تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به نظرات نخبگان و انجمنهای علمی ظرفیت مهم دولت یازدهم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توجه به نظرات نخبگان و انجمنهای علمی ظرفیت مهم دولت یازدهم است مشهد - ایرنا - رییس انجمن علوم سیاسی ایران گفت: توجه رییس جمهور و دولت یازدهم به نظرات نخبگان و انجمنهای علمی دانشگاهی در مسائل مختلف کشور از ظرفیتهای مهم این دولت است.


دکتر ˈمجتبی مقصودیˈ روز چهارشنبه در ˈنشست چالشهای فراروی دولت یازدهم و نقش راهبردی دانش سیاست در حل آنهاˈ در دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: نخبگان و انجمنهای علمی دانشگاهی در بخشهای مختلف از پتانسیلهای بسیاری در ابعاد علمی برخوردارند که توجه به آنها پشتوانه مهمی برای دولت در اجرای وظایف محوله است.
استاد علوم سیاسی دانشگاههای تهران گفت: هم اکنون 350 انجمن علمی با 150 هزار عضو در رشته های علوم سیاسی، فنی و مهندسی، علوم پایه و بین رشته ای دانشگاهی در سطح کشور فعالیت می کنند و سالانه دو هزار همایش ملی و بین المللی توسط این انجمنها برگزار می شود.
دکتر مقصودی اظهارداشت: انجمنهای علمی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در تعامل موثر با هم می توانند همراه خوبی برای دولت بوده و نقش سازنده ای در اجرای ماموریتهای دولتمردان داشته باشند.
وی افزود: در این میان انجمن علوم سیاسی کشور دارای پتانسیل بالایی برای کمک به دولت یازدهم است.
او گفت: فعالیت تشکلهای غیردولتی طی هشت سال گذشته دچار رکود شده بود و امید است در دولت یازدهم به این بخش، انجمنهای علمی و از جمله علوم سیاسی توجه بیشتری شده و این بخشها نقش موثرتری داشته باشند.
رییس انجمن علوم سیاسی ایران ادامه داد: البته دکتر روحانی در زمان فعالیتهای انتخاباتی و بعد از انتخاب به عنوان رییس جمهور در کنفرانسهای مطبوعاتی همواره از انجمن های علمی دانشگاهی و فعالان این بخش دفاع کرده اند.
وی افزود: انجمن علوم سیاسی ایران نخستین تشکل و مجموعه در سطح کشور بود که برای تبیین مفهوم اعتدال به عنوان رویکرد مهم دولت یازدهم فعالیت داشت و تاکنون هیچ مجموعه ای به این اندازه فعالیت در خور توجه نداشته است.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این نشست در تبیین سیاست اعتدال و توسعه پایدار گفت: مردم با رای به دکتر روحانی ثابت کردند که به دنبال نوعی اعتدال و تغییر در جامعه هستد و با روی کار آمدن دولت یازدهم این تغییر در فضای عمومی کشور ایجاد شد.
دکتر ˈعلی اصغر داوودیˈ افزود: به دنبال نوعی افراط و تفریطهایی که کشور ما طی سنوات اخیر مواجه بود رویکرد اعتدالی دولت یازدهم نویدبخش آینده خوبی برای ایران است و امیدواریم این منش اعتدالگرایانه به مدت طولانی در کشور استمرار یابد.
یکی دیگر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تهران هم در تبیین چالشهای دولت یازدهم در حوزه زنان گفت: به رغم تلاشهایی که به برکت انقلاب اسلامی برای اصلاح وضعیت زنان در جامعه صورت گرفته و شاهد پیشرفتهایی در این بخش بودیم ولی با مشکلاتی در ابعاد مختلف مواجه هستیم.
دکتر ˈطاهره ابراهیمی فرˈ افزود: هم اکنون نوعی تعارض و ناموزونی بین ذهنیت افراد و فرهنگ عمومی جامعه و زیرساختهای ناصحیح و سنتهای نادرست در خصوص مساله زنان در جامعه وجود دارد.
وی اظهار داشت: باید بسترهای مناسبی فراهم شود که امکان بروز و ظهور توانمندیهای زنان و مردان بطور مساوی در اجتماع وجود داشته باشد.
او گفت: البته فرصتهای شغلی لازم تنها امکان رشد و بالندگی را برای زنان فراهم نمی کند.
ابراهیمی فر افزود: زنان با نوعی ترس و دلهره و تشویش خاطر در جامعه بزرگ می شوند و باید با اتخاذ راهکارهای مناسبی سلامت روانی را در مردم واز جمله بانوان و بسترهایی برای تخلیه هیجان های آنان ایجاد کرد.
وی گفت: در زمینه مسائل حقوقی هم بسیاری از مسائل با شتاب و عجله مطرح و مورد بررسی قرار می گیرند و اگر انطباق پذیری در این بخش افزایش نیابد برخی مشکلات و ناهنجاریها از سوی زنان افزایش می یابد.
این استاد علوم سیاسی افزود: موضوع حقوق شهروندی توسط دولت با عجله تدوین شده و باید از نظرات بانوان متخصص برای رفع مشکلات استفاده شود.ک/2
7490/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن