تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805499281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازبین‌های جشنواره امید با برگزیدگان دیدار کردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بازبین‌های جشنواره امید با برگزیدگان دیدار کردند
"محمدامیر یاراحمدی"، "حمید پورآذری" و "زهرا صبری" پس از اعلام نتایج بازبینی طی جلسه ای نکاتی را برای ارتقای سطح کیفی آثار به کارگردان های منتخب ارائه کردند.


به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره سراسری امید، نشست تخصصی بازبین های پنجمین دوره جشنواره با برگزیدگان این بخش ظهر امروز 2 اسفند ماه در پلاتو "آتر" برگزار شد.

در ابتدای این نشست که 18 کارگردان برگزیده حضور داشتند، حمید پورآذری اظهار داشت: طی گفتگوهایی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که نکاتی را جهت ارتقای کارها به شما بگوییم و درخواست می کنم که نکاتی که به کلیت اثر ضربه ای وارد نمی کند را اعمال کنید.

زهرا صبری نیز در این جلسه عنوان کرد: من تا کنون بازبین و یا داور جشنواره های مختلفی بوده ام اما این جشنواره با سایر جشنواره های تئاتری متفاوت است. صمیمیتی که در این جشنواره وجود دارد را در هیچ فضای دیگری ندیده بودیم گویی که به خانه خودمان می‌رفتیم.

صبری با اشاره به کیفیت یکی از نمایش های جشنواره عروسکی تصریح کرد: در جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی نمایشی اجرا شد که بسیار خوب بود و گمان می کنم تمام جوایز را از آن خود کند اما کارگردان در استفاده از خوبی ها خساست به خرج نداده بود. هرچیزی به اندازه اش خوب است حتی خوبی. تماشاگران را باید به اندازه نگه داشت. 

وی تقلید از بزرگان تئاتر حرفه ای را مشکل دیگر برخی از شرکت کنندگان دانست و بیان کرد: برخی از کارها در بخش میزانسن و بازی دچار تقلید شده بودند که این اتفاق ضربه ی بزرگی به کار وارد می کند. شما باید به فراتر از این ها برسید و خودتان مولف و ابداع کننده باشید.

بازبین پنجمین دوره جشنواره سراسری امید تاکید کرد: ما در نهایت انصاف شما را انتخاب کردیم اما این را هم بگویم که پذیرفته نشدن برخی از کارها به معنی بد بودنشان نبود. مشکل اینجا است که برای اصلاح کارهایشان به زمان بیشتری نیاز داشتند که متاسفانه زمان زیادی تا شروع جشنواره نداریم. 

صبری برای بهبود کارها متذکر شد: شما خودتان باید قاضی خودتان باشید. به عنوان منتقد فیلم کارهای خودتان را تماشا کنید تا متوجه شوید می توانید تماشاگران را راضی نگه دارید یا خیر.

پس از صحبت های جمعی گروه بازبینی که متشکل اند از محمد امیریاراحمدی، حمید پورآذری و زهرا صبری، با کارگردان ها به صورت اختصاصی به صحبت پرداخته و نکات لازم را متذکر شدند.

پس از این گفتگوهای اختصاصی با برخی از این کارگردان های جوان به گفتگو پرداخته شد که بدین شرح است:

هانیه پیرهاشمی کارگردان نمایش "خدمات جنگ" پس از دریافت نکات و تذکرات تیم بازبینی گفت: از نظر من این اتفاق بسیار سازنده است. برای ما که اکنون به اجراهایمان نزدیک هستیم این اتفاق، اتفاق مثبتی است چراکه به گمانم بیشتر آثار شرکت کننده در مرحله بازبینی کامل نیستند در نتیجه به تجربه مشاورانی که اساتید ما نیز هستند، نیاز دارند. این نکات می تواند در بهبود کار تاثیر داشته باشد.  

حامد عزیزی کارگردان نمایش "بیو هملت مکانیک" نیز در این راستا توضیح داد: نحوه مدیریتی و اجرایی جشنواره امید نسبت به سایر جشنواره هایی که من در آن شرکت کرده ام بسیار بهتر و حرفه ای تر است. به گمانم این اتفاق که بازبین ها نکاتی را تذکر می دهند شبیه کارگاه آموزشی است.

عزیزی ادامه داد: در داوری ها همیشه بحث سلیقه مطرح است اما این نکات، جهان بینی سه هنرمند با تجربه را مطرح می کند که در آشنا شدن ما با نظرهای مختلف تماشاگران نیز کمک می کند. 

سیاوش حیدری دیگر شرکت کننده جشنواره نیز معتقد است در این جلسه پیشهاد های خوبی از جانب بازبین ها مطرح شد.

حیدری کوتاه بودن زمان باقی مانده را برای اعمال این تغییرات مشکل مهمی دانست و اذعان داشت: گروهی که بیشتر از دو ماه برای نمایشی تمرین کرده است نمی تواند در این زمان کوتاه کار را تغییر دهد. من نگران این هستم که این نقطه نظرات را اعمال کنم اما با این کار بیشتر بازیگر را دچار سردرگمی نمایم چراکه بازیگران دیگر زمان ندارند تا با این نظرات زندگانی کنند. ای کاش این اتفاق خوب زودتر می افتاد.

در ادامه کیمیا کاظمی کارگردان نمایش "جیغ" اظهار داشت: قطعا این نظرات می تواند کمک شایانی به ما کند چراکه سه هنرمند با تجربه نظراتی را می گویند که مثمرثمر است و تا جایی که زمان اجازه دهد این پیشنهادها را به کار خواهم بست.

علی امن پور کارگردان نمایش "هی تاکسی گردش کن به غرب" این اتفاق را بسیار مفید دانست و متذکر شد: این نظرات که البته بازبین های محترم آن ها را پیشنهاد می دانند، بسیار سودمند است چراکه بازبین های این جشنواره بسیار معتبر هستند و مانند بازبین های کلاسیک حاضر در جشنواره های دیگر عمل نمی کنند.

فرزانه تفرشی کارگردان نمایش "آنچه می شنوی سازکج کوک سکوت است" این حرکت را حرکت درستی می داند و گفت: خوشبختانه در خصوص نمایش ما مشکلات زیادی وجود نداشت اما در بخش موسیقی کار نظراتی را ارائه دادند که حتما از آن استفاده خواهم کرد. 

عارفه لک کارگردان نمایش "پریشانی سوار بر باد تا بی کرانه ها" نیز عنوان کرد: از آنجایی که هم کارگردان و هم بازیگر این نمایش هستم، کسی نبود که نکات لازم را به من گوشزد کند اما با این اتفاق سه چشم مطمئن از کار دیدن کردند و نکاتی را گفتند که من تاکنون متوجه شان نبوده ام و با استفاده از آن ها قطعا کار بهتر می شود.

لک تاکید کرد: با شکل گیری این جریان کیفیت کارها مرتفع می شود و در ادامه اش کیفیت جشنواره نیز بهتر خواهد شد.این حرکت به دغدغه جشنواره امید که همان کیفیت است جامه عمل می پوشاند.
پس از صحبت های گروه بازبینی با تمامی کارگردان ها، پیام دهکردی رییس جشنواره نیز تذکرات و راهنمایی های لازم برای حضور در جشنواره را ارائه داد.

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن