تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803623703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضربه های دوران کودکی منجر به ناهماهنگی های فک در بزرگسالی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جراح دهان، فک و صورت : ضربه های دوران کودکی منجر به ناهماهنگی های فک در بزرگسالی می شود تهران-ایرنا-جراح دهان، فک و صورت گفت: برخی ضربه ها و آسیب هایی که در دوران کودکی و پیش از اتمام سن رشد به فک و صورت وارد می شود، می تواند به مرور سبب بروز ناهماهنگی هایی در فک به ویژه در بزرگسالی شود.


دکتر علی حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: برخی افراد در زمان طفولیت ممکن است آسیب هایی مانند زمین خوردگی برای آنها ایجاد شود و والدین تصور کنند که یک کوبیدگی ساده است و مساله را پیگیری نکنند.
وی افزود: این درحالی است که باید ضربه از نظر پزشکی مورد بررسی قرار گیرد تا در سنین بالاتر اختلال رشد برای آنها بروز نکند.
حسنی ادامه داد: یکی از بخش های رشته جراحی دهان، فک و صورت، جراحی های ناحیه ارتوگناتیک یا جراحی های اصلاح دفورمیتی های ناحیه فک و صورت است.
وی افزود: بیمارانی که فک آنها جلو، عقب و یا کج است ویا صورت آنها بیش از حد کشیده است، چونه آنها عقب است و یا گونه های آنها در وضعیت مناسبی قرار ندارد، می توانند برای رفع این موارد تحت جراحی های ارتوگناتیک قرار گیرند.
حسنی اظهار داشت: برای رفع این مشکلات لازم است که ابتدا بیماران توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار گیرند چراکه برای رفع این مشکلات باید یک هماهنگی بین سیستم دندانی و اسکلتی ایجاد شود.
حسنی با بیان اینکه این بیماران تحت درمان یک گروه از پزشکان ارتودنسی و جراحی فک و صورت قرار می گیرند، افزود: با انجام بررسی های اولیه مشخص می شود که چه درمان هایی باید توسط متخصص ارتودنسی و چه درمان هایی باید توسط جراح فک و صورت انجام شود.
وی ادامه داد: متخصص ارتودنسی شکل سیستم دندانی را طوری تغییر می دهد که پس از جراحی فک، سیستم دندانی نیز بالانس و هماهنگ می شود.
حسنی گفت: علاوه بر ظاهر و زیبایی بیماران ، فرم چونه و لب ها در نحوه جویدن ، تکلم و بلع نیز تاثیر دارد. علاوه بر فرم ناهماهنگ فک، صورت، لب و چانه برخی بیماران هستند که با کوچکترین لبخند مقدار زیادی از لثه های آنها پیدا می شود و یا لب آنها در حالت استراحت به هم نمی رسد که به آن ناکارآمد بودن لب گفته می شود که جدای از زیبایی مساله تنفسی و بازماندن دهان در طول شب را نیز ایجاد می کند.
حسنی در مورد روش های انجام جراحی های فک و صورت اظهار داشت: دفورمیتی های صورت را می توان ازطریق جراحی های ارتوگناتیک که 95 درصد آنها با روش های پیشرفته داخل دهانی و بدون ایجاد عارضه ای روی پوست صورت می گیرد، انجام داد.
وی ادامه داد: در گذشته پس از انجام جراحی فک بیمار به مدت یک ماه بستری می شد اما اکنون با روش های جدید و با استفاده از پیچ های ریز تایتانیومی استخوان های برش داده شده به یکدیگر متصل می شود و بیمار از فردای روزی که جراحی شده است، می تواند دهانش را باز کند و صحبت کند و تنها باید به مدت دو هفته به دلیل زخم لثه مایعات مصرف کند.
حسنی در مورد سن مناسب برای انجام جراحی های فک و صورت اظهار داشت: مناسب ترین زمان انجام این جراحی ها در 90 درصد موارد پس از سن بلوغ است؛ درمان های ارتودنسی بیماران معمولا از سن 15 سالگی آغاز شود و پس از اتمام این درمان ها بیمار برای انجام جراحی فک و صورت آماده می شود.
وی یادآور شد : جراحی فک و صورت محدودیت سنی ندارد و افراد در سنین بالاتر نیز می توانند جراحی فک انجام دهند و در مواردی نیز بنابر نیاز بیمار می توان درمان او را پیش از اتمام سن بلوغ آغاز کرد.
علمی(4)1834**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن