تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826073073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا بازی نیکی کریمی و فرهاد اصلانی دیده نشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


چرا بازی نیکی کریمی و فرهاد اصلانی دیده نشد؟ فرهنگ > سینما - سمیه علیپور

کم نبودند، هنرنمایی‌هایی که در این دوره از جشنواره فیلم فجر از چشم داوران دور ماندند،‌ اما اشاره به دو مورد می‌تواند بخشی از اهداف این نادیده انگاشتن را بیان کند.  نامزدهای بخش بازیگران مکمل زن این دوره از جشنواره به این شرح بودند: هنگامه حمیدیان و ملیکا شریفی‌نیا برای «اشباح»، شبنم مقدمی برای «امروز»، سهیلا گلستانی برای «میهمان داریم» و نعیمه نظام‌دوست برای «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران». قطعا در میان این اسامی و یا به جای آن‌ها می‌توان از بازی‌های چشمگیرتری یاد کرد، اما جای یک نام به وضوح در این میان خالی‌ست. نیکی کریمی در فیلم «زندگی جای دیگری‌ست» به کارگردانی منوچهر هادی حضور کوتاه، اما تاثیرگذاری دارد. هرچند که واضح است بعد از «سارا»، «پری»، «برج مینو»، «بوی پیراهن یوسف» و بسیاری فیلم دیگر دیدن بازی قابل تامل از کریمی تازگی ندارد، اما این به معنای نادیده گرفتن کاری استاندارد و قابل قبول نیست. این بازیگر که مدتی است خود در مقام داور در جشنواره‌های مختلف حضور پیدا می‌کند، سال‌ها قبل جایزه خود را از جشنواره فجر دریافت کرده و شاید با رویه تقسیم جوایز این جشنواره سینمایی، دیگر دغدغه‌ای برای رساندن سیمرغ به دستان او وجود نداشته باشد، اما هیچ یک از این‌ها توجیه نادیده گرفتن حضور خوب او در «زندگی جای دیگری‌ست» نیست. وقتی این بازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، در مقابل به نوعی از بازی توجه می‌شود که جای سئوال دارد. ظاهر و بازی تکراری یک بازیگر حتی برای خودش نقطه ضعف جدی است و حالا وقتی این ظاهر و شکل بازی نه تنها تکرار خود بلکه کاریکاتوری از بازی یک بازیگر دیگر باشد،‌ جای تامل هم نمی‌ماند که حاصل قابل اعتنا نیست. اینکه داوران یک جشنواره بازی قابل قبول و استاندارد یک بازیگر را نادیده بگیرند و حتی آن را در میان نامزدها قرار ندهند و در مقابل یک بازی غیراصیل را نه تنها نامزد کنند بلکه از آن قدردانی هم به عمل آورند، اتفاقی دور از فضای حرفه‌ای یک جشنواره سی و دو ساله رقم زده‌اند. اینکه بازی نیکی کریمی دیده نمی‌شود و بازی دیگری با شرحی که به آن اشاره شد، به نظر داوران معتبر می‌شود، بیانگر بهم ریختگی فضای داوری‌هاست و یا شاید دلایلی که باید از سوی خود داوران بازگو شود. مشابه همین رویکرد را با کمی تغییرات می‌توان در بخش بازیگران نقش مکمل مرد مشاهده کرد. فرهاد اصلانی از ابن زیادی که در «مختارنامه» بازی کرد تا نقش‌هایی که در تئاتر ایفا کرده و کارهایش در سینما همواره سطحی از کیفیت را حفظ کرده است. بنابراین در مورد این بازیگر ارائه یک نقش‌آفرینی تمام و کمال چندان دور از توقع نیست، اما او در «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد در اپیزود ادامه فیلم «روسری آبی» چنان هنر خود را در بازیگری به نمایش می‌گذارد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. نمایش  سردگمی مردی در جایگاه رضای «روسری آبی»؛ نگرانی‌اش و ضعفش و تظاهرش به قدرت مجموعه‌‌ای از احساسات متناقض است که به شکلی هارمونیک در بازی اصلانی نمود پیدا می‌کند. این بازی از نظر داوران جشنواره فیلم فجر فقط باید نامزد می‌شد و نه سیمرغی داشت و نه دیپلم افتخاری و نه تقدیری. گویی داوران در این دو بخش چنین پیش‌فرضی را در نظر داشتند که وظیفه بازیگران خوب، خوب بازی کردن است و این نیازی به توجه ندارد. 57243



چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 18:20:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن