تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820313717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیرپوردستان: امریکا در پیچ فروپاشی تاریخ قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امیرپوردستان: امریکا در پیچ فروپاشی تاریخ قرار گرفته است کرمانشاه - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سردمداران امریکا هشدار داد که در پیچ فروپاشی تاریخ قرار گرفته اند و اگر راهبرد و رویه های خود را اصلاح نکنند به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی سابق دچار خواهند شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر ˈاحمدرضا پوردستانˈ روز یکشنبه در آیین تجلیل از رزمندگان وظیفه ارتش منطقه غرب در دوران دفاع مقدس که در تالار گل نرگس کرمانشاه برگزار شد، افزود: افول قدرت امریکا و شکست هژمونی آن به وضوح پیداست و مذاکرات اروپایی ها با ایران هم نشانه ضعف این کشور است.
وی ادامه داد: امروز از سربازان ارتش در دوران دفاع مقدس تجلیل می شود و به باور من، سرباز مرز امنیت است و هرجا او باشد، استقلال، امنیت و آرامش نیز حاکم است.
وی گفت: سربازان ما در دوران جنگ هشت ساله با رغبت تمام پای به کارزار با دشمن تا دندان مسلح گذاشتند و اگر در آن روزها سربازی نمی خواست بجنگد، هیچ دادگاهی وی را محاکمه نمی کرد اما نیروی ایمان جوانان ما باعث شد تا آن برگ های زرین در کارنامه دفاع مقدس، ورق بخورد.
پوردستان گفت: اگر امروز کشور ما به یک قدرت جهانی تبدیل شده و از آرامش و استقلال مناسبی بهره مند است و مسوولین سیاسی ما هم با قدرت در مجامع بین المللی سخن می گویند به لطف دلاوری های سربازان دیروز و ایستادگی نیروهای مسلح امروز ماست.
وی گفت: از 48 هزار شهید ارتشی در دوران جنگ تحمیلی، 46 هزار شهید به نیروی زمینی ارتش تعلق داشته که نشان از نفوذ قدرت ایمان و ایثار در بین نیروهای ارتشی دارد.
وی اظهار کرد که پا گرفتن انقلاب اسلامی باعث خروج جهان از فضای دو قطبی شد و ایران با مزایایی چون واقع شدن در شمال آبراه خلیج فارس و امکان کنترل انرژی دنیا، وجود افزون بر سه هزار کیلومتر مرز با اتحاد شوروی و امکان ضربه زدن به این ابرقدرت، بازار مصرفی بکر برای تولیدات امریکایی و پیشاهنگی ارتش شاه در جبهه ناتو برای استکبار به سرکردگی امریکا برای آنها از دست رفت.
امیر پوردستان اضافه کرد: به همین دلایل بود که از همان آغاز پیروزی انقلاب، امریکایی ها بیکار ننشستند و انواع ترفند ها و ترورهای کور علیه انقلاب را سازماندهی کردند و وقتی دیدند که به نتیجه ای نرسیدند، آدم نادانی مانند صدام را تشجیع و تطمیع کردند که به سرزمین ایران با هدف نابودی انقلاب حمله کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین کار آموزش دو و نیم میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس از سوی ارتش جمهوری اسلامی را یکی از افتخارات ارتشیان برشمرد و گفت: این تعداد نیرو معادل 250 لشکر بود که نقش بارزی در حفظ کیان مملکت در دوران جنگ داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم در این آیین اظهار کرد که راهپیمایی روز 22 بهمن ملت ایران ثابت کرد که امریکا با 75 میلیون دیپلمات به عنوان گزینه اصلی روی میز نظام اسلامی مواجه است.
آیت الله ˈمصطفی علماˈ افزود: وقتی انقلاب اسلامی در سال 57 پیروز شد، فضای دنیا و موزانه قدرت آن روزها را بر هم زد و بعد از این رویداد مهم تاریخی، اکنون در فضای تعیین کننده دیگری با عنوان ˈپیچ تاریخی بصیرتˈ واقع شده ایم.
وی اظهار کرد که به تاسی از الگوی انقلاب اسلامی، امروز شاهد بیداری و آگاهی ملت های دنیا هستیم و دیگر مانند گذشته مجالی برای یکه تازی قدرت های استکباری در دنیا وجود ندارد.
وی مذاکرات اخیر کشورمان با کشورهای اروپایی را نشانه ضعف امریکایی ها عنوان کرد و گفت: دولتمردان امریکا به درستی فضا را تشخیص داده اند و گرنه به سادگی پای مذاکره نمی آمدند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه، تجلیل از کهنه سربازان ارتشی در دوران جنگ را اقدامی ارزشی و موثر برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.
استاندار کرمانشاه نیز با پاسداشت یاد همه سربازان دوران دفاع مقدس، گفت: سرباز در آموزه های اسلامی از شان و جایگاه مقدسی برخوردار است.
ˈابراهیم رضایی بابادیˈ وجود سربازان را عاملی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی عنوان کرد وافزود:
سربازان ایرانی از آغاز مبارزات انقلابی، پیروی از رهبری انقلاب را همیشه در سرلوحه کارشان قرار دادند و هنگامی که امام راحل در 14 آذر سال 57 دستور داد تا سربازان، پادگان ها را تخلیه کنند، به این فرمان تمکین کردند.
وی گفت: حمایت های سربازان از امام و جنبش انقلابی ملت ایران بود که رژیم شاهنشاهی با آن همه اقتدار به یکباره فرو ریخت به طوری که باور این پیروزی حتی برای ما که در آن روزها شاهد رویدادهای انقلاب بودیم، تعجب برانگیز بود.
وی نقش ارتش در دفع ترفندهای ضد انقلاب و نیز هشت سال جنگ با رژیم بعثی را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: ارتش همیشه با مردم بوده و این را بارها به اثبات رسانده ضمن اینکه با حداقل ها توانسته ایثارگرانه در میادین دفاع از کشور و انقلاب بایستد و محاسبات دشمنان را بر هم بزند.
در پایان، از 300 سرباز ارتشی دوران دفاع مقدس و نیز 50 نفر از فرماندهان یگان های ارتشی در همین دوران با اهدای لوح و مدال افتخار، تجلیل شد.
571/567/681
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن