تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819213804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جامعه المصطفی: جهان اسلام در دوره حساس تاریخی قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جامعه المصطفی: جهان اسلام در دوره حساس تاریخی قرار دارد قم- ایرنا- رییس جامعه المصطفی قم گفت: جهان اسلام امروز در یک پیچ حساس تاریخی قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمینˈعلیرضا اعرافیˈ روز پنجشنبه در شانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گفت: جهان اسلام امروز باید تصمیم های درستی بگیرد و فعالیت های صحیحی انجام دهد تا از این پیچ بسلامت عبور کند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: جهان اسلام در صورت درست عمل کردن در این پیچ تاریخی به منزلگاه خوبی خواهد رسید اما اگر درجا بزند و درست عمل نکند، با دشواری های مهمی روبرو خواهد شد.
اعرافی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در حوزه های معرفتی، فکری و دانشی جهان اسلام گفت: این انقلاب داعیه نشر و پیام نوینی برای بشریت دارد و کسانی که به انقلاب اسلامی علاقه مندند باید جغرافیایی معرفتی جهان اسلام را درست بشناسند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما امروز شاهد وجود فرهنگ غرب در مراکز علمی و برخی چهره های دانشگاهی هستیم که با نگاه های تاریخی سنتی به اسلام می نگرند.
وی در بخش دیگر سخنانش به وجود گفتمان تعصب و تکفیر در جهان اسلام، خشونت و تبدیل درگیری های داخلی به خارجی اشاره کرد و گفت: این گفتمان از عربستان صادر شده است که به عقلانیت و اجتهاد توجه ندارد و سر در آخور غربی ها دارد.
اعرافی ادامه داد: انقلاب اسلامی در چنین غوغای گفتمانی و جغرافیای معرفتی، از حوزه های علمیه سر برآورد و روح مبارزه و ایستادگی در برابر دشمنان را مطرح و برای نشر آن تلاش کرد.
اعرافی همچنین گفت: انحلال شورای علمای بحرین، حرکتی مذبوحانه است و جامعه المصطفی بعنوان یک نهاد حوزوی نمی تواند نسبت به این امر بی تفاوت باشد.
وی، حمایت آمریکا از حاکمان بحرین را ظلم دیگری به مردم این کشور دانست و گفت: آمریکا با سیاست های دوگانه خود و زیرپا گذاشتن منطق بین المللی، زشت ترین حمایت را از حاکمانی که ارزشهای اسلامی انسانی را زیر پا می گذارند، به عمل می آورد.
اعرافی، تقدیم بیش از 140شهید در قیام مردم بحرین را سند ظلمی دانست که در حق مردم بحرین صورت می گیرد و آثارش دامنگیر حاکمان آل خلیفه خواهد شد.
رییس جامعه المصطفی در بخش دیگر سخنانش، برگزاری جشنواره شیخ طوسی را یک اتفاق مهم پژوهشی با هدف شناخته شدن جریانات فکری جهان اسلام عنوان کرد.
اعرافی خواستار اهتمام جدی نویسندگان و برنامه ریزان حوزه علم به این مقوله شد.
شانزدهمین جشنواره بین‎المللی پژوهشی شیخ طوسی(ره) از دیروز با هدف ˈبررسی جغرافیای معرفتی جهان اسلامˈ آغاز شد و در آن پژوهشگران جامعه المصطفی آثار تالیفی، ترجمه ای و پژوهشی خود را در این زمینه به جشنواره ارائه کردند.
آیین اختتامیه این جشنواره، امروز با حضور آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید و با تقدیر از برگزیدگان بخش‎های مختلف این جشنواره برگزار شد.
/7402/ 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن