تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803308439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد تئاتر در مراغه نیازمند حمایت مسوولان و وحدت هنرمندان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رشد تئاتر در مراغه نیازمند حمایت مسوولان و وحدت هنرمندان است مراغه - ایرنا - رشد تئاتر در مراغه به عنوان هنری فرهنگ ساز، اندیشه آفرین و عصاره ای از تمام هنرها، نیازمند حمایت مسوولان و وحدت و همدلی هنرمندان است.


به گزارش ایرنا، توزیع ناعادلانه امکانات و کمبود آن در شهرستان ها موجب شده که تئاتر مراغه همانند شهرستان های دیگر با چراغ خاموش پیش برود و از رونق و جایگاه خاصی برخوردار نشود.
دستیابی و توسعه فرهنگ تئاتر در این شهرستان در گرو حمایت مسوولان و تامین امکانات اولیه این هنر بوده و هنرمندان نیز باید با وحدت رویه، ارتقای سطح هنری خود و تعیین اهداف متعالی، زمینه توسعه این هنر را در منطقه فراهم کنند.
یک فعال تئاتر مراغه در زمینه نمایشنامه نویسی و کارگردانی به خبرنگار ایرنا گفت: هنر تئاتر در این شهرستان به دلایل مختلفی از جمله وجود تنگناهای آموزشی، تربیت نشدن علاقمندان این رشته و کم توجهی و حمایت نکردن مسوولان، کم فروغ و مهجور مانده است.
فریدون ولایی افزود: هنر و بویژه تئاتر به عنوان یک ضرورت در بین افکار عمومی جامعه جا نیفتاده و با توجه به اجرای نمایش های معدود در طی سال در این شهرستان، عموم مردم علاقه چندانی به دیدن آن ها نشان نمی دهند.
وی گفت: تئاتر با حضور مردم و مخاطب زنده بوده و بر روی صحنه می رود و بدون حضور آن ها معنا پیدا نمی کند.
برنده جایزه کارگردانی سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یادآوری کرد: مسوولان نیز رغبت چندانی برای شناختن و شناساندن این هنر به عنوان ضرورت مهم فرهنگ جامعه ندارند و این مساله بسیار دردناک تر و خطرناک تر از سایر محدویت های این هنر است.
ولایی افزود: تامین معیشت هنرمندان عرصه تئاتر نیز با مشکل مواجه بوده و این قشر از حداقل های اقتصادی جامعه نیز محروم هستند بنابر این هنرمندان بجای تفکر برای گسترش و تسری آگاهی از طریق این هنر در جامعه، بدنبال پرکردن چاله های زندگی خود می روند.
یکی از فعالان عرصه تئاتر مراغه نیز گفت: نداشتن حرفی برای گفتن از سوی هنرمندان و روشن شدن چراغ های سالن نمایش در طی سال در حد معدود، دلیلی بر نبود ذوق هنری در آنان نیست بلکه حکایت از نارضایتی آنان از بی توجهی مسوولان ذیربط است.
حجت مقدم با بیان اینکه موضوعاتی که تئاتر را از سایر هنرهای دراماتیک متمایز می کند، عناصر جذابیت و تفکر برانگیزی آن است، افزود: این هنر فقط سرگرمی نبوده بلکه اندیشه و تعقل تماشاگر فهیم خود را به مدد می گیرد تا تبدیل به یک رسانه فرهنگ ساز شود.
وی خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط برای احیای این هنر در سطح جامعه و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان تئاتر این شهرستان شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز از هنر تئاتر به عنوان عصاره تمام هنرها یاد کرد و گفت: هنرمندان این عرصه باید به تئاتر به عنوان هنری مقدس نگاه کنند و همواره برای اعتلای آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.
احمد دادرس فیاض افزود: نبود امکانات استاندارد اجرای هنر تئاتر در این شهرستان از مشکلات این عرصه بوده که علاوه بر هنرمندان، این اداره را نیز با آن دست به گریبان کرده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان فقط تالار صوفی برای اجرای نمایش های تئاتر تجهیز شده که به علت قدمت زیاد آن، اجرای نمایش های متعدد در این مکان با مشکلات بسیاری مواجه است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ادامه داد: با توجه به محدودیت تالار صوفی، تعدادی از نمایش های تئاتر در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان اجرا می شود که این مجتمع نیز به دلیل کمبود امکانات، مشکلاتی برای فعالان این عرصه فراهم می کند.
دادرس فیاض یادآوری کرد: برغم وجود این مشکلات در این عرصه، نهمین جشنواره مردمی تئاتر از سوی این اداره در این شهرستان اجرا می شود که در آن شش گروه نمایشی متشکل از 100 هنرمند، نمایش های خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.
وی گفت: با وجود این مشکلات، هنرمندان تربیت یافته در این شهرستان در قالب گروه باریش با نمایش ˈسایه ها و بادˈ در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، عنوان منتخب این جشنواره را کسب کردند.
فیاض خاطرنشان کرد: در سایه تلاش کارکنان این اداره، در سال جاری برخی امکانات صوتی و تصویری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تجهیز امکانات آمفی تئاتر صوفی و مجتمع فرهنگی و هنری تامین شده تا با استفاده از این امکانات، اجرای نمایش های نهمین جشنواره تئاتر مردمی از رشد نسبی خوبی برخوردار شود.
وی از هنرمندان خواست با وحدت رویه و همکاری همدیگر و با استفاده از امکانات موجود، فرهنگ تئاتر را در این شهرستان نهادینه و از مسوولان استانی خواست باید نگاهی نو به این هنر، دغدغه جامعه هنری تئاتر را درک و نسبت به رفع آن اقدام کنند.
گزارش از: حسن حسین زاده
7485/590/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن