تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این بار مهندس ضرغامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بروز و ظهور اقدام پسندیده ای بنام «عذرخواهی» این بار مهندس ضرغامی تهران - ایرنا - سرانجام ریاست محترم رسانه و عوامل سریال “سرزمین کهن” به نحو مناسبی از مردمان دیار بختیاری عذرخواهی کرده و بر غیرعمد بودن دیالوگ ها و داستان سریال مزبور تاکید نمودند.


صلح نیوز گزارش داد: زیباترین بخش همه این عذرخواهی و دلجویی ها پاراگراف انتهایی نامه رییس صدا و سیما به معاونت سیمای رسانه بود که مرقوم داشته است: «ایجاد کوچک ترین بدبینی و بی اعتمادی این عزیزان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در رسانه ملی قابل تحمل نیست و باید از این رنجش خاطر به خداوند بزرگ پناه برد».
جدای از نحوه اعتراض مردم و شیوهء دلجویی مسئولین، آنچه این جریان را قابل توجه میکند بروز و ظهور اقدام پسندیده ای است بنام «عذرخواهی».
در چند روز گذشته این دومین باری است که مسولی در جایگاه بالای مدیریتی کشور، بدون واهمه و بی دغدغه،از مردم عذر میخواهد و پوزش میطلبد میکند.اخلاق پسندیده ای که سالهاست از مدیران دولتی کشورمان سراغ نداشته ایم.
مطلبی که کلا در جامعه هم نمیتوانیم نمونه های زیادی برایش پیدا کنیم.برای ما عذرخواهی از دیگران تعریف جدی پیدا نکرده و در ادبیات روزمره مان جایی ندارد.
بر همین اساس جا دارد به طور ویژه از جناب ضرغامی بابت اشاعه این امر پسندیده تشکر کنیم چراکه یک پوزش طلبیدن ساده میتواند از بسیاری از لطمات و مشکلات جدی جلوگیری کند.
بارها دیده ایم که بخاطر نبود فرهنگ عذرخواهی در پی یک تصادف اتومبیل یا یک عصبانیت بی مورد یا یک کلام نسنجیده یا یک نگاه بی غرض کار بجاهای باریک کشیده و گاها منجر به اتفاقات جبران ناپذیر شده است.
هرکدام از ما با یک مراجعه سطحی به ذهنمان میتوانیم موارد عدیده ای از این دست را به یاد آوریم که میتوانست با یک عذرخواهی سادهءبی ضرر از وقوعش جلوگیری شود و یک عمر پشیمانی را به همراه نداشته باشد.
چه زیبا و چه پسندیده است که پس از بروز یک اتفاق غیرعمد، با کلام زیبا و با یک عذرخواهی دوستانه از انچه بوجود آمده ابراز پشیمانی کنیم و چه زیباتر و نیکوتر است که در پی پوزش خواهی دیگران با روی گشاده و از سر رافت پذیرندهء عذر اطرافیانمان باشیم.
اول ** 1610
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن