلامی:شعاع تأثیر سپاه منحصر به فضاهای جغرافیایی نبرد نمیشود/ سپاه تصویری شگفت انگیز در عالم منتشر کرده
سردار سلامی شعاع تأثیر سپاه منحصر به فضاهای جغرافیایی نبرد نمیشود سپاه تصویری شگفت انگیز در عالم منتشر کرده جانشین فرمانده کل سپاه گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خلاف سایر ارتشهای دنیا شعاع تاثیرش منحصر در فضاهای جغرافیایی محدود نیست به گزارش نامه نیوز سردار حسین سلامی-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها