تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803094304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صلاحی: صنعت چاپ مورد بی توجهی قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صلاحی: صنعت چاپ مورد بی توجهی قرار گرفته است تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صنعت چاپ را یک مولد تاثیرگذار در صنعت و صنایع جهانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه به علل مختلف به صنعت چاپ در کشور توجه نشده و مورد بی توجهی قرارگرفته است.


به گزارش روز چهارشنبه اداره کل چاپ وزارت ارشاد، سیدعباس صالحی در نشست هم اندیشی کارشناسان چاپ استان ها گفت: صنعت چاپ به عنوان یک مولد تاثیرگذار در صنعت و همچنین در صنایع جهانی مطرح است که بخشی از کارکردهایش در حوزه کتاب و بخش قابل توجهی از آن در حوزه های دیگر است.
وی افزود: این صنعت هم در تولید ثروت و هم در تولید فرهنگ نقش اساسی دارد و ربط دوگانه اش جایگاه ویژه ای را برایش ایجاد کرده است.
صالحی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در قبال صنعت چاپ مسئولیتی را پذیرفته و وظایفی را بر عهده داردگفت: متاسفانه به علل مختلف به صنعت چاپ توجه لازم نشده است که بخشی هم به وزارت ارشاد بر می گردد و لذا نباید از آنها غافل می شدیم.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد خطاب به کارشناسان چاپ استانها اظهار داشت: نکته اول این که مدیریت استانی ما آشنایی خوبی به جایگاه صنعت چاپ ندارند؛ مدیر باید در حوزه کاری اش اطلاعات داشته باشد، گاهی وقت ها کارشناسی در حوزه موسیقی، تئاتر، سینما بسیار خوب است اما اطلاعات مدیرکل ها و یا کارشناسان در بحث چاپ بسیار کم است و این بحث در حاشیه قرار می گیرد.
به گفته وی اگر بخواهیم حمایت از صنعت چاپ را جدی بگیریم نیازمند یک مدیرکل چاپ جدی در استانها هستیم که نسبت به جایگاه این صنعت آشنایی مناسبی داشته باشد.
وی نکته دوم را برقراری ارتباط فعال تر ارشاد در استان ها با صنوف چاپ عنوان کرد وگفت: احساس من این است که قرابتی با صنوف چاپی وجود ندارد و این جزو وظایف ارشاد است که ارتباط شان را با صنوف داشته باشند.
صالحی در ادامه گفت: ادارات کل باید برای تامین منابع استان در صنعت چاپ تلاش کنند اما کسانی که حضور دارند نه آموزش کافی دیدند، نه دغدغه فعالی دارند.
وی افزود: این منابع که می تواند سرمایه گذاری دولت چه در حوزه بانکی و چه در حوزه های دیگر باشد تلاش های وافی وکافی را مدیران انجام نمی دهند و آنچه که ما برداشت می کنیم این است که دغدغه مدیر کل های استان در رابطه با نحوه منابع استان کمرنگ است و نیاز به هم اندیشی دارد که هم تولید ثروت صورت بگیرد و هم تولید فرهنگ.
معاون فرهنگی ارشاد در ادامه افزود: در میان ادارات کل اطلاعات دقیقی از صنعت چاپ استانی نداریم که این فرصت آمایش را از مرکز می گیرد و این ضعف باعث می شود که اطلاعات ما تحلیل برود.
صالحی در ادامه اظهار داشت: موضوع مهم دیگر آموزش در صنعت چاپ است که بخشی عدم حمایت مرکز است و بخشی هم به خاطر نبود برنامه ها. اگر بخواهیم در حوزه چاپ چند اتفاق جدی بیفتد باید بحث آموزش و تکنولوژی را جدی بگیریم.
صالحی ادامه داد: ادارات کل چاپ ما در استان ها غیر از وظیفه اداری بحث خدمت گذاری به مردم را نیز باید داشته باشند، متاسفانه بروکراسی اداری باعث شده که این بحث جدی تلقی نشود و این مسئله ای است که می تواند این صنعت را زمین گیر کند. ما در این باید صنعت خادم مردم باشیم.
در ادامه این نشست مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاپ دیجیتال اکنون به چاپ صنعتی نزدیک شده است یعنی برخی اوقات آنها با یکدیگر خلط وظایف دارند.
محمود برازش اضافه کرد: از دیگر برنامه های این دفتر در حوزه صنعت چاپ بحث محتوایی و آموزشی این صنعت است که به زودی به همه آنها توجه خواهد شد. حتی برخی از استان ها همانند استان سیستان و بلوچستان و استان مرکزی با توجه به اینکه در جوار استان قم هستند اما مسئله چاپ در این استان ها رشد نکرده است و نسبت به این موضوع گله مند بودند.
وی به جلسه مشترک خود با معاون فرهنگی ارشاد اشاره کرد و گفت:قرار شد در ماه آینده برخی از کارشناسان چاپ استان ها برای حضور در نمایشگاه کاغذ امارات دوبی به این کشور اعزام کنیم.
در ادامه این نشست شماری از مدیران صنعت چاپ استانها نظرات و پیشنهاداتی را بیان کردند.
فراهنگ(1)**1355**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن