تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818830957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه تذهیب خطی در تبریز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نمایشگاه تذهیب خطی در تبریز برگزار شد تبریز - ایرنا - نمایشگاه تلفیق طراحی تذهیب با هنر خط نستعلیق شکسته در تبریز برگزار شد.


برگزار کننده این نمایشگاه روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تذهیب و خط و یا خط تذهیب در طول تاریخ هنری باهم در کنار هم همزیستی کرده و در آثار مختلف هنرمندان طی سال های متمادی خود را نشان داده اند.
فیروز وهابی نژاد ادامه داد: این بار در این نمایشگاه این دو هنر به صورت تلفیقی در قالب آثاری هنری به نمایش گذاشته شده است.
وی گفت: در این سبک، هنر تذهیب به صورت قالب در نظر گرفته شده و هنر نستعلیق شکسته ذوب و با رعایت اصول به درون آن ریخته شده و موجب زایش اثری هنری به نام تدهیب خطی می شود که از دو هنر اصلی ایرانی نشات گرفته است.
وهابی نژاد با اشاره به نام گذاری این سبک با عنوان سبک کاران اظهارکرد: این سبک با هدف پاسداری از هنر غنی ایرانی ایجاد شده است.
وی یادآوری کرد: 45 اثر طراحی و نقاشی در این نمایشگاه از 26 بهمن تا یک اسفند، به عرضه عموم گذاشته شد که در اغلب این آثار ساختارشکنی شده و طراحی در تذهیب خطی به صورت نقاشی اجرا شده است.
وی از حمایت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد.
وی همچنین از برپایی نمایشگاهی در سال آینده با سبک جدیدی در هنر نقاشی ایرانی با 50 اثر متفاوت با ساختار شکنی دیگر خبر داد و گفت: قرار است نمایشگاه تذهیب خط را در تهران و دبی برپا کنیم.
8120/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن