تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت چاپ از نبود متولی مشخص رنج می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران: صنعت چاپ از نبود متولی مشخص رنج می برد تهران- ایرنا- رییس هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران مشکلات صنعت چاپ را ناشی از سردرگمی آن میان دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: با مشخص شدن متولی صنعت چاپ، مشکلات چاپخانه داران سراسر ایران حل خواهد شد.


به گزارش روز شنبه خانه کتاب،علی نیکوسخن درباره متولی و شرایط چاپخانه های ایران افزود: پیش از آنکه وزارتخانه های بازرگانی و صنایع با هم ادغام شوند، چاپخانه داران با سه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازرگانی و صنایع درگیر بود. اکنون نیز تا زمانی که وضعیت متولی چاپخانه های ایران مشخص نشود، شرایط این واحدهای فرهنگی مانند گذشته خواهد بود.
وی درباره اینکه برخی از چاپخانه داران در استان های مختلف کشور از عملکرد اتحادیه های خود راضی نیستند و معتقدند اگر اتحادیه نتواند خواسته های چاپخانه داران تامین کند، نبودنش بهتر از بودنش است گفت: در حقیقت اتحادیه تنها کار صنفی انجام می دهند و برخی کارها در حوزه اختیارات آن نیست. اعضای آن می توانند نظرات و خواسته های زیرمجموعه اتحادیه را منعکس کنند. اگر این خواسته ها محقق نمی شوند دلیل آن را می توان در مشخص نبودن وزارتخانه متولی جست و جو کرد.
نیکوسنج گفت: اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپخانه ها پروانه تاسیس می دهد و به رسمیت می شناسد و آن را وارد بازار می کند. همین که چاپخانه ای وارد چرخه بازار می شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را رها می کند.در حقیقت وزارت ارشاد متولی است باید مانند یک پدر به همه ابعاد خاندان خود توجه کرده و آن را زیر نظر بگیرد.
به گفته وی وقتی برای رسیدگی به امور چاپخانه ها به وزارت صنعت، معدن و تجارت رجوع می کنیم، آن ها ما را فرهنگی می خوانند و هنگامی که به سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رویم ما را در گروه صنعتی می دانند. این موضوع و نپذیرفتن ها به شدت به صنعت چاپ ایران لطمه وارد می کند.
وی افزود: در مکاتبات دو دهه گذشته ما، این روند بی فایده و سرگردانی چاپخانه داران موجود است. هر وزیر و رییس جمهوری در دوره های سابق و اسبق روی کار آمده اند، حرف زدند اما هیچ گاه به آن ها عمل نشده است. به نوعی نگاهی شعارگونه به صنعت چاپ دارند. متاسفانه برخی از مسوولان هنوز جایگاه واقعی صنعت چاپ را نشناخته اند .
رییس هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران درباره اینکه مسوولان چگونه می توانند مشکلات چاپخانه داران شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن ها اقدام کنند، اظهارداشت:اگر مسوولان بازدید میدانی داشته باشند، یک گروهی را مشخص می کنند تا به این حرف هایی که ما زدیم برسند و هر جای آن درست است به آن عمل کرده و اگر غلط است ما را راهنمایی کنند. تا زمانی که به این موضوع توجه نشود مشکلات چاپخانه ها در سراسر ایران همچنان برقرار است.
وقتی اصل قضیه در تهران که مشکل دارد مسلما در سایر شهرستان ها و شهرهای استان های دیگر هم این مشکلات وجود دارند.
وی یادآور شد: اکنون در اغلب شهرهای ایران چاپخانه ها زیر نظر اتحادیه هایی اند که در آن بقال، لیتوگراف، عکاس، لوازم التحریر هم عضویت دارند. همچنین برخی نسبت به عملکرد اعضای اتحادیه ها خرده می گیرند اما کسی که در راس این اتحادیه قرار می گیرد با چنین ناهمگونی نمی داند به کدام موضوع بپردازد و کدام مشکل را رفع رجوع کند.
نیکوسنج همچنین درباره حل شدن مشکلات چاپخانه داران سراسر ایران گفت: اینک خیلی ها نسبت به قانون صنفی بی اطلاع اند زیرا در یک شهر بیست تا شغل زیر نظر یک اتحادیه اداره می شوند لذا ضرورت دارد مسوولان دولت و مرکز اصناف کشور به این موضوع توجه ویژه ای کنند تا اصنافی همچون چاپخانه ها را از این سردرگمی نجات دهند.
فراهنگ(1)**1355**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن