تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلق ثروت در دانشگاه‌ها دشوار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۲۱ب.ظ)
رئيس پژوهشگاه شاخص پژوه: خلق ثروت در دانشگاه‌ها دشوار نيست دكترامير محمودزاده رئيس پژوهشگاه شاخص پژوه با بيان اينکه دانشگاه‌ها منتظر کمک دولت نباشند، گفت: خلق ثروت در دانشگاه‌ها چندان دشوار نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، محمودزاده درخصوص سخنان رئيس جمهوري در اجلاس روساي دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌هاي علم و فناوري و مراکز آموزشي و تحقيقاتي گفت: سخن رئيس جمهوري اسلامي ايران، سخناني حساب شده از يک خبره مسائل آموزش عالي کشور بود که نشان از تخصص و آشنايي ايشان به حوزه آموزش عالي و رويکرد مطلوب دولت يازدهم به توسعه کمي و کيفي دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي است.
وي با اشاره به سخن رئيس جمهور درباره اينکه هر استاد و مسئولي در وزارت علوم که دنبال شايسته‌سالاري باشد و براي پيشرفت دانشگاه قدم بردارد، دولت با همه وجود حامي وي است، بيان کرد: توجه ويژه رئيس جمهور به ضرورت وجود شايسته‌سالاري در دانشگاه‌ها نشان از درايت و تدبير ايشان در مسائل دانشگاه است.
رئيس پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به اينکه دکتر روحاني در بيانات خود چندين مرتبه به ضرورت انجام تحقيق و پژوهش در دانشگاه‌ها تاکيد داشته‌اند، گفت: بر اساس بيانات امروز رئيس جمهور ما به مراکز آموزش عالي‌ نياز داريم که در آن علاوه بر آموزش، تعليم، پژوهش، تحقيق، بينش و روشن‌فکري نيز وجود داشته باشد.
محمودزاده اين تعبير را كه دانشگاه‌ها بايد کارآفرين باشند و مشکلات کشور را رفع کنند، مورد تحسين قرار داد و گفت: علم و پژوهش در دانشگاه‌ها بايد مکمل يکديگر باشند و دانشگاه‌ها بايد براي مسائل جامعه راه حل پيدا کنند، همان‌طور که رييس جمهور تاکيد کردند که دانشگاه بايد در گرفتاري مردم، مشکلات آن‌ها، مسئله محيط زيست و هواي آلوده وارد شود.
وي کيفيت درمباحث آموزش عالي علاوه بر نگاه به کميت را ازجمله تأکيدات امروز رئيس جمهور ذکر کرد و افزود: خطاب رئيس جمهور به روساي دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها يا پژوهشکده‌ها، مديران و مسئولان پارک‌هاي علم و فناوري بر اهميت توجه به کيفيت در مراکز علمي امري قابل تأمل بود.
دكترمحمودزاده درادامه گفت: رئيس جمهور در سخنان خود عدم تناسب پذيرش دانشگاه‌ها با بازار کار را مورد انتقاد قرار داد که جا دارد اين مسئله با انجام پژوهش در پژوهشگاه‌ها مورد تحقيق و بررسي قرار گيرد.
رئيس پژوهشگاه شاخص پژوه خاطرنشان کرد: تربيت دانشجوياني براي حل مشکلات مالي دانشگاه‌ها خواسته‌اي بود که ضرورت ايجاد تحول در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي است که درحال حاضر پژوهشگاه‌ها در اين زمينه قدم‌هاي خوبي برداشته‌اند که جا دارد دانش‌هاي کسب شده در اين پژوهشگاه‌ها در اختيار دانشگاه‌ها گذاشته شود.
محمودزاده گفت: رئيس جمهور درسخنان خود از روساي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها خواست که منتظر کمک دولت نباشند که اين مسئله بارها مطرح شده و با ايجاد معاونت‌هاي اقتصادي در دانشگاه‌ها اين مسئله مرتفع مي‌شود.
وي دانشگاه را مکاني براي خلق ثروت براي توسعه مباحث آموزش عالي دانست و افزود: خلق ثروت در دانشگاه‌ها چندان دشوار نيست و اين خدمت در پژوهشگاه‌ها به آموزش عالي کشور در حال انجام است که اميد است از ظرفيت‌هاي پژوهشگاه‌ها در اين رابطه استفاده لازم شود.
براساس گزارش روابط عمومي وزارت علوم، رئيس پژوهشگاه شاخص پژوه در پايان گفت: رئيس جمهور در رويکرد خود افق روشني براي دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش ترسيم کرد و اميدواريم شاهد تحول درعرصه آموزش عالي کشور در راستاي توسعه آموزش پژوهش محور با تاکيد بر توليد ثروت از علم و کارآفريني و حل مشکلات جامعه از طريق پژوهش باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن