تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805576347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشواری زن بودن در این کشور؛ تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



دشواری زن بودن در این کشور؛ تصویر
به عقیده فعالان حقوق بشر، در ترکیه خشونت علیه زنان به عنوان افتخار برای مردان تلقی می شود چرا که آنها زنان را مانند اموال خویش قلمداد می کنند.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ ترکیه یکی از بدترین کشورهای جهان برای زنان محسوب می شود.   14 درصد از زنان این کشور بین سال های 2002 تا 2009 به قتل رسیده اند.   بر اساس آمارهای رسمی که توسط دولت ترکیه ارائه شده است، حدود 28 هزار زن در سال 2013 مورد حمله قرار گرفته اند. از بین این افراد حدود 214 نفر توسط شوهران یا دوستان خود به قتل رسیده اند.   به گزارش خبرگزاری الجزیره، در 8 اوت یک زن در یک خیابان شلوغ و در 150 متری ایستگاه پلیس توسط شوهرش با ضربات چاقو به قتل رسید.  

  این زن پیش از این از پلیس ترکیه خواسته بود تا در مقابل تهدیدات شوهرش از او حمایت کند.
در همین حال بر اساس گزارش های به دست آمده یکی از زنان ترک در ایالت جنوب شرقی، به دلیل گوش دادن به موسیقی نامناسب توسط خانواده اش زنده به گور شد.   به آتش کشیدن زنان و پرتاب آنها از بلندی، بخش دیگر خشونت هایی است که علیه زنان اعمال می شود.
حدود 40 درصد زنان ترک در مراحل مختلف زندگی مورد تجاوز یا خشونت های فیزیکی قرار گرفته اند.  

  ترکیه در زمینه خشونت علیه زنان گوی سبقت را از آمریکا و انگلیس ربوده است. در گزارش سال 2013 کمپین جهانی مقابله با تفکیک جنسیتی اعلام کرد، ترکیه در زمینه خشونت علیه زنان بین 136 کشور رتبه 120 را به خود اختصاص داده است.
در یک کشور مردسالار که شاهد نفوذ گسترده گروه هایی با تفکرات رادیکال است، ترس از وقوع حملات شدیدتر علیه زنان در آینده وجود دارد.   به عقیده مور کتی، یکی از فعالان حقوق زن، مردان ترک برای حفظ جایگاه خود که اکنون از طرق مختلف مورد تهدید قرار گرفته است به خشونت متوسل می شوند.   آنها از این طریق می خواهند قدرت خویش را احیا کنند. او می افزاید، بر اساس اخباری که در رسانه ها منتشر می شود هر روز کم تر از سه زن ترک توسط شوهران یا دوستان خود به قتل می رسند. هرچند این خبر تاکنون توسط نهادهای رسمی تایید نشده است.
به عقیده چیچک تااوغلو، خبرنگاری که در حوزه خشونت علیه زنان فعالیت می کند، آمارها در مورد قتل و اعمال خشونت علیه زنان با یکدیگر متفاوت است.   بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت دادگستری در سال 2009 حدود 953 زن در هفت ماه اول سال کشته شده اند. این در حالی است که وزارت کشور از قتل 324 در همان برهه زمانی خبر داده است.
به عقیده فعالان حقوق بشر، در ترکیه خشونت علیه زنان به عنوان افتخار برای مردان تلقی می شود چرا که آنها زنان را به مانند اموال خویش قلمداد می کنند.   صندوق بین المللی پول طی گزارشی که در سال 2005 منتشر کرد به این مسئله اشاره کرد و گفت، مردان ترک از زنان خویش می خواهند به شیوه های سنتی، رفتار کرده، لباس بپوشند و به نقش های سنتی خود وفادار باشند. زنانی که این هنجارها را نادیده انگارند یا نسبت به آن بی تفاوت باشند مورد خشونت قرار خواهند گرفت.
به عقیده تحلیلگران، دولت ترکیه نیز در اعمال خشونت علیه زنان مقصر است.   دولت کنونی به رهبری حزب عدالت و توسعه به مسائل جنسیتی نگاهی محافظه کارانه دارد. وزارت امور زنان که در سال 1991 ایجاد شده بود در سال 2011 تغییر نام داد و عبارت زنان را حذف کرد.   از آن زمان به بعد این وزارت به وزارت خانواده و سیاست های اجتماعی تغییر نام داد. این خود نشان دهنده این است که دولت ترکیه قصد دارد تعریفی جدید از نقش زنان در خانواده و اجتماع ارائه دهد.
اردوغان زنان را تشویق می کند تا حداقل سه فرزند داشته باشند. از دیدگاه او زنان بهتر است پنج فرزند داشته باشند. در حالی که دولت در حوزه های مختلف هزینه های زیادی را صرف می کند اما برای حمایت از زنان بی سرپرست تنها 120 پناهگاه با ظرفیت 3110 نفر ایجاد کرده است.   تدبیر   115
 




۱۳۹۲/۱۱/۲۸ - ۲۱:۵۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن