تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801784444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزیدگان جشنواره امید به اجرای عموم می روند/ استقرار دبیرخانه در شهرکرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > تئاتر
برگزیدگان جشنواره امید به اجرای عموم می روند/ استقرار دبیرخانه در شهرکرد
پیام دهکردی رئیس جشنواره تئاتر امید در نشست رسانه ای این جشنواره با اشاره به تلاش برای به اجرای عموم رفتن نمایش های برگزیده این جشنواره، از عدم همکاری بانک پاسارگاد در حمایت از این رویداد هنری گلایه کرد و از انتقال دبیرخانه جشنواره به شهرکرد خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای پنجمین جشنواره تئاتر امید عصر روز شنبه 26 بهمن‌ماه با حضور حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، پیام دهکردی رئیس جشنواره، افسانه ماهیان دبیر این دوره از جشنواره و مازیار تهرانی طراح پوستر و لوگوی جشنواره در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد. اجرای این جلسه نیز بر عهده پیمان شیخی بود. در ابتدای این نشست دهکردی موسس جشنواره درباره دلایل راه اندازی این رویداد هنری توضیح داد: سال 85 من درگیر بیماری سخت و پیچیده‌ای شده بودم و در فاصله بازگشت دوباره ام به زندگی دیدگاه‌هایم نیز دچار تغییر شد. در این دوره ها انسان دوست دارد به آرزوهای دست نیافتنی اش دست پیدا کند. بنابراین با ایده راه اندازی جشنواره امید سعی کردم آرزوهای محقق نشده ام را در نسل جوان متبلور کنم. وی افزود: 2 سال روی پلان جشنواره کار کردم و با ایده 12 اجرا – 12 ساعت و اینکه جشنواره در یک روز از صبح تا بعدازظهر با حفظ همه سر فصل‌های یک جشنواره مثل برگزاری افتتاحیه و اختتامیه، این جشنواره را راه اندازی کردم. احساس کردم در تئاتر ما حدفاصل بین جشنواره دانشگاهی و تئاتر حرفه ای یک خط فاصله وجود دارد. بنابراین معتقدم جشنواره امید می تواند در این فاصله جای بگیرد.



این بازیگر و کارگردان تئاتر در ادامه سخنان خود یادآور شد: نکته دیگری که مرا به راه اندازی این جشنواره ترغیب کرد این بود که در طول سالهای گذشته ما هنرمندان بسیاری از جمله حسن کسایی، جلیل شهناز، حمید سمندریان و ... را از دست دادیم. بنابراین اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد فراروی سرزمین ما هر چیزی خواهد بود جز احترام و عزت. ما تلاش می کنیم تا جایگزین این افراد را با حمایت از نسل جوان بیابیم. دهکردی درباره حمایتی که اداره‌کل هنرهای نمایشی از این دوره از جشنواره کرده است، گفت: در طول دوره های گذشته من تمام کوششم این بود که استقلال و خصوصی بودن جشنواره حفظ شود چون ما چاره ای نداریم جز اینکه به سمت تئاتر خصوصی برویم و این به نفع تئاتر ما است. اما متاسفانه من امسال هیچ پولی برای راه اندازی جشنواره در اختیار نداشتم و می خواستم طی یک نشست مطبوعاتی عنوان کنم که قادر نیستم جشنواره را برگزار کنم. اما با تقدیر دولت علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد پیگیر جشنواره امید شد و زمانی که فهمید امسال نمی توانیم جشنواره را برگزار کنیم اعلام کرد که از ما حمایت می کند. در نهایت با جلسات مختلف و کارشناسی که انجام شد قرار بر این شد تا با وجود حفظ استقلال جشنواره این حمایت صورت گیرد. این بازیگر تئاتر و سینما ادامه داد: در نهایت ما به سرعت و بر اساس زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم فراخوان جشنواره را انتشار دادیم. توافق بین ما و مرکز هنرهای نمایشی یک توافق بینابینی است و به معنای  پرداخت کمک هزینه بسیار اندک که البته هنوز پرداخت نشده و در اختیار داشتن تالار هنر برای اجرای آثار جشنواره است.



دهکردی در بخش دیگری از صحبت هایش با انتقاد از عدم همکاری یک حامی مالی با وجود توافقات اولیه اظهار کرد: ابتدا قرار بود بانک پاسارگاد از این جشنواره حمایت کند.  ما جلسات مختلفی را با بانک هزاره سوم داشتیم که در این جلسات مدیران بانک تاکید می کردند که به آینده و چشم انداز نسل جوان اهمیت می دهند. اما حمایت آنها از ما وارد یک ساز و کار معیوب بروکراتیک شد. در نهایت این دوستان از ما کلیه متونی که قرار بود در جشنواره اجرا شود را خواستند تا ببینند چقدر دغدغه های اجتماعی و منطبق با اهداف این بانک در جشنواره مطرح شده است که در نهایت بعد از خواندن متون برایمان پیام فرستادند که با ما همکاری نمی کنند. آیا اگر به جای من چهره هایی بودند که این دوستان می توانستند با آنها عکس یادگاری بگیرند حمایت از این جشنواره را نمی پذیرفتند؟ معتقدم که حمایت از یک جریان زیرساختی به معنای واقعی امر خیر است. در ادامه نشست افسانه ماهیان دبیر جشنواره درباره ویژگی های این دوره از جشنواره تصریح کرد: یکی از ویژگی هایی که این دوره از جشنواره دارد این است که افرادی آن را اداره می کنند که خودشان از دل جشنواره بیرون آمده اند و ما نیز در کنار آنها به بقیه امور رسیدگی می کنیم. معیار پذیرش متون در این دوره خلاقیت و کوتاه بودن آثار بوده است. ما نیز ترجیح دادیم در یک فضای خودمانی تر و کوچک تر مثل تالار هنر جشنواره را برگزار کنیم. ماهیان درباره اجرای عمومی آثار شرکت کننده در جشنواره گفت: من به عنوان یک هنرمند حرفه ای نمی دانم اگر در جشنواره تئاتر فجر شرکت کنم به نمایشم اجرای عمومی داده می شود یا خیر پس نمی توان انتظاری از جشنواره امید داشت که بتواند همه آثارش را به اجرای عمومی ببرد اما معتقدم این جوانها در جشنواره امید دیده می شوند و این وظیفه ما برگزار کنندگان است که برای دیده شدن این بچه ها رایزنی کنیم.



وی درباره آثار شرکت کننده در جشنواره توضیح داد: در طول یک هفته ای که فراخوان را منتشر کردیم حدود 100 متن نمایشی از تهران و شهرستانهای مختلف دریافت کردیم. این 100 متن از 19 استان برای ما ارسال شده بود که در نهایت 44 متن برای بازبینی مورد پذیرش قرار گرفت که در حال حاضر نیز کارها در حال بازبینی هستند. دهکردی نیز درباره تلاش برای اجرای عمومی آثار گفت: در این 5 دوره همه تلاش من این بوده که بتوانم آثار را به اجرای عموم برسانم. در توافقنامه ای که امسال با مرکز هنرهای نمایشی امضا کردیم قرار بر این شد که یک یا دو اثر برگزیده جشنواره بتواند به اجرای عموم برسد. امیدوارم که برگزیده های جشنواره امید هم این امکان را پیدا کنند تا در جشنواره های دیگر تئاتر نیز حضور یابند. بازیگر برگزیده جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: پیرو جلساتی که داشتیم قرار بر این شده که تکلیف جشنواره امید برای همیشه مشخص شود و قرار است در سالهای آینده کالجی تاسیس شود تا در کنار بخش های مختلف این جشنواره نمایش های بخش تئاتر هم بتوانند به صحنه بروند.



وی متذکر شد: واقعیت این است که ما در سیاره ایران زندگی می کنیم که سیاره ای شگفت انگیز است و در این سیاره نمی توان برای طولانی مدت برنامه ریزی کرد. اما معتقدم انسان به امید زنده است و ما ناگزیریم که امید داشته باشیم و به این مسئله چه در زمان بیماری و چه الان که سرشار از امید هستم، اعتقاد دارم. امیدوارم چنانکه دولت تغییر کند، دولت بعدی نیز مسیر قبلی را ادامه دهد. همچنین من به ارتقای سطح آگاهی و خرد در جامعه ایران خوشبین هستم چون با بالا رفتن سطح آگاهی مردم، مقوله فرهنگ به یک مسئله حیاتی تبدیل می شود. متاسفانه هنوز این ضرورت در کشور ما رواج پیدا نکرده است. بازیگر "مرد بالشی"بیان کرد: در طول این سالها تلاش من این بوده که صریح الهجه باشم اما با شناختی که از علی مرادخانی و حسین طاهری دارم چنین تلقی هیچگاه در من شکل نگرفت که به صرف اینکه نام این دولت تدبیر و امید است از جشنواره امید حمایت می شود چون می دانم این مدیران دغدغه فرهنگی دارند. البته در صورت بروز این اتفاق اشکالی هم نمی بینم که از جشنواره ما حمایت می شود. مازیار تهرانی طراح پوستر جشنواره نیز درباره تفکری که در طراحی اش وجود داشته است توضیح داد: معتقدم استفاده از عناصر تکراری مثل عروسک های خنده و گریه اشتباه نیست. ما در تئاترمان به جای باید و نباید ها با شاید و نشاید ها سروکار داریم بنابراین شکل استفاده از عناصر تکراری مهم است و می توان آثاری تولید کرد که هدفمند باشند. من طراح تجربه گرایی هستم و این پوستر نیز انسان محور است و کمتر از عناصر نمایشی در آن استفاده شده است. در این پوستر امید برایمان اهمیتش بیشتر از رویکرد تئاتری بود. در واقع رویکرد این دوره من به امید به شکل طراحی این پوستر نمود پیدا کرده است. در پایان این نشست رسانه ای دهکردی یادآور شد: در حوزه فرهنگ و هنر ما باید تلاش کنیم تا استانها را هم به حد پایتخت برسانیم. در همین راستا قرار است دبیرخانه جشنواره امید به شهرکرد انتقال پیدا کند چون که خود من شهرکردی هستم و برای نقطه آغاز نیز حاضرم به همراه خانواده ام در این شهر ساکن شوم. حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با وجود حضور در این جلسه رسانه ای ترجیح داد که پشت تریبون نرود و عنوان کرد که تنها به عنوان یک مهمان و احترامی که برای جشنواره قائل است در این جلسه حضور پیدا کرده است.


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۱۸:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن