تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801189183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«می صوفی افکن کجا می فروشند» رونمایی شد/ آزاد: باید موسیقی و شعرمان را به رخ دنیا بکشیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
«می صوفی افکن کجا می فروشند» رونمایی شد/ آزاد: باید موسیقی و شعرمان را به رخ دنیا بکشیم

«می صوفی افکن کجا می فروشند» رونمایی شد/ آزاد: باید موسیقی و شعرمان را به رخ دنیا بکشیم
نشست رونمایی از آلبوم تازه داود آزاد به نام «می صوفی افکن کجا می فروشند» صبح امروز با حضور این خواننده و نبیل یوسف شریداوی آهنگساز این آلبوم در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.
به گزارش نامه نیوز، داود آزاد حدود 9 سال است که در ایران فعالیت هنری خاصی نداشته است. او در ابتدای نشست در این باره توضیحاتی ارائه کرد و گفت: من در سال های گذشته بیش از اینکه در ایران فعال باشم در دیگر کشورها فعالیت هایی چون اجرای کنسرت و برگزاری کلاس های موسیقی داشته ام. حالا هم فکر می کنم انتشار این آلبوم می تواند شروع بسیار خوبی برای فعالیت دوباره ام در ایران باشد.

او افزود: حدود یک سال و نیم پیش بود که آقای شریداوی بیش از 20 قطعه موسیقی را برای من آوردند و ابراز تمایل کردند تا من آنها را بخوانم. من هم بیش از یک سال این قطعات را بررسی کردم و از میان آنها 7 قطعه را انتخاب کردم.

این خواننده ادامه داد: تا قبل از این سابقه نداشته ساخته های آهنگساز دیگری را بخوانم و همیشه ترجیح می دادم ساخته های خودم را بخوانم. چون نمی توانم به راحتی با ساخته های آهنگسازان دیگر ارتباط برقرار کنم و معتقدم آهنگسازی خوب باید به شکل جوششی انجام شود.

او درباره دلایل پذیرش خواندن قطعات این آلبوم اظهار کرد: نگاه متفاوت آهنگساز به ریتم و تنظیم های خوبی که این قطعات داشت مرا مجاب کرد تا این آلبوم را بخوانم.

آزاد همچنین درباره موضوع تلفیق موسیقی در ایران اظهار نظر کرد و گفت: آنچه در ایران امروزه بعنوان تلفیق موسیقی نامیده می شود بیشتر همراهی کردن سازها با همدیگر است و شباهتی به تلفیق ندارد.

این خواننده که سال 82 آلبوم موسیقی «شمس و باخ» را منتشر کرده بود، گفت: من در یکی از آلبوم هایم روی موسیقی باخ اشعار مولانا را خواندم و فکر می کنم این کار تلفیق موسیقی است. ما باید روی موسیقی های محکمی مانند موسیقی کلاسیک غرب که زیر بنای قوی دارد کار کنیم و توانایی شعر و موسیقی مان را به رخ دنیا بکشیم.

او همچنین از انتشارآلبوم «تو» خبر داد و گفت: این آلبوم به زودی منتشر خواهد شد و در قالب موسیقی سنتی است.

آزاد در این نشست اعلام کرد قصد دارد کنسرتی را برای خبرنگاران برگزار کند تا آنها بدون دغدغه پوشش خبری به موسیقی گوش بسپارند.

شریداوی در این نشست گفت: برای آهنگسازی این آلبوم مجموعه موسیقی های خانقاهی صوفیان عرب زبان را بررسی کردم و سعی کردم بتوانم آن ریتم ها را به شکلی دست نخورده ارائه کنم و روی آنها اشعار مولانا و عطار را کار کردم.

این آهنگساز ادامه داد: در این اثر از سازهای کوبه ای هم استفاده کردم و سعی داشتم بتوانم این کار را به همان شکلی انجام دهم که آقای لطفی در قطعه شهید انجام داده اند. چون در این قطعه سازهای کوبه ای کاملا با سازهای دیگر در یک مسیر حرکت کرده و به تعالی اثر کمک کرده اند.

او همچنین افزود: در آهنگسازی این اثر ریتم های موسیقی کردی و عربی بسیار به من کمک کرده اند و از آنها الهام گرفته ام.

«من صوفی افکن کجا می فروشند» از سوی موسسه فرهنگی هنری نقطعه تعریف دو هفته دیگر ورانه بازار موسیقی خواهد شد.






1392/10/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن