تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802403437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش مهمی از وظیفه آموزش و آگاهی جامعه برعهده رسانه ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بخش مهمی از وظیفه آموزش و آگاهی جامعه برعهده رسانه ها است گرگان - ایرنا - سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان با تاکید بر نگاه تخصصی رسانه به این مدیریت گفت: بخش مهمی از وظیفه آموزش و آگاهی جامعه در حوزه پیشگیری بر عهده رسانه ها و بویژه صدا و سیما است.


به گزارش ایرنا، ˈصادقعلی مقدمˈ روز گذشته با اشاره به برگزاری مانور فراخوان مشترک مدیریت بحران و صدا و سیمای مرکز گلستان، اظهار کرد: رسانه ها باید بتوانند ضمن متقاعد کردن مردم برای درک خطرات رخدادهای طبیعی، انگیزه همکاری بین مقامات محلی و آنان را افزایش دهند.
وی بابیان اینکه رفتارشناسی بحران، برای بروز رفتار منطقی از سوی رسانه‎ها ضروری است، افزود: این سیر رفتاری شامل مراحل مختلف واکنش روانی افراد حادثه‎دیده در فرآیند حین، مقابله، بازسازی و بازتوانی است.
به گفته وی، بادرک این رفتارها، رسانه نیز می‎تواند، متقابلا رفتار و کارکرد مناسبی از خود عرضه کند و در روند منطقی برنامه‎های مدیریت بحران موثر باشد.
مقدم یاداور شد: تعامل مردم و مسوولان در تدوین مطلوب برنامه‎های حفظ سلامت عمومی، از اهمیت خاصی برخوردار است.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان تصریح کرد: اطلاع‎رسانی مبتنی بردانش موجب می‎شود تا احساس نیاز به آموزش در عرصه ایمنی و همزیستی با پدیده‎های طبیعی به عنوان یک واقعیت زندگی در رفتار اجتماعی مردم متبلور شود.
مقدم ادامه داد: در این فرآیند، مردم نسبت به محیطی که در آن زندگی می‎کنند، حساس شده و در خصوص عدم ساخت و ساز در مناطق پرخطر و نیز مقاوم سازی خانه های خود آگاه تر می شوند.
وی با اشاره به فرآیند پنج‎گانه روانشناختی پس از وقوع حادثه نیز گفت: این مراحل شامل تماس اولیه مردم با حادثه، قهرمان‎گرایی، شادمانی، روبرو شدن با واقعیت و مرحله تجدید یا ترمیم است.
به گفته وی، هر مرحله از این مراحل پنج‎گانه، نیازمند رفتار خاص و منطبق بر وضعیت روانی حاکم بر محیط حادثه دیده است و بی‎توجهی به آن نقشی مخرب در ساختار عملیاتی مدیریت بحران و جامعه هدف ایفاء می کند.
مقدم افزود: در بسیاری از این مراحل، درک شرایط غیرعادی و احساسات غلبه‎یافته بر جامعه آسیب‎دیده، نیازمند نوع خاصی از اطلاع‎رسانی است تا بتواند بدون ایجاد خلل در روند امداد و نجات و بازسازی به ترمیم اوضاع کمک کند.
وی همچنین با اشاره به بخشی از واکنش‎های جامعه آسیب‎دیده و کیفیت پوشش رسانه‎ای آن افزود: در مرحله اولیه حادثه، شرایط ایجاب می‎کند، رسانه‎ها ضمن پرهیز ار پخش تصاویر التهاب‎آفرین به دنبال آرامش بخشی به جامعه دچار بحران و محیط بیرونی آن باشند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز گلستان نیز گفت: اطلاع‎رسانی نادرست و ناقص از بحران‎ها در فرآیند مدیریت خلل ایجاد کرده و حتی ممکن است آن را به یک بحران آسیب‎زای دیگری مبدل سازد.
ˈعلی صادق مقدسیˈ اظهار کرد: در تمامی الگوهای ترسیم شده مدیریت بحران توجه جامع و هدفمند به رسانه ضروری است.
به گفته وی، نقش رسانه به عنوان هدایت کننده افکار عمومی در چهار مرحله مدیریت بحران به ویژه حین حادثه تاثیرگذار و چه بسا تعیین کننده است و نباید از آن غفلت کرد.
مقدسی با تاکید بر بازتعریف درست از مدیریت بحران نیز افزود: درک صحیح و کاربردی از تعاریف تخصصی مدیریت بحران، بازتاب دهنده کیفیت رفتاری است که رسانه می‎تواند در آن شرایط از خود بروز دهد.
وی تصریح کرد: از مدیریت بحران استان نیز انتظار می‎رود، همیار و همراه رسانه باشد چرا که منافع این همراهی نصیب جامعه خواهد شد.
رییس کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان با اشاره به محرومیت‎های استان نیز اضافه کرد: گلستان در قیاس با دیگر استان‎ها حتی استان‎های مجاور در طول این سال‎ها مورد کم‎توجهی و بی‎مهری قرار گرفته است.
مقدسی ادامه داد: این محرومیت‎ها در تمامی ابعاد استان تجلی یافته و یافتن دلیل این کم توسعه‎یافتگی نیازمند یک کار پژوهشی است.
وی همچنین اظهار کرد: صدا وسیمای گلستان با توجه به درک اهمیت موضوع بحران و دغدغه‎های این بخش، آماده افزایش تعامل و همکاری با مدیرت بحران استان است.
مقدسی با اشاره به برگزاری مانور فراخوان مشترک مدیریت بحران و صدا وسیما، هﺪف از ﺑﺮﮔﺰاری اﻳﻦ ﻣﺎﻧﻮر را اﻣﺎدﮔﻲ و ارزﻳﺎﺑﻲ ﮔﺮوه‎هﺎ و واﺣﺪهﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺮﻛﺰ در ﭘﻮﺷﺶ وﻗﺎﻳﻊ و ﺣﻮادث ﻏﯿﺮﻣﺘﺮﻗﺒﻪ از ﺟﻤﻠﻪ ﺳﯿﻞ و زﻟﺰﻟﻪ برشمرد.
استان گلستان واقع در شمال ایران با حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت از مناطق در معرض خطر حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و نیز آتش سوزی جنگل ها است.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن