تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816350194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهش صنعت چاپ با قانون نوسازی این صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جهش صنعت چاپ با قانون نوسازی این صنعت تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با به سرانجام رسیدن قانون نوسازی صنعت چاپ در سال های آتی شاهد جهشی در این صنعت خواهیم بود.


بنابر گزارش روز شنبه خانه کتاب، محمود برازش گفت: سهم کمی از کاغذ مصرفی در حوزه کتاب کاربرد دارد و بخش زیادی از این ماده برای مصارف بهداشتی، دارویی و تبلیغاتی است پس طیف نیاز به کاغذ از مصارف بهداشتی تا صنعت، نشریات، کتاب و حتی کاغذهای دور کیسه های سیمانی کاربرد دارد.
وی همچنین درباره وضعیت کاغذ در کشور و تکلیف آن در وضعیت فعلی اظهار داشت: تولید کاغذ از سلولز است و در کشور هایی تولید کاغذ انجام می شود که منابع آبی فراوان یا جنگل های وسیع دارند. ایران در شمال کشور یا در جنوب به دلیل رود کارون امکان تولید کاغذ را دارد.
برازش اضافه کرد که در جنوب کشور به دلیل کشت و صنعت نیشکر امکان تولید کاغذ وجود دارد اما از سایر بخش های کشور نباید انتظار تولید کاغذ با از بین بردن جنگل ها و گیاهان را داشت.
وی گفت: ایران از همین دو بخش تولید کننده کاغذ هم درست استفاده نمی کند چراکه در خوزستان توان تولید چندین برابر کاغذ بیشتر از یک کارخانه کاغذ سازی پارس را داریم اما این مساله بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به عنوان تولید کننده منابع سلولزی و طبیعی این صنعت تولید کاغذ در داخل را تقویت کند.
مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: پیگیری هایی انجام شده تا این دو بخش را ترغیب کنیم که در خوزستان نیشکر بیشتری تولید و این مواد به کاغذ تبدیل شود.
وی گفت: بخشی از کاغذ را می توانیم تولید کنیم اما بخش دیگری را باید وارد کنیم چون ما درشمار کشورهای کلان تولید کننده کاغذ قرار نداریم اما اگر خوب اقدام کنیم بخش عمده ای از کاغذ کشور را می توانیم در داخل تولید کنیم.
وی درباره رقم پیشنهادی بودجه این دفتربرای چاپ و نشر عنوان کرد: در این پرسش دو بحث مطرح است یکی بودجه جاری که شامل اعتبار های برپایی جشنواره ها، سمینار و اعزام کارشناس است که هزینه آن ها در حد چند صد میلیون و دو سه میلیارد است.
مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه اصلی که ما باید پیش بینی کنیم برای ارتقای صنعت چاپ است که با وام های کم بهره به توسعه و ارتقای صنعت چاپ کمک کنیم که البته اعتبار و رقم آن بالاست.
وی درباره توسعه صنعت چاپ در استان های محروم و تخصیص بودجه برای کمک به ارتقای این صنعت در این مکان ها گفت: اعتباری اختصاصی برای توسعه صنعت چاپ نداریم اما بحث کمک حمایتی ازسوی این دفتر پیگیری می شود.
برازش یادآورشد: دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند که کارشناسان صنعت چاپ در استان های محروم را از نظر آموزشی و اطلاعاتی ارتقا پیدا کنند تا برنامه ریزی درست تری در این مناطق صورت بگیرد.
مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد اظهار داشت: تاسیس چاپخانه در یک استان نیازمند بررسی این نکته است که رصد کنیم آیا در آن منطقه صنعت و خدمات کشش ایجاد یک چاپخانه را دارد . وقتی می گوییم فلان استان کارخانه سیمان ندارد در جایی که کارخانه سیمان سپاهان در استان اصفهان وجود دارد چرا باید شهرکرد هم دارای این کارخانه باشد مسلم است که این کارخانه دچار ورشکستگی می شود.
برازش گفت: اکنون باید ببینیم که اگر چاپخانه در یک استان هست در چه جایگاهی قرار دارد.
وی تاکید کرد: این دفتر حمایت پژوهشی، علمی را انجام می دهد اما این صنعت است که باید در مکان های مختلف کشور اقدام به سرمایه گذاری کند.
برازش گفت: خروجی این صنعت بارفرهنگی دارد اما صنعت چاپ و کار صنعتی تزها و برنامه های صنعتی خاص خود را می طلبد.
فراهنگ(1)**1355**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن