تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812870470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبحر نوازندگی انور ابراهم در جشنواره فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تبحر نوازندگی انور ابراهم در جشنواره فجر تهران - ایرنا - اجرای مطلوب و سطح بالای کوارتت انور ابراهم نوازنده تونسی مخاطبان را در تالار وحدت شگفت زد کرد و رویای حضور این نوازنده مشهور بر روس سن تالار وحدت را تحقق بخشید.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نخستین شب کنسرت کوارتت انور ابراهم نوازنده به نام تونسی با استقبال چشمگیر علاقه مندان به نوازندگی این موسیقیدان مشهور برگزار شد که این استقبال نظر کارشناسان و علاقه مندان به موسیقی جدی را به خود جلب کرد.
کمتر کنسرتی را می توان در جشنواره پیدا کرد که تمام صندلی های آن مملو از تماشاگران باشد، چهره های هنری همچون حسن ریاحی ، لوریس چکناواریان و سروش صحت نیز دراین کنسرت حضور داشتند.
این برنامه با توجه به ترافیک معمول شهر تهران با تاخیری 10دقیقه ای همراه بود، با ورود هنرمندان به روی صحنه تشویق بی دریغ تماشاگران آغاز شد ، دیدن انور ابراهم بر روی سن تالار وحدت تا سالهای پیش رویایی بود که علاقه مندان به آن دست یافتند.
انور ابراهم به همراه گروهش آلبومی که به محمود درویش شاعر فلسطینی اهدا کرده بود را در کنسرت خود به روی صحنه برد .
چشمان مبهوت ریتا روایتی موسیقایی و بی کلام از انور ابراهم بود که آن را به درویش محمود شاعر فلسطینی تقدیم و به همراه خالد یاسین (نوازنده سازهای کوبه ای)، کلاوس گزینگ(نوازنده آلمانی ساکسیفون) و بیورن مه یر(نوازنده سوئدی گیتار باس) اجرا شد.
این اجرا گونه ای متفاوت از موسیقی معاصر شمال آفریقا را معرفی می کرد که از المان های مشترک بین موسیقی غرب و شرق بهره می برد.
همان گونه که قبل از اجرا انتظار می رفت گروه با هماهنگی قطعات را یکی پس از دیگری اجرا می کرد ، هر کدام از نوازندگان در اجرای خط های ملودیک خود موفق بودند.
حضور انور ابراهم به عنوان نوازنده عود در کنار ساز گیتار باس فضایی متنوع در موسیقی شرق را معرفی می کرد.
نقش ساز ساکسیفون و سازهای کوبه ای در پیش برد موسیقی و رساندن مفهوم آن به مخاطب نیز نقش بسزایی داشت.
یکی دیگر از نکات قابل تامل این کنسرت قدرت نوازندگی بالای افراد گروه و بویژه انور ابراهم بود ، بطوریکه بدون استرس با تمرکز تمام موسیقی خود را اجرا می کردند.
فرم و ساختار قطعات نیز یکی دیگر از نکات قابل توجه این کنسرت بود ، هر کدوم از سازها در مسیر موسیقی نقش بسزایی را ایفا می کردند ، عود ملودی های اصلی را می نواخت ساکسیفون با نتهای کشیده و تکنوازی گیتار باس به عنوان پشتوانه گروه و بندیر هیجان و به شنونده منتقل می کرد.
به نظر می رسید که این قطعات بر اثر تعامل مشترک و بر اثر بداهه پردازی های مشترک ساخته شده بود.
نقش بداهه پردازی هم پررنگ بود ، در بخش های از اجرا خطهایی که در همان لحظه شکل می گرفت موسیقی را می ساخت .
این قدرت اجرایی موسیقی تا پایان شکل خود را حفظ کرد و در خاتمه با رساندن مفهوم نهفته در قطعات وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانید.
با اتمام کنسرت تماشاگران به پا خواستند و به مدت چند دقیقه هنرمندان را تشویق کردند ، این مهم فضایی را در تالار وحدت بوجود آورده بود که در اغلب سالن های معتبر کنسرت جهان با اجرای هنرمندان مشهور بوجود می آید .
حضور انور ابراهم و گروهش را می توان یکی از نکات قابل توجه جشنواره بیست و نهم موسیقی برشمرد که نشان داد جامعه هنری و بخصوص موسیقی کشور ظرفیت پذیرایی از هنرمندان جهانی را دارد، در واقع حضور این گروه اعتباری به جشنواره موسیقی فجر داد که می تواند در سالهای آینده به آن ببالد.
انور ابراهم موزیسین برجسته تونسی که خبر آمدنش به بیست و نهمین جشنواره بین​المللی موسیقی فجر برای علاقه مندان این هنر هیجان انگیز بود، ساعت 21 امشب نیز در تالار وحدت به صحنه می رود.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر فردا -پنجشنبه- به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ (5) ** 9252**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن