محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832218652
درویش: «رستاخیز» همه سینمای ایران نیست/ فیلم را برای شیعیان ساختم
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
درویش: «رستاخیز» همه سینمای ایران نیست/ فیلم را برای شیعیان ساختم
کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: رستاخیز محصول بالقوه سینمای ایران است اما همه سینمای ایران نیست و من از این لحاظ به خود میبالم اما همه سینمای ایران نیست.
به گزارش نامه نیوز، در نشست نقد و بررسی فیلم رستاخیز احمدرضا درویش کارگردان این فیلم در پاسخ به این سؤال که چرا صحنههای جنگ در این فیلم به قوتی که باید نیست،گفت: من چند مسئله باید در مورد جنگهای کلاسیک با اسب اشاره کنم. تحقیقات وسیعی درباره نقشه میدان جنگ، نحوه جنگ، سلاحها و اینکه چه کسی کجا قرار داشته باشد، داشتیم.
وی ادامه داد: جنگهای صدر اسلام متفاوت از جنگهای چریکی و با تفاوت از آنچه در تلویزیون و سینما میبینیم، است. به عنوان مثال پیاده شدن از اسب یک اشتباه بزرگ است. چرا که وقتی سواری از اسبش پیاده میشود سه دشمن دارد که یکی اسب خودش است، یکی اسب دشمن است و دیگری دشمنش. درویش در ادامه اظهار داشت: تمام چیزهایی که در فیلم به نمایش میگذاریم به عنوان مثال رجزخوانی یا مبارزه فرد به فرد که رفته رفته حذف افراد در آن زیاد میشود در تاریخ آمده است و در روضهها و اشعار کل تاریخ آمده لشکر کوفه همگی به لشکر امام حسین(ع) حملهور شدند. ما چند صحنه مهم در روز عاشورا داشتیم. یکی از آنها ورود حر به صحنه نبرد بود که لشکر یزید را برافروخته کرد و جنگ ناعادلانهای شروع کرد. آنچه در تاریخ بوده سعی شده رعایت شود حتی جغرافیای کار اما اگر قرار بود نعل به نعل و آنچه رخ داده در یک اثر بالای 2 و نیم ساعته رعایت شود، امکان نداشت. کارگردان فیلم رستاخیز ادامه داد: ما میتوانیم چند شرط را در نگاه به تاریخ در نظر بگیریم و با آن یک رابطه بین تاریخ، سینما، تخیل و روایت ایجاد کنیم. ما نمیخواستیم مستند بسازیم ما یک فیلم داستانی ساختیم و ماجراهای فیلم در کنار وقایع عاشورا روایت میشود از مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع). ما در این روایتها به بکیر رسیدیم و اینکه حضرت حر موقع پیوستن به سپاه امام حسین(ع) همراه بکیر همان علی بنحر بوده است. وی ادامه داد: تاریخ در مورد بکیر به زندگی وی سکوت کرده است و ما زندگی وی را به عنوان نخ تسبیح قرار دادیم تا بتوانیم همه شخصیتها را به هم ربط دهیم. ما تا آنجا حق روایت داشتیم که تاریخ ساکت باشد. درویش در ادامه توضیحات خود اظهار داشت:در خصوص حضور 4 ماهه امام در مکه در این زمان اتفاقات زیادی افتاده اما ما از این دوران سه صحنه مهم داریم خطبه امام حسین که این خطبه عینا در فیلم آمده و تنها ویرایش ادبی شده و هیچ دخل و تصرفی در آن وجود نداشته. دومی بحث ترور امام حسین (ع) که در تاریخ فقط به آن اشاره میشود. ما این ترور و ماجراهای بعد از آن را کشف کرده و به لحاظ فرم روایتی مطرح کردیم. اقامه نماز حر و سپاهیانش پشت سر امام حسین ماجراهای صبح و شب عاشورا مذاکره عمربن سعد با امام حسین ما اینها مواردی بود ما تلاش کردیم روایت شود. در فیلم ما یک فیلم در خصوص عاشورا نسبت به امام حسین(ع) است. قرار نیست ما همه حرفها زده باشیم این فیلم یک آغاز است که فیلمهای دیگر نیز ساخته شود. کارگردان این فیلم رستاخیز در خصوص بحث چهرهپردازی بیان داشت: آقای موسوی تنها بحث چهرهپردازی و آراییگرایی را در این فیلم بر عهده نداشتند بلکه در رسیدن به نقشها مشاور بنده بودند حتی پیشنهاد اینکه آقای حمیدیان در این فیلم دو نقش را بازی کنند نیز پیشنهاد آقای موسوی بود. درویش در خصوص اینکه این فیلم برای چه گروه از مخاطبان ساخته شده، گفت: دفترچه تحلیلی فیلم توسط گروهی تدارک دیده شده و مخاطبان اصلی فیلم شیعیان در مرحله بعد جهان اسلام و بعد جهان غیر اسلام است. وی در ادامه سخنان خود گفت: رستاخیز محصول بالقوه سینمای ایران است اما همه سینمای ایران نیست و من از این لحاظ به خود میبالم اما همه سینمای ایران نیست. وی در خصوص این سؤال که گفته میشود فیلم رستاخیز سال گذشته نیز آماده ارائه به جشنواره بوده اما به خاطر اختلاف شما با آقای شمقدری فیلم را به جشنواره سال گذشته ارائه ندادید،گفت: این سؤال را باید آقای علیقلیزاده جواب بدهد. علیقلیزاده در ادامه سخنان درویش گفت درست است. البته اختلاف تنها با آقای شمقدری نبود این اظهار نظر علیقلیزاده با تشویق حضار همراه بود. در ادامه این نشست درویش اظهار داشت: بستر به نمایش گذاشتن و دیده شدن فیلم در گذشته فراهم نبوده است. وی ادامه داد: ما در رستاخیز جزایر تقریبا خط کشیشدهای در هم در حوزههای کاریمان داشتیم و این بخشهای هنری و فنی تاحدودی همدیگر را همپوشانی میکند اگر شما شاهد فیلمی بودید که همه چیزش به همه چیزش میآمد حاصل دادو ستد حرفهای در بخشهای هنری و فنی است. وی در ادامه درباره دلیل انتخاب موسیقیدانی غیرایرانی و غیرمسلمان توضیح داد: در راستای همین داد و ستدها و ارتباطاتی که گفته اند ما به مناسبترین انتخاب رسیدیم. به نظر آقای واربک مظهرش سینماست و جزو خانواده سینماست و فهمش نسبت به فیلمنامه با فهم آقای میرفخرایی از فیلمنامه همخوانی دارد. بله میشد از موسیقدان ایرانی استفاهد کرد اما به نظرم سینما خیلی مرز ندارد. همانطور که کارگردان ما میتواند در فرانسه فیلم بسازد یک موسیقدان خارجی نیز میتواند در یک فیلم ایرانی مشارکت کند این نشانه بیکیفیتی ایرانیها یا باکیفیتتر بودن خارجیها نیست بلکه فقط یک تناسب است. وی در خصوص اکران بینالمللی فیلم رستاخیز گفت: به نظرم رستاخیز ظرفیت این را دارد که مخاطبانش را در جای جای دنیا پیدا کند در بازار و جاهای مختلف تقاضا برای خرید حق نهایی این اثر وجود داشت و نشریات خارجی مختلف پیشنهادهای داشت و من چشماندازی این فیلم را خوب میدانم. وی در خصوص اکران در محرم اظهار داشت«تجربه نشان داده که اکران فیلم در محرم شکست میخورد حتی اگر فیلمی مثل روز واقعه باشد. چرا که مردم در این روزها کارهای روتینی دارند اما ما تلاش میکنیم تا مدتی قبل از ماه محرم اکران را آغاز کنیم. وی در خصوص چند اسمه بودن فیلم رستاخیز گفت:این فیلم به زبان عربی القربان نامیده میشود یعنی قربانی در انگلیسی حسین نامیده میشود چون نام سیدالشهدا کلمه آشنایی برای جهانیان است و در فارسی به معنای رستاخیز یعنی نشانه قیامت و به پا خواستن البته اگر پیشنهاد دیگری داشته باشیم میتوانیم آن را در سایت رسمی فیلم rastakizmov.ir به ما ارائه دهید. علی قائممقامی مدیرتولید این فیلم گفت:فکر میکنم تابستان سال 86 کارهای مقدماتی شروع شد انتخاب عوامل، بازبینی لوکشین و همه چیز مشهود بود که در فلان پلان و سکانس چه تعداد هنرمند و عوامل وجود دارد. فیلم رستاخیز کار بسیار سختی بود چرا که ما یک سال 350 سوارکار داشتیم و در صحنه مکه 2 هزار سیاه لشکر داشتیم. علیقلیزاده در بخش پایانی صحبتهایش در خصوص اینکه آیا نسخه نمایش داده شده در جشنواره نسخهای است که در اکران عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر؛گفت:این نسخه مطلوب مورد نظر ماست تا حالا فکر ن کردم نسخه دیگری داشته باشد مگر اینکه برای کشورهای عربی فکری کنیم. اگر منظورتان 3 ساعته بودن فیلم است پس کسی تا به حال در این مورد چیزی به من نگفته است ما میتوانیم با تغییر قیمت بلیت این مسئله را حل کنیم و اگر منظورتان حذف برخی صحنههای فیلم به خاطر مضامین آن است باید بگویم ما تمام صحنهها و قسمتهای فیلم را با حضور کارشناسان مورد تائید آن ساختیم و حتی هنوز در حال گزارش دادن تمام مراحل کار با آن هستیم. به گزارش فارس، درویش نیز در راستای همین سخنان گفت: من حدود 6 سال پیش خدمت یکی از مراجع رفتم بدون سر و صدا. ایشان جملهای به من گفتند گفتند غافلی چه پرنده اقبالی روی شانهات نشسته من ساخت فیلم را موهبت الهی میدانم و از حضور کسانی که در ساخت آن به من کمک کردند عاشقانه سپاسگذارم و باید بگویم آقای علیقلی زاده حتی از من نیز نقش شان در ساخت این فیلم بیشتر بود و علیقلیزاده در پایان این نشست گفت: ما برای ساخت این فیلم 11ماه فیلمبرداری در شرایط کاری داشتیم. این فیلم سخت بود اما تلخ نبود بلکه بسیار شیرین بود و کام همه را هم شیرین کرد و فتح بابی برای گشایش راه دوستان برای ساخت فیلم با چنین مضامینی باشد.
1392/11/16
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
گزارش فارس از نشست رستاخیز-۲ درویش: «رستاخیز» همه سینمای ایران نیست/ فیلم را برای شیعیان ساختم
گزارش فارس از نشست رستاخیز-۲درویش رستاخیز همه سینمای ایران نیست فیلم را برای شیعیان ساختمکارگردان فیلم سینمایی رستاخیز گفت رستاخیز محصول بالقوه سینمای ایران است اما همه سینمای ایران نیست و من از این لحاظ به خود میبالم اما همه سینمای ایران نیست به گزارش خبرنگار سینمایی فارسآشنایی با 10 فیلم بخش سودای سیمرغ فجر/ سینمای ایران از «رستاخیز» رونمایی می کند
آشنایی با 10 فیلم بخش سودای سیمرغ فجر سینمای ایران از رستاخیز رونمایی می کند در معرفی فیلم های اعلام شده از سوی هیات انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ به 10 فیلم دوم این فهرست رسیدیم که در بین آنها "رستاخیز" درباره واقعه عاشورا و "شیار 143"ایران و جهان چشم به راه فیلم «محمد(ص)»/ همه آنچه باید درباره پروژه مجیدی بدانیم
ایران و جهان چشم به راه فیلم محمد ص همه آنچه باید درباره پروژه مجیدی بدانیم پروژه سینمایی محمد ص به کارگردانی مجید مجیدی که از سال 90 کلید خورده است هم اکنون در مراحل فنی قرار دارد و به گفته وی سال 93 آماده نمایش خواهد شد و سینمای ایران و جهان منتظر دیدن این فیلم عظیم سینماییاغلب فیلم های این دوره تلخ و ملال آور بودند «ملال» ، ژانر ابداعی سینمای ایران
اغلب فیلم های این دوره تلخ و ملال آور بودندملال ژانر ابداعی سینمای ایرانسینماگران ما تحت عنوان واقع گرایی و تصویر عین به عین به شدت اثرشان ملال آور می شود این دسته فیلمسازن با این استدلال که زندگی را بازسازی می کنند عملا قلب زندگی میکنند قریب به اتفاق شان به دلیل جداافتگزارش فارس از اختتامیه جشنواره فیلم فجر «رستاخیز» سیمرغهای بلورین برای «درویش»/ جایزه به
گزارش فارس از اختتامیه جشنواره فیلم فجررستاخیز سیمرغهای بلورین برای درویش جایزه بهترین بازیگر زن برای شیار ۱۴۳سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در حالی به کار خود پایان داد که رستاخیز بیشترین سیمرغها را به خانه برد و مریلا زارعی نیز سیمرغ بهترین بازیگر زن را برای بازی دراحمدرضا درویش: موافق نبودم در فیلم چهره معصومین را با نور نشان دهیم / نشست پرسش و پاسخ «رستاخیز»
احمدرضا درویش موافق نبودم در فیلم چهره معصومین را با نور نشان دهیم نشست پرسش و پاسخ رستاخیز فرهنگ > سینما - نشست و پرسش و پاسخ فیلم سینمایی رستاخیز با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلم تاریخی مذهبی و حماسی &lسینمای ایران تاثیر بسیاری بر صنعت فیلمسازی بنگلادش دارد
دبیر فستیوال فیلم داکا سینمای ایران تاثیر بسیاری بر صنعت فیلمسازی بنگلادش دارد انزلی - ایرنا - دبیر فستیوال فیلم داکا بنگلادش که به عنوان میهمان در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشت گفت سینمای ایران تاثیر بسیاری بر صنعت فیلمسازی کشور ما دارد احمد مجتبی جمال رییس موسسه سینجدول اکران فیلم سینمایی «شیار143» در سینماهای مردمی فجر سی و دوم
جدول اکران فیلم سینمایی شیار143 در سینماهای مردمی فجر سی و دومفیلم سینمایی شیار143 ساخته نرگس آبیار در سینماهای سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سانس های مختلف به نمایش در می آید به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلم سینمایی شیار 143 ساخته نرگس آبیار از امروز در سانس هاگزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «طبقه حساس» تبریزی: کار با رضا عطاران با دیگران قابل قیاس ن
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی طبقه حساستبریزی کار با رضا عطاران با دیگران قابل قیاس نیست قاسمخانی گروه را به عنوان یک مرده اذیت کردمپیمان قاسمخانی با بیان اینکه ایفای نقش یک مرده در فیلم طبقه حساس خیلی سخت بوده گفت تا صدا دوربین حرکت را میدادند شکمم شروع میکرفضای روشنفکری و سیاسی سینمای ایران را دربرگفته است/ سینماگران برای مردم فیلم بسازند
فرهنگ و هنر سینمای ایران ایوبی در گفتگو با مهر فضای روشنفکری و سیاسی سینمای ایران را دربرگفته است سینماگران برای مردم فیلم بسازند رئیس سازمان سینمایی معتقد است ساخت فیلم در فضاهای روشنفکری سیاسی و یا حتی اجتماعی تنها بخشی از دغدغههای مردم است ولی همین فضای روشنفکری و سیاسی«رستاخیز» نخستین جایزه را برد/ برنده اسکار از جشنواره فیلم فجر سیمرغ گرفت
رستاخیز نخستین جایزه را برد برنده اسکار از جشنواره فیلم فجر سیمرغ گرفت نخستین سیمرغ جشنواره فیلم فجر بر شانه آهنگساز فیلم رستاخیز استیفن واربک نشست به گزارش نامه نیوزف همین چند لحظه پیش بود که استیفن واربک به روی سن فراخوانده شد تا به خاطر آهنگسازی فیلم ر ستاخیز نخستیبهترین فیلمهای جشنواره فجر معرفی شدند / «چ» از «رستاخیز» جا ماند
بهترین فیلمهای جشنواره فجر معرفی شدند چ از رستاخیز جا ماند فرهنگ > سینما - هیات داوران جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلم دو سیمرغ را به تهیهکنندگان اهدا کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سیدجمال ساداتیان به عنوان تهیهکننده برای فیلم «آذر شهدختقاری ایرانی که تلاوتش رنگ و بوی تلاوتهای «عبدالباسط» دارد+فیلم
قاری ایرانی که تلاوتش رنگ و بوی تلاوتهای عبدالباسط دارد فیلمفرازی از تلاوت دلنشین و تأثیرگذار یکی از قاریان بینالمللی کشورمان که تداعیگر تلاوتهای استاد عبدالباسط است به همت شبکه قرآن و معارف سیما تولید شد به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس حسن رضائیان در هفپوستر فیلم «رستاخیز» را ببینید
پوستر فیلم رستاخیز را ببینید پوستر فیلم سینمایی رستاخیز به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش رونمایی شد این پوستر توسط ابراهیم حقیقی طراحی و اجرا شده است به گزارش فارس فیلم تاریخی مذهبی و حماسی رستاخیز از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین ع در روز عاشورا را روایتبه بهانه نمایش فیلمنامه اقتباسی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» هاشمزاده: سینمای جدی جهان سینمای اقتباسی است/ با
به بهانه نمایش فیلمنامه اقتباسی آذر شهدخت پرویز و دیگران هاشمزاده سینمای جدی جهان سینمای اقتباسی است باید به اقتباس ایرانی روی بیاوریماقتباس از متون ادبی خارجی ما را از سینمای ملی دور میکند و باید بیش از پیش به سمت اقتباس از داستانها و رمانهای ایرانی حتی با کیفیت متوسط بآیشواریا ستاره زن سینمای هند در یک فیلم ایرانی
آیشواریا ستاره زن سینمای هند در یک فیلم ایرانیقربان محمدپور در تلاش است تا پای ستاره زن سینمای هند را در فیلم تازه اش باز کند این ستاره زن بالیوود کسی نیست جز آیشواریا رای همسر ایبشک باچان و عروس آمیتاب باچان که سابقه بازیگری در هالیوود هم دارد در حالی که چندی قبل علیرضا امینی انقدی بر فیلم «خانه پدری» داستان ما ایرانیان مسلمان وحشی!
نقدی بر فیلم خانه پدریداستان ما ایرانیان مسلمان وحشی برای نقد خانه پدری هیچ چیز بهتر از نقل قصه آن نیست قصه به تمامی گویاست ایرانیان به اسم غیرت آدم میکشند و اساساً وحشیاند خانهپدری فیلمیست که اگر در هر کشوری جز خود ایران و توسط هر شخصی جز کیانوش عیاری ساخته شده بود به-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها