تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803924717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت جوایز صادراتی بهترین کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین کشاورز قاسمی:
پرداخت جوایز صادراتی بهترین کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان است
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: با اجرای طرح های کوتاه مدت و بلند مدت و حمایت جدی از تولیدکنندگان و پرداخت جوایز صادراتی می توان به رفع مشکلات موجود در حوزه تولید و صادرات کمک کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین، ظهر شنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار، حجت الاسلام حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام صادقی دادستان و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد. علیرضا کشاورز در این جلسه گفت: با داشتن بیش از 300 هزارهکتار باغ انگور و تولید 40 هزار کشمش رتبه سوم کشوری را داریم که با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه تولید در بخش باغداری و بسته بندی بسیاری از صادرکنندگان قادر به تداوم کار نیستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: در سالهای گذشته با خرید تضمینی کشمش توسط دولت کمک موثری به باغداران و تولیدکنندگان شد که امیدواریم امسال هم این حمایت انجام شود تا از ضرر فعالان این حوزه جلوگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: خرید ارز صادرکنندگان با نرخ ترجیحی در این شرایط نجات بخش است و با اعمال سیاست های کنترل علمی و حمایت از صادرکنندگان می توان از مشکلات کم کرد.

این فعال اقتصادی در خصوص راه اندازی انجمن کشمش در استان هم یادآورشد: اتاق بازرگانی در دو نوبت نسبت به تشکیل این انجمن اقدام کرد اما توافق و هماهنگی مناسب بین باغداران و تولیدکنندگان صورت نگرفت و کار نیمه تمام باقی ماند.

مشاور اقتصادی استاندار قزوین یادآورشد: ایجاد تشکل انجمن کشمش، احیاء پرداخت جوایز صادراتی، تشویق تولیدکنندگان کشمش به دریافت گواهی بین المللی و توجه به بسته بندی مطابق سلیقه مشتری خارج از کشور از مسائلی است که می تواند به کاهش مشکلات کمک کند.

در این جلسه معصوم زاده مسئول کمیته خدمات، در خصوص رونق گرفتن ساخت و ساز برای جذب سرمایه گذاری، یوسف زادگان مسئول کمیته بازرگانی در خصوص همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی برای تسریع در ترخیص کالا، جلوگیری از افزایش هزینه های انبارداری در گمرک، توجه به کیفیت محصولات صادراتی و ترخیص کالا با ارسال مدارک به گمرک و بانکها در کوتاهترین زمان ممکن، ماشاءاللهی مسئول کمیته صنعت در خصوص جلوگیری از قاچاق کالا و برخورد کارشناسی با این پدیده، قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در مورد رفع موانع سرمایه گذاری خارجی و کمک به تسهیل در ترخیص تجهیزات وارداتی کارخانه ها مطالبی بیان کردند.

همچنین مجید کشاورز نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم گزارشی از جلسه قبلی شورای گفتگو برای کاهش موانع تولید ارائه داد و یادآورشد: هماهنگی در پذیرش نمونه برداری از واحدهای تولیدی از سوی اداره استاندارد و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، هماهنگی برای حضور نمایندگان استاندارد و علوم پزشکی در گمرک برای تسریع در ترخیص کالا از مهمترین تصمیماتی است که می تواند به روان شدن کارها کمک کند.

حجت الاسلام صادقی دادستان قزوین هم در این نشست اظهارداشت: بالا بودن تقاضا در بخش کالای قاچاق موجب شده علیرغم همه سختگیریها و مجازات های سنگین و ریسک پذیری بالا همچنان شاهد پدیده قاچاق باشیم اما تولیدکنندگان بخش خصوصی هم باید در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.

وی افزود: افزایش کیفیت محصولات و پایئن آوردن قیمت تمام شده می تواند زمینه رقابت پذیری با کالای قاچاق را بیشتر کند و برنامه ریزی مسئولان در مبارزه با قاچاق کالا را به نتایج بهتری برساند.

محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: محصولاتی مانند پسته دارای انجمنی قوی و فرش سازمانی بزرگ دارد اما کشمش و انگور که در سبد محصولات صادراتی نقش مهمی دارد و در سال 89 از مجموع 320 میلیون دلار صادرات که 40 درصد آن به استان قزوین اختصاص دارد انجمن تخصصی ندارد.

وی گفت: برای بازگشت اقتدار پسته کشور اقدامات اساسی در حال اجراست اما در کشمش این خلاء احساس می شود که باید قویتر و با برنامه ای کارشناسی برای تاسیس آن اقدام کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برای حفظ جایگاه سوم تولید کشمش باید از اقتصاد کشمش در استان حمایت شود و اگر بتوانیم موانع و مشکلات را بخوبی به مسئولان کشوری منعکس کنیم قادر به حل سریعتر آنها خواهیم بود.


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۱۱:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن