تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818807442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکستان و عربستان خواستار حل فوری بحران سوریه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پاکستان و عربستان خواستار حل فوری بحران سوریه شدند اسلام آباد - ایرنا - پاکستان و عربستان سعودی در بیانیه مشترکی خواستار یافتن راه حل فوری برای رفع بحران در سوریه و برقراری صلح و امنیت در این کشور عربی شدند.


بر اساس این بیانیه مشترک که در پایان سفر سه روزه «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان صادر شد، دولت های پاکستان و عربستان سعودی تاکید کردند که گروه های معارض خارجی باید هر چه زودتر خاک سوریه را ترک کنند تا به درگیری و خشونت در این کشور پایان داده شود.
در این بیانیه مشترک آمده است: پاکستان و عربستان سعودی ضمن تاکید بر ضرورت پایان محاصره شهرها و روستاها در سوریه و توقف حملات هوایی و توپخانه ای توصیه شده است مسیرها و مناطق امن برای ارائه کمک های انساندوستانه به شهروندان سوری تحت نظارت بین المللی تعیین و مورد استفاده قرار گیرد.
اسلام آباد و ریاض با اشاره به اینکه راه حل فوری برای رفع بحران در سوریه باید بر اساس قطعنامه ژنو باشد، اعلام کردند: تشکیل دولت انتقالی در سوریه با داشتن قدرت کامل جهت اداره امور کشور مورد نیاز است.
دولت های پاکستان و عربستان سعودی با اشاره به موضوع فلسطین، ضمن اعلام تعهد مجدد بر مواضع خود در حمایت از حق قانونی مردم فلسطین تاکید کردند: حل موضوع فلسطین و تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت رسمی این سرزمین باید از طریق راه حل های مسالمت آمیز انجام شود.
دو کشور با تاکید بر توقف اقدامات شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و جلوگیری از ایجاد موانع در تلاش های صلح از سوی این رژیم اعلام کردند: تلاش های صلح با هدف حل مساله فلسطین باید مطابق با طرح صلح اعراب و قطعنامه های سازمان ملل متحد انجام شود.
پاکستان و عربستان سعودی با اشاره به موضوع افغانستان، خواستار حمایت از روند سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شدند و تاکید کردند: اسلام آباد و ریاض از پیشبرد روند صلح افغانستان با در نظر گرفتن همه ذی نفعان در این کشور که راهی برای ارتقای ثبات و امنیت در افغانستان است، پشتیبانی می کنند.
عربستان سعودی با استقبال از تحولات مثبت در روابط دو جانبه پاکستان و هندوستان، این روند را دارای تبعات مثبت بر منافع مردم دو کشور و ارتقای ثبات در جنوب آسیا دانسته و تاکید کرد: دولت عربستان سعودی نسبت به حل مسالمت آمیز مناقشه کشمیر مطابق با قطعنامه های سازمان ملل متحد که حل این اختلاف گامی در مسیر پایداری صلح و ثبات در منطقه است، امیدوار است.
آساق ** 1095**1545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن