تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819956514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعا انسان را از هر خطری مصون و محفوظ نگه می‌دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه و دانشگاه:
دعا انسان را از هر خطری مصون و محفوظ نگه می‌دارد خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دعا انسان را از هر خطری مصون و محفوظ نگه می‌دارد و حیات پربرکتی به زندگی او می‌بخشد، گفت: بزرگان و علمای ما نیز با دعا بسیار انس داشتند و همین امر سبب رشد و ترقی آنها شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین گنجی، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه جمعه در جمع زائران و زمزمه‌کنندکان دعای سمات در مسجد مقدس جمکران با اشاره به این‌که در احادیث و روایات ما مطالبی به عنوان هشدار مطرح شده است، گفت: مردم در عصر غیبت امام زمان(عج) در معرض سقوط دینی و هلاکت ارزش‌های اخلاقی قرار می‌گیرند.
وی افزود: مردم در آخرالزمان غافل از خدا و یاد او هستند و توجه ویژه‌ای به دنیا و مادیات دنیایی دارند و بیشتر به دنبال آرامش، زندگی خوش، زیبا و بدون دغدغه هستند ولی در زمان غیبت پیدا نمی‌کنند و در تحیر و سردرگمی به سر می‌برند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در آخرالزمان برخی از مردم در سردرگمی تمام هستند، اظهار داشت: در آخرالزمان رعایت حجاب، دین‌داری، ادای نماز و شرکت در اجتماعات مذهبی و ولایی برای این افراد کم‌اهمیت می‌شود و فقط به دنبال این هستند که مادیات خود را افزایش دهند و در دنیا خوش بگذرانند.
حجت‌الاسلام گنجی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری می‌فرمایند« به خدا قسم فرزندم صاحب یک غیبت طولانی و کبری خواهد شد و کسی به این زودی نجات پیدا نمی‌کند و مردم هلاک می شوند و از مسیر دین، اخلاق و  مسیر بندگی فاصله پیدا می‌کنند».
وی ادامه داد: در این راستا امیرمؤمنان علی(ع) هم می‌فرماید «فرزندم مهدی(عج) جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و ظلم را ریشه‌کن و همه بدی‌ها را از بین خواهد برد و این امر بعد از یک غیبت کبری و طولانی اتفاق می‌افتد به صورتی که مردم در تحیر و سرگردانی قرار می‌گیرند».
کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این‌که ارتباط با حضرت ولی‌عصر(عج) انسان را از تحیر و سردرگمی نجات می‌دهد، تصریح کرد: حضرت ولی‌عصر(عج) زیارت آل یاسین را انشاء کرده و برای ما شیعیان فرستاد و فرمود «هر کس می‌خواهد به ما متوجه شود و با ما سخن بگوید و یا به واسطه ما با خداوند صحبت کند، زیارت آل یاسین را بخواند».
وی با اشاره به ورود شبهات و نظرات ضد دینی در جامعه، ابراز داشت: حال که شبهات از طریق صدا وسیما، سایت‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و تلفن همراه به خانواده، دانشگاه، مدارس و اجتماعات ما وارد شده، باید کاری کنیم که از هلاکت نجات پیدا کنیم و دچار سقوط دینی نشویم.
حجت الاسلام گنجی دعاکردن را یکی از راه‌های نجات از هلاکت و مشکلات دانست و افزود: ما باید در قالب دعا خود را حفظ کنیم، یعنی همواره در حال دعا و راز و نیاز با خداوند باشیم تا دچار آسیب و سقوط دینی و اخلاقی نشویم.
وی با اشاره به برخی فرازهای دعای سمات، گفت: اسم اعظمِ، اعظم خداوند در این دعا وارد شده است و وقتی انسان خداوند را با این اسم صدا بزند، خداوند تمام درب‌های آسمان، راه‌های زمین و تمام گره‌ها را باز می‌کند و اون اسم اعظم خداوند وجود مبارک حضرات معصوم(ع) هستند.
استاد حوزه و دانشگاه وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) را نیز اسم اعظم خداوند برشمرد و یادآور شد: وقتی نام حضرت را به زبان جاری می‌کنیم، تمام مشکلات برطرف می‌شود.
وی با بیان این‌که اگر انسان رابطه با دعا برقرار کرده و آن را مطالعه کند از سقوط دینی و هلاکت رهایی پیدا خواهد کرد: افزود: در روایات داریم شیطان از چهار طرف چپ، راست، روبرو و پشت سر بر انسان وارد می‌‌شود و از دو طرف بالا و پایین نمی‌تواند کاری انجام دهد.
حجت‌الاسلام گنجی ادامه داد: شیطان از سمت بالا نمی‌تواند بر انسان ورود پیدا کند چون دعا به سمت بالا می‌رود و رحمت پایین می‌آید و همین‌طور شیطان از سمت پایین و زمین هم نمی‌تواند بر انسان وارد شود، چون انسان در مقابل خداوند بر زمین سجده می‌کند و وقتی در برابر خداوند خضوع و خشوع کرد، شیطان نمی‌تواند بر او وارد شود.
وی با اشاره به اهمیت و تأثیر دعا در زندگی اجتماعی، بیان داشت: باید تلاش کنیم رابطه خود را با دعا بیشتر کنیم و در قنوت نمازها دعا و توسل بیشتری داشته باشیم به ویژه دعای سلامتی امام زمان(عج) که خود حضرت هم این دعا را دوست دارند، بسیار بخوانیم.
کارشناس و مبلغ حوزوی در پایان با بیان این‌که بزرگان و علما نیز با دعا بسیار انس داشتند، افزود: دعا انسان را از هر خطری مصون و محفوظ نگه می‌دارد و حیات پربرکتی به زندگی افراد می‌بخشد./907/پ202/ع



۱۳۹۲/۱۱/۲۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن