تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار «شومینه خاموش» با طعم انتقاد از روشنفکران/رونمایی از یک رمان به نفع امور خیریه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادیبات ایران
انتشار «شومینه خاموش» با طعم انتقاد از روشنفکران/رونمایی از یک رمان به نفع امور خیریه
نخستین رمان آلاله سلیمانی  با عنوان «شومینه خاموش» در حالی منتشر شده است که این نویسنده جوان با تاکید بر قصه‌محور بودن کارش می‌گوید جریان رمان نویسی روشنفکری در ادبیات ایران فاقد قصه‌پردازی است و تنها بلد است به آثار قصه‌پرداز انگ عامه‌پسند می‌زند.



به گزارش خبرنگار مهر، نخستین رمان «آلاله سلیمانی» با عنوان «شومینه خاموش» در حالی امروز از سوی نشر آموت روانه کتاب شده است که نویسنده آن با اذعان بر اینکه آموزش داستان نویسی را در مکتب نویسندگان روشنفکر همچون حسین سناپور تعلیم دیده است، می‌گوید که هیچ علاقه‌ای به داستان نویسی به سبک این دست نویسندگان ندارد چرا که در کار آنها اساس قصه پردازی حضوری ندارد. سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: «شومینه خاموش» دومین رمان من است اما ترجیحم این بود که اولین کاری از من باشد که منتشر می‌شود. برای من انگیزه اصلی نوشتن، کشف و بیان یک حرف تازه است و فکر می‌کنم در این رمان موفق به این کار شده‌ام. وی با اشاره به داستان این رمان گفت: داستان من یک داستان عاشقانه است و و بیان یک رابطه عاطفی میان دو فرد از دو طبقه اجتماعی متفاوت را شامل می‌شود. این مشکلات به واقع وجود دارد و قابل انکار نیست. شاید به من بگویند عامه‌پسند اما این داستان واقعا جزئی از جامعه‌ای است که من عضو آن هستم و طبیعی است که من هم به عنوان نویسنده ترجیح داده‌ام بروم به سراغ آنچیزی که حسش می‌کنم  و به آن علاقه دارم.

سلیمانی در ادامه با اشاره به رمان‌های نویسندگان روشنفکر حال حاضر گفت: شما می‌توانید ببیند که این رمان‌ها به ندرت بیشتر از 150 صفحه می‌شوند و در آن هیچ فرصتی برای شخصیت و فضا سازی وجود ندارد. اما متاسفانه منتقدان ما بلافاصله پس از اینکه کتابی را می‌بینند که داستانی عاشقانه دارد و یا پرفروش است و تاثیر گذار آن را به عامه‌پسندی ملقب می‌کنند.  وی تاکید کرد: متاسفم که باید بگویم قصه در داستان نویسی امروز فراموش شده. ما امروزه انبوه نویسنده‌هایی داریم که تکنیک دارند اما قصه ندارند و یا اگر دارند قصه‌شان جذاب نیست. ذهن من ولی همیشه قصه پسند و قصه دوست بار آمده است و از اینکه بتوانم از طریق داستان بخشی از جامعه را ببینم حس خوبی پیدا خواهم کرد. رمان «شومینه خاموش» را نشر آموت در 384 صفحه و با قیمت 17500 تومان منتشر کرده است. یادآوری می‌شود این رمان روزهای پنجشنبه و جمعه هشتم و نهم اسفند ماه در بازاچه خیریه کودکان مبتلا به سندرم دان واقع در میدان آِزادی، بزرگراه محمد علی جناح، خیابان صالحی سامانه حمل و نقل معلولین شهرداری تهران رونمایی و درصدی از مبلغ خرید کتاب به این کودکان اختصاص پیدا خواهد کرد.


۱۳۹۲/۱۲/۴ - ۱۵:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن