محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832055037
اسکار 2014: نامزدهای بهترین فیلم خارجی
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: در آستانه برگزاری مراسم اسکار در روز 2 مارس
اسکار 2014: نامزدهای بهترین فیلم خارجی
هرچند تعدادی از فیلم های مهم بخش مسابقه جشنواره کن سال گذشته،از رقابت در بخش فیلم های خارجی اسکار امسال محروم شدند با این حال، چهار فیلم انتخاب شده برای این بخش، یعنی "عمر"، "تصویر گمشده"، "شکار" وینتربرگ و "زیبایی بزرگ" از فیلم های برگزیده جشنواره فیلم کن سال های گذشته اند که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان امسال شده اند.
برترین ها: هرچند تعدادی از فیلم های مهم بخش مسابقه جشنواره کن سال گذشته، از جمله فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی (نماینده ایران) و "آبی گرم ترین رنگ است" ساخته عبداللطیف کشیش (نماینده فرانسه)، از رقابت در بخش فیلم های خارجی اسکار امسال محروم شدند.
به گزارش برترین ها به نقل از BBC Wolrd؛ با این حال، چهار فیلم انتخاب شده برای این بخش، یعنی "عمر" ساخته هانی ابو اسد، "تصویر گمشده" ساخته ریتی پان، "شکار" به کارگردانی توماس وینتربرگ و "زیبایی بزرگ" ساخته پائولو سورنتینو، از فیلم های برگزیده جشنواره فیلم کن سال های گذشته اند که نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان امسال شده اند.
تصویر گمشده (ساخته ریتی پان- کامبوج)
تصویر گمشده ساخته ریتی پان از کامبوج که جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه کن سال گذشته را دریافت کرد، روایتی مستند- داستانی و تکان دهنده درباره جنایت های خمرهای سرخ در کامبوج است.
ریتی پان، که در زمان روی کار آمدن رژیم پول پوت در کامبوج، ۱۳ ساله بود، همه اعضای خانواده اش بر اثر فقر و گرسنگی از بین رفتند.
او با استفاده از مجسمه های گلی کوچک، دکورهای عروسکی، نماهای مستند آرشیوی باقیمانده از فیلمبرداری که خود قربانی تسویه حساب های درونی و ایدئولوژیک رژیم پول پوت شد و بازسازی برخی صحنه ها، نشان می دهد که چگونه این رژیم توتالیتر، به نام سوسیالیسم، عدالت اجتماعی، برابری و شعار نجات خلق ها و برقراری آرمان شهری زمینی، مردم کامبوج را به خاک و خون کشید و شهرها را به ویرانه تبدیل کرده، در جوی ها، خون راه انداخت و آدم ها را از هویت انسانی شان تهی ساخت و به شماره هایی در اردوگاه های کار اجباری تبدیل کرد. رژیمی که فردگرایی، روشنفکران، طبقه متوسط، شهر و زندگی مدرن را دشمن خود دانسته و درصدد محو آنها برآمد و به جای آن به تبلیغ روستانشینی، زندگی جمعی و کار سخت در مزارع پرداخت. ریتی پان، تاریخ خونبار کامبوج و خاطره هولناک شخصی اش را با استفاده از عروسک های گلی و متنی شاعرانه و بسیار تاثیرگذار روایت کرده است.
این فیلم می توانست در بخش فیلم های مستند اسکار هم باشد اما شاید به خاطر رویکرد بسیار شخصی فیلمساز به موضوع و نیز غیر انگلیسی بودن زبان آن در بخش فیلم های خارجی قرار گرفته است.
عُمَر (ساخته هانی ابو اسعد- فلسطین)
سینمای خاورمیانه خصوصا سینمای فلسطین و اسرائیل در چند سال گذشته جهش های چشمگیری داشته است.
بحرانها و تنشهای سیاسی و کشمکشهای نظامی در این منطقه از جهان، به شکل های روایت های خلاقانه ای در آثار سینماگران منطقه از جمله ایلیا سلیمان، اسکندر کوپتی (عجمی)، آری فولمن (والس با بشیر)، سموئل مائوز (لبنان) و هانی ابواسعد (عُمَر)، منعکس شده است. فیلمسازانی که در جستجوی کسب هویت سینمایی، تعهد سیاسی را با حساسیت هنری گره زدهاند و فرهنگ سینمایی ویژهای را شکل دادهاند که با فرهنگ سینمایی مسلط هالیوود در چالش است.
فیلمهای این دسته از سینماگران، علیرغم کشتارها و خشونتهای جاری در منطقه، نویدبخش روزهای صلح و آرامش آیندهاند و نشان میدهند دو ملت فلسطین و یهود، با وجود خصومتها و نفرتهای کهنه و تاریخی و مرزبندیهای سیاسی و ایدئولوژیک، میتوانند با هم دوست باشند و به شکل صلح آمیزی در کنار هم زندگی کنند.
هانی ابو اسعد فیلمساز فلسطینی مقیم هلند، یکی از مهم ترین و جسورترین سینماگران امروز فلسطینی است که در فیلم های خود نشان می دهد که چگونه در فضایی خشن و پر از نفرت، تخم بدبینی و بی اعتمادی کاشته شده و عشق ها و دوستی ها نابود می شود.
فیلم عمر ساخته ابو اسعد که جایزه هیئت داوران بخش نوعی نگاه کن را دریافت کرد، روایتی تکان دهنده از زندگی چند جوان مبارز فلسطینی است که هسته مقاومت کوچکی را در کرانه غربی در برابر اسرائیل تشکیل می دهند اما گرفتار دسیسه های سرویس اطلاعاتی و امنیتی دولت اسرائیل شده و در برابر هم قرار می گیرند. عُمر (با بازی درخشان آدم بکری)، مبارز جوان، عاشق نادیاست که در آن سوی دیواری که اسرائیل برپا کرده زندگی می کند. عُمر تا زمانی که این عشق پابرجاست، برای دیدن معشوق از جان مایه گذاشته و بی باکانه و مثل گربه ای زیرک از این دیوار بلند بالا می رود اما وقتی که در چنبره خیانت گرفتار می شود، دیگر قدرت بالارفتن از دیوار را ندارد و سقوط می کند. پایان فیلم نیز، بسیار جسورانه و غیرمتعارف است.
"شکار" (ساخته توماس وینتربرگ- دانمارک)
شکار ساخته توماس وینتربرگ (از بنیان گذاران جنبش هنری "دگما ۹۵ " در دانمارک)، تریلری روانکاوانه و درامی قدرتمند درباره کشمکش فرد با جامعه است.
شکار روایت زندگی لوکاس، مربی مهد کودکی است که به خاطر اتهامی غیراخلاقی و سنگین (سوءاستفاده جنسی از کودکان)، در چالش با خانواده، دوستان و جامعه اش قرار می گیرد و زندگی اش متلاشی می شود.
وینتربرگ در شکار، دست روی موضوعی بسیار حساس در جامعه غرب گذاشته است. در جامعه ای که هراس از پدوفایل ها (بچه بازها)، همچون بختک بر سر پدران و مادران سنگینی می کند و پلیس و رسانه های گروهی هم بر این ترس اجتماعی دامن می زنند، متهم ساختن یک آدم بی گناه به پدوفایل بودن، می تواند پیامدهای اجتماعی و روانی خطرناکی برای او داشته باشد چرا که در چنین فضایی، فرد متهم، حتی اگر بی گناهی اش ثابت هم شده باشد، باز هم از سوی جامعه طرد می شود و تا ابد مُهر آدمی فاسد و غیرقابل اعتماد بر پیشانی او خواهد بود و هرگز از زیر فشار روانی و کابوس آن رهایی نخواهد یافت.
در فیلم شکار، جامعه به پاکی، معصومیت و صداقت کودکان ایمان دارد و هیچ خدشه ای در آن را نمی پذیرد. در این میان دروغ دختربچه ای به نام کلارا که عاشق لوکاس است و با انگیزه انتقام جویی کودکانه به او تهمت می زند، زندگی این مرد بی گناه را تباه می کند. او دیگر دشمن آن جامعه و عنصری فاسد و خطرناک برای کودکان آن جامعه است که باید از سوی همه افراد جامعه طرد شود. وینتربرگ در فیلم شکار این باور عمومی را که کودکان همیشه راست می گویند و در صحت حرف های آنها به ویژه در ارتباط جنسی شان با بزرگسالان نباید تردید کرد، به چالش می کشد.
وینتربرگ در شکار نشان می دهد که چگونه این فوبیای جمعی می تواند به خشونتی غیر انسانی تبدیل شده و زندگی انسان بی گناهی را نابود کند. در شکار، همه از مدیر مهدکودک گرفته تا تئو دوست صمیمی لوکاس و پدر کلارا، تا همسر سابق لوکاس، علیه او بسیج می شوند. آنها اکنون همه علاقه و مهربانی های لوکاس به کلارا و بچه های دیگر را ناشی از علاقه جنسی او به کودکان تعبیر کرده و از او در ذهن خود یک هیولا می سازند.
شک و سوءظن جامعه به لوکاس آن قدر عمیق است که راه گریزی برای او باقی نمی گذارد و او را درهم می شکند. با این که کلارا نزد پدر و مادرش اعتراف میکند که در مورد لوکاس دروغ گفته و او خطایی مرتکب نشده، اما آنها حرفش را نمی پذیرند و همچنان لوکاس را گناهکار می دانند. در این میان تنها پسر جوان لوکاس است که به بی گناهی پدرش ایمان دارد و قاطعانه در کنار او می ایستد. شکار از نظر به تصویر کشیدن هیستری جمعی، یادآور فیلم داگویل ساخته درخشان لارس فونتریه (همفکر وینتربرگ در جنبش دُگما) و آثار فریتز لانگ به ویژه در ام و خشم است.
سکانس پایانی فیلم، نشان میدهد که برخلاف تصور لوکاس، این کابوس هولناک به پایان نرسیده و جامعه هنوز او را نبخشیده و او هرگز از شر آنها در امان نخواهد بود.
او هیولایی است که تنها شکار و نابودی او می تواند هیستری و خشم جامعه را فرو بنشاند. مادس میکلسن، بازیگر دانمارکی، با چهره سمپاتیک اش در نقش لوکاس، بازی خیره کننده ای ارائه می کند، بازی ای که به خاطر آن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم کن دو سال قبل شد.
فروپاشی حلقه شکسته (ساخته فلیکس فان گرونینگن- بلژیک)
فروپاشی حلقه شکسته به کارگردانی فلیکس فان گرونینگن، یکی دیگر از رقبای بخش فیلم های خارجی اسکار است. این فیلم، درامی عاشقانه درباره رابطه بین یک زوج عاشق موسیقی کانتری و بلوگرس آمریکایی است.
علاقه مشترک آنها به موسیقی و فرهنگ آمریکایی، زمینه ساز آشنایی و ازدواج آنها می شود اما بیماری خطرناک و غیرمنتظره دختر کوچکشان، زندگی آنها را در مسیر دیگری می اندازد.
فیلمساز، بدون غلتیدن به دام سانتیمانتالیسم، روایت عاشقانه و تراژیک خود را پیش می برد. فیلم بین گذشته و حال زندگی شخصیت ها در نوسان است. استفاده از موسیقی برای بیان دردها و حس درونی شخصیت ها، و ترسیم فضای فیلم، رویکردی است که برادران کوئن نیز در فیلم درون لوین دیویس به کار گرفته اند.
در این فیلم نیز موسیقی و آهنگ ها هوشمندانه انتخاب شده اند و عشق عمیق شخصیت های اصلی و در عین حال اندوه و استیصال آنها را خوب بیان می کند. موسیقی ای که از سرزمین دیگر و فرهنگی دیگر است اما درد مشترکی را فریاد می زند.
فروپاشی حلقه شکسته، اثری دراماتیک و تاثیرگذار درباره عشق، ناکامی و اندوه است، درباره حلقه شکسته ای که هنوز امیدی برای ترمیم آن وجود دارد.
زیبایی بزرگ (ساخته پائولو سورنتینو- ایتالیا)
زیبایی بزرگ ساخته پائولو سورنتینو، فیلمی درباره معصومیت گمشده و فرصت های از دست رفته است.
جپ گامباردلا (با بازی درخشان تونی سرویلو) روزنامه نگار کهنه کار ۶۵ ساله و رمان نویسی که تنها یک رمان در کارنامه اش دارد (آپاراتوس انسانی)، شب ها و روزهایش را به پرسه زنی و خوشگذرانی در میان آدم های مرفه شهر رم و پارتی های شبانه باشکوه آنها می گذراند.
او بعد از خبردار شدن از مرگ تراژیک الیزا، دختر زیبایی که در جوانی عاشق اش بوده، ناگهان همه خاطران دوران گذشته در ذهن اش جان می گیرد. جپ، نویسنده ای مرفه و عیاش است اما احساس خوشبختی نمی کند. او عشق جوانی اش را در فساد و عیاشی های شبانه گم کرده و حالا که به یادش افتاده دیگر دیر و بی فایده است. زمان به عقب برنمی گردد.
از سوی دیگر جپ، نویسنده منفعلی است که احساس عقیم بودن و پوچی می کند. از زبان جپ می شنویم که گوستاو فلوبر نیز می خواسته رُمانی در مورد "هیچ" بنویسد اما نتوانسته است.
سورنتینو قبلا در ایل دیوو (ستاره)، تصویر تاریک و خشنی از ایتالیای دوره جولیو آندرئوتی ارائه کرده بود و در این جا، چهره دیگری از ایتالیا و رُم امروز را به ما نشان می دهد، شهری که زرق و برق و زیبایی های چشمگیر ظاهری اش، فساد و تباهی درونی اش را پنهان کرده است.
"زیبایی بزرگ" سرشار از ارجاعات سینمایی و ادبی است، از فلینی و آنتونیونی گرفته تا سلین و سارتر و پروست و فلوبر و داستایوفسکی. سورنتینو، فیلمش را با جمله ای از کتاب "سفر به انتهای شب" فردینان سلین آغاز می کند: "سفر ما تماما خیالی است و همین نقطه قوت آن است."
"زیبایی بزرگ" نیز، سفری خیالی، باشکوه و شاعرانه و در عین حال اندوهبار به درون شهر رُم و تماشای زیبایی های افسون کننده آن است
تونی سرویلو، بازیگر محبوب و همیشگی سورنتینو، با چهره و نگاه کاریزماتیک خود، امتیاز بزرگ این فیلم و فیلم های دیگر سورنتینوست. او را باید مارچلو ماسترویانی سورنتینو به حساب آورد. موسیقی نیز تصاویر خیره کننده لوکا بیگاتزی از شکوه و زیبایی وصف ناپذیر رُم را همراهی می کند.
زیبایی بزرگ برخلاف گفته برخی از منتقدان که آن را تقلیدی جاه طلبانه از کارهای فلینی و آنتونیونی دانسته اند، تنها ادای دین زیبایی است به فیلم هایی چون رم، زندگی شیرین و هشت و نیم فلینی و شب آنتونیونی. تاثیرپذیری سورنتینو از فلینی و شاهکارهای او کاملا آشکار است اما او موفق می شود، رُم امروز و دنیای پوشالی اریستوکرات ها، روشنفکرهای تنها و به پوچی رسیده آن را به زیبایی بیافریند و شاهکار خود را خلق کند. سورنتینو، ضربان و ریتم فیلمش را به طرز استادانه ای نگه می دارد. او وارث خلف استادان سینمای ایتالیاست.
زیبایی بزرگ بیشتر شخصیت محور است تا پلات محور. چون از نظر داستانی و روایت، چندان تازگی ندارد اما از نظر بصری، خیره کننده است. سورنتینو، همانند آنتونیونی به مکان و معماری علاقمند است. به یاد بیاوریم حرکت های دوربین حیرت انگیز او روی ساختمان ها و بناهای زیبا و قدیمی شهر رُم را. از این نظر، زیبایی بزرگ را می توان فرسک سینمایی رُم مدرن امروز دانست.
مراسم اسکار در روز 2 مارس امسال برگزار خواهد میشود.
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]
صفحات پیشنهادی
پوسترهای متفاوت نامزدهای اسکار بهترین فیلم
پوسترهای متفاوت نامزدهای اسکار بهترین فیلم فرهنگ > سینما - در حالی که این روزها انیمیشن سهبعدی فیلم لگو در گیشههای فروش موفق ظاهر شده سایت یاهو موویز پوستر فیلمهای نامزد اسکار بهترین فیلم را به صورت لگو طراحی کرده است نامزدهای بهترین فیلم جوایز اسکار 86 جاذبهگلدن گلوب 2014؛ نگاهی به نامزدهای فیلم خارجی با حضور «گذشته»
گلدن گلوب 2014 نگاهی به نامزدهای فیلم خارجی با حضور گذشته مراسم اعطای جوایز هفتادویکمین دوره گلدن گلوب در شرایطی یکشنبه هفته آینده در هتل بیورلی هیلتون برگزار میشود که سینمای ایران با فیلم گذشته اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم خارجی برای دومینبار شانس خود را برای کسب جایزه میآبازیگر فیلم «گذشته» اصغر فرهادی،بهترین بازیگر زن پالم اسپرینگز 2014 شد+عکس
بازیگر فیلم گذشته اصغر فرهادی بهترین بازیگر زن پالم اسپرینگز 2014 شد عکس برگزیدگان امسال هیئت داوران جشنواره فیلم پالماسپرینگز در حالی اعلام شدند که برنیس بژو بازیگر فیلم گذشته اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر زن را از بیستوپنجمین جشنواره فیلم پالم اسپرینگز کسب کرد برگزیدگان«جاذبه» پیشتاز جوایز بافتا 2014/ «دوازده سال بردگی» بهترین فیلم شد
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹ ۲۵ مراسم اعطای جوایز آکادمی بافتا شب گذشته یکشنبه در حالی برگزار شد که فیلم جاذبه در 6 بخش موفق به کسب جایزه شد و دوازده سال بردگی به عنوان بهترین فیلم بافتا 2014 معرفی شد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مراسم اعطای جوایز آکادمی فیلم بریتنامزدهای نهایی اسکار 2014 معرفی شدند
نامزدهای نهایی اسکار 2014 معرفی شدند نامزدهای نهایی هشتادوششمین دوره جوایز اسکار دقایقی پیش - پنجشنبه 26 دی - در لسآنجلس آمریکا معرفی شدند و فیلمهای دوازده سال بردگی جاذبه و اخاذی آمریکایی بیشترین تعداد نامزدی را کسب کردند به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا رییس آکادمی علومجاذبه بهترین فیلم بریتانیایی بفتا 2014
برگزیدگان بفتا 2014 اعلام شدند جاذبه بهترین فیلم بریتانیایی بفتا 2014 جاذبه اثر آلفونسو کارون بهترین فیلم بریتانیایی بفتا 2014 اعلام شد به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران جاذبه اثر آلفونسو کارون بهترین فیلم بریتانیایی بفتا 2014 اعلام شد اسامی برگزیدگنامزدهای بخش «سودای سیمرغ» جشنوارهی فیلم فجر معرفی شدند
نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنوارهی فیلم فجر معرفی شدند هیات داوران مسابقه سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر نامزدهای خود را در رشتههای مختلف اعلام کردند به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا نامزدهای دریافت سیمرغ در بخشهای مختلف به شرح زیر است نامزدهای دریافت سجایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی هم به «12 سال بردگی» رسید
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴ ۱۰ 12 سال بردگی جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز از انجمن فیلمنامهنویسان آمریکا دریافت کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا جان ریدلی نویسنده فیلمنامه 12 سال بردگی برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی بیست و ششمین دوره انجمن فیلمنامهنو122 روز تا جامجهانی 2014 برزیل بهترین بازیکن جیلیگ علاقهای برای بازگشت به تیم ملی ژاپن ندارد
122 روز تا جامجهانی 2014 برزیلبهترین بازیکن جیلیگ علاقهای برای بازگشت به تیم ملی ژاپن نداردبهترین بازیکن جیلیگ علاقهای برای بازگشت به تیم ملی ژاپن برای حضور در جامجهانی 2014 برزیل را ندارد به گزارش خبرگزاری فارس شونسوکه ناکامورا هافبک بازیساز و توانمند ژاپنی احتمال بازگشاسامی نامزدهای سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شد
اسامی نامزدهای سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر اعلام شدهیات داوران مسابقه سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر نامزدهای خود را در رشتههای مختلف اعلام کردند به گزارش خبرگزاری فارس نامزدهای دریافت سیمرغ در بخش های مختلف به شرح زیر است نامزدهای دریافت سیمرغ بلورینبهترین گوشیهای اندرویدی 2014
بازار موبایل بهترین گوشیهای اندرویدی 2014 با گشتی در دنیای اینترنت میتوانید با بهترین گوشیهای هوشمند اندرویدی آشنا شوید که گفته میشود یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستند برخی از آنها هنوز وارد بازار نشده اند و برخی دیگر را شاید خودتان هم داشته باشید به گزارش گروه بازار باشگسیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به حسین جعفریان رسید
همراه با پرواز سیمرغ امید سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به حسین جعفریان رسید سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به حسین جعفریان رسید به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به حسین جعفریان برای فیلم رستاخیز رسید انتهای پیام اس تاریخاولین رنکینگ فیلا در سال 2014/ رحیمی و یزدانی همچنان در جمع بهترینهای جهان
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۵۱ فدراسیون جهانی کشتی اولین رنکینگ آزادکاران سال 2014 را اعلام کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در رنکینگ جدید فیلا حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم و رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم در جایگاه اول قرار دارند این اولین رنکینگ فیلا در سال 2014 اسهنرمند افسرده فیلم سیاه میسازد/ انتقاد از جمعشدن سیاست خارجی از کف خیابانها
فرهنگ و هنر سینمای ایران عباسی در نشست سینما انقلاب هنرمند افسرده فیلم سیاه میسازد انتقاد از جمعشدن سیاست خارجی از کف خیابانها حسن عباسی در سلسله نشست های سینما انقلاب با اشاره به حضور 50 میلیونی مردم در یومالله 22 بهمن از سینمای افسرده سیاه و ابزورد صحبت کرد و انتقادی هرضا عطاران بهترین بازیگر مرد جشنواره سی و دوم فیلم فجر شد
فرهنگ و هنر سینمای ایران رضا عطاران بهترین بازیگر مرد جشنواره سی و دوم فیلم فجر شد رضا عطاران برای فیلم سینمایی طبقه حساس سیمرغ بلورین نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد به گزارش خبرنگار مهر رضا عطاران برای فیلم سینمایی «طبقه حساس» ساخته کمعطاران بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد
عطاران بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد تهران- سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به رضاعطاران برای فیلم طبقه حساس رسید به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به رضاعطاران برای فیلم طبقه حساس اهدا شدمنتقد معروف هالیوود ریپورتر: تماشای فیلمهای فرهادی را با «چهارشنبه سوری» آغاز کردم/ فیلم «دواز
منتقد معروف هالیوود ریپورتر تماشای فیلمهای فرهادی را با چهارشنبه سوری آغاز کردم فیلم دوازده سال بردگی شایسته دریافت اسکار است دبورا یانگ گفت من تماشای فیلمهای فرهادی را با چهارشنبه سوری آغاز کردم و اتمسفر فیلم پرداختن به زندگی طبقه متوسط جامعه حساسیت بدون اغراق نسبت به زنان-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها