محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831463448
گاردین هم «شیار 143» را تحسین کرد/ انتقاد از فیلمهای کیمیایی و مهرجویی
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فرهنگ و هنر > سینمای جهان
گاردین هم «شیار 143» را تحسین کرد/ انتقاد از فیلمهای کیمیایی و مهرجویی
گزارشگر روزنامه گاردین که با شرکت در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به تماشای برخی آثار این دوره نشسته است، فیلم «شیار 143» را تحسین کرده و آثار مهرجویی و کیمیایی را مورد پسند مردم ندانسته است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، گزارشگر این روزنامه از دفتر تهران در گزارشی که با عنوان «محافظ قدیمی و خون جدید در رگهای جشنواره فیلم فجر» منتشر کرده، دیدگاههای خود را از جشنواره فیلم فجر در سی و دومین سال برگزاری اش ارایه کرده است. در این گزارش می خوانیم: وقتی فیلم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر بر پرده رفت، لب هایم شروع به لرزیدن کرد و اشک از صورتم فروغلتید. خانمی که سمت راستم نشسته بود نگاهی به من کرد انگار داشت می گفت: «می دانی فیلم شروع نشده، درسته ؟» بله، می دانم، اما نمی توانم کاری بکنم. نمی توانم باور کنم که زنده ام تا یک جشنواره دیگر فجر را پس از سالها سکوت ببینم. این گزارشگر (که نام او ذکر نشده) از بزرگ شدن خودش با این فستیوال نوشته است. این که هر سال از دبیرستان راهی سینما می شد و در صف های دراز می ایستاد و با دیگر منتظران دوست می شد و درباره فیلم ها بحث می کرد. وی می نویسد: فجر مثل خانواده است، یک خاله سالخورده که بهترین قصه ها را میگوید، یک مجموع از داستان های ایرانی که به وضوح بیان کننده زمانی هستند که در آن ساخته شده اند. با کنار هم گذاشتن همه این جشنواره ها در کنار یکدیگر- از سانسور گرفته تا شایعات، مباحث، جمعیت و شلوغی- می توانی یک نمونه کوچک از جامعه ایران را در خلال سال های گذشته پیش چشم داشته باشی. وی چنین ادامه می دهد: آنچه وجه تمایز جشنواره فیلم فجر با دیگر جشنوارههایی است که من در سراسر جهان دیدهام، جمعیت استقبال کننده از آن است. جوانان از سراسر تهران، ماه فوریه را در صف می گذرانند، همانطور که من گذراندم. این جشنواره جشنوارهای نیست که روح اساسی اش از هنرمندان یا ثروت و شهرت ریشه گرفته باشد بلکه شهرتش را از هزاران سینماروی جوانی می گیرد که با مفهوم مهاجرت در سینماهای تهران آشنا شدند. تدوینگری که روی یکی از این فیلم ها کار کرده به من گفت: همه چیز به لابی کردن ها بستگی دارد. تهیه کنندگان زنگ می زنند و می خواهند فیلمشان در جشنواره شرکت کند، کارگردانان موثر به لوگوی رسمی فجر روی پوستر فیلمشان نیاز دارند. این لوگو تاثیر عجیبی بر فروش و اعتبار فیلم به جای میگذارد و به همین دلیل همه می خواهند تا سازمان دهنده جشنواره فیلم آنها را هم وارد رقابت کند. همه اسم های بزرگ هر سال خواستار همین هستند. این را میتوان آشکارا از روی فیلم ها دریافت. مسعود کیمیایی که از اواخر دهه 1960 در حال کارگردانی است چنان فیلم وحشتناکی را با خود به جشنواره آورد که نتوانستم تا آخرش را ببینم. یک زن جوان خودش را به کناری کشید و زنی مسن سالن سینما را ترک کرد. این فیلم درباره بیوه یک مرد تازه متوفی است . او صیغه یا عروس موقتی او بود. در همه دوره زندگیام ، حسی چنین هجوم آورنده از وحشت را نشناخته بودم. حملهها، و خونهای دلمه شده که سرانجام موجب شد تا حداقل یک سوم از تماشاگران سالن را ترک کنند. این که فیلم های کیمیایی هر سال در این رقابت شرکت می کنند نشان دهنده عملکرد فستیوال فجر است. چنانکه محسن آزرم منتقد و بلاگ نویس برای مجله تجربه نوشته «فجر درباره کشف استعدادهای جدید نیست، بلکه محلی برای نمایش قدیمی هاست. برای همین هم سازمان دهندگان آن هر سال بلیت ها را میفروشند و جمعیت زیادی را گرد می آورند. » در چهار روز اول جشنواره، با وجود برف سنگین، مردم ساعت ها در صف ایستادند تا بتوانند فیلمهای کهنه کارها را ببینند. شاید به این امید که یکی از آنها شاهکار باشد. سینما برای تماشای فیلم «اشباح» مهرجویی پر از جمعیت بود، اما تماشاگران فیلم را هو کردند و از وسط های آن، سینما را ترک کردند. پس از چند روز اول جشنواره، کلمه ای که دهان به دهان شروع به تکرار کرد، فیلم های کمتر شناخته شده بود – اینطوری است که استعدادهای جدید در جشنواره کشف می شوند. امسال فجر، به صورت جدی آنلاین شد. از چند ماه پیش از شروع جشنواره، وب سایت آن کارش را شروع کرد و هر روز، به روز شد. بلیت های فروخته شده به صورت یک مجموعه یازده تایی برای یک سئانس از هر روز، از 22 تا 77 هزار تومان بر حسب سینما، فروخته شد. برای اولین بار برنامه های فستیوال برای هر 30 استان ایران در دسترس بود. یکی از فیلم های مورد علاقه من فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی بود. مردی یک قبر دو طبقه می خرد که بتواند در کنار همسرش دفن شود. اما یک مرد دیگر روی طبقه بالایی همسر او به صورت اتفاقی دفن میشود و یک بحران ایجاد می شود. در این ماجرا همه مسایل اجتماعی، سیاسی و مذهبی را میتوان به عینه دید. این قدرت تبریزی است: انتخاب یک موضوع معمولی که با آن هم میتواند تماشاچی را بخنداند و هم او را به فکر فرو ببرد. نویسنده فیلمنامه این فیلم یک نویسنده جوان است که اسمش برای همه سینماروها آشناست: پیمان قاسم خانی. فیلم دیگری که قابل توجه بود فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری است که سرانجام پس از سه سال توقیف به اکران درآمد. عیاری، با کارنامه پرباری که دارد یکی از بهترین کارگردانان سینمای ایران است. او امسال با یک فیلم سنگین و تفکربرانگیز به جشنواره آمد. پدری که دخترش را به خاطر یک آبروریزی خانوادگی میکشد(جزییات روشن نمی شود). او به طور پنهانی جسد دختر را دفن میکند، اما سایه او نسل ها حضور دارد. مهدی رحمانی نیز با فیلم «برف» که در مورد آن کمتر سخن رفت به جشنواره آمد که یک درام خانوادگی زیبا با اجراهای بسیار قوی بود. بهترین فیلم جشنواره فیلم تنها کارگردان زن این رقابت بود که در کنار فیلم رخشان بنی اعتماد که در دو دهه اخیر از چهره های فجر بوده، به نمایش درآمد. نرگس آبیار با «شیار 143» فیلمی زنانه و غیرقابل پیش بینی از جنگ ایران-عراق ارایه کرد. موضوع این فیلم در یکی از روستاهای مرکزی ایران به وقوع میپیوندد. فیلم ماجرای زنی به نام الفت را روایت می کند که در انتظار بازگشت پسرش است که در جنگ مفقودالاثر شده است. این فیلم هم اشک مخاطب را در میآورد و هم حسی از راحتی و اطمینان خاطر ایجاد می کند. این نسل جدید از فیلمسازان داستان هایی را بیان می کنند که پدرانشان هرگز قادر به بیان آن نبودند. ما به فیلمهای بیشتری مانند فیلم آبیار نیاز داریم؛ فیلمی از نوع نگاه به جنگ ایران و عراق فارغ از شعارها و پروپاگانداها که نشان دهد زندگی مردم معمولی ایران چگونه بوده و میراث این جنگ چه بوده است.
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ - ۱۶:۴۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]
صفحات پیشنهادی
از انتقاد به فیلمسازی برای جشنواره تا دفاع جانانه کارگردان «چ» از «شیار 143» حاتمی کیا: فی
از انتقاد به فیلمسازی برای جشنواره تا دفاع جانانه کارگردان چ از شیار 143حاتمی کیا فیلم ها را برای مردم ایران نمی سازیم شیار 143 فیلم شیعه و فیلم انتظار استابراهیم حاتمی کیا با انتقاد از فبلمسازی برای جشنواره های خارجی و نه مردم ایران و انتقاد از هیات انتخاب جشنواره فجر گفت هیاانتقاد حاتمی کیا ازهیات انتخاب فیلم فجر/شیار 143 فراتر از سی مرغ !
انتقاد حاتمی کیا ازهیات انتخاب فیلم فجر شیار 143 فراتر از سی مرغ تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی چ در پاسخ به این سوال که اگر عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر بودید به شیار 143 سیمرغ می دادید گفت این فیلم فراتر از سیمرغ های ماست و باید مرغ های زیادی کنار هم چید تا به پبخش هایی از فیلم تحسین شده «شیار 143»
بخش هایی از فیلم تحسین شده شیار 143 دانلود لینک ۱۳۹۲ ۱۱ ۱۹ - ۲۲ ۱۸گزارش گاردین از جشنواره فیلم فجر/ «شیار 143» واقعا بهترین بود
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۳۹ در حالیکه یک روز از پایان سیودومین جشنواره فیلم فجر میگذرد روزنامه گاردین در گزارشی که ترکیبی از انتقاد و تحسین است ضمن پرداختن به ابعاد مختلف جشنواره فجر شیار 143 را بهترین فیلم امسال جشنواره توصیف کرده است به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرا«شیار 143» الگوی جشنواره فجر امسال است/ موج فیلمهای بدون قصه و بیروح
فرهنگ و هنر سینمای ایران شفیعی در گفتگو با مهر شیار 143 الگوی جشنواره فجر امسال است موج فیلمهای بدون قصه و بیروح یک تهیه کننده با اشاره به ویژگی های فیلم شیار143 از جمله اقتصادی بودن کارگردانی مناسب و بازی حرفهای مریلا زارعی آن را الگوی جشنواره فیلم فجر امسال نامید ممریلا زارعی نشست «شیار 143» را با گریه آغاز کرد
مریلا زارعی نشست شیار 143 را با گریه آغاز کرد گریه های مریلا زارعی بازیگر فیلم شیار 143 نه تنها در زمان نمایش فیلم بلکه در حال برگزاری نشست خبری آن نیز ادامه داشت بازیگری که با ایفای نقش الفت در این فیلم دفاعمقدسی تحسین خیلیها را برانگیخت نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی ششیار 143 اثری دلی در حوزهی سینمای دفاع مقدس است
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳ ۳۷ فرزند شهید عباس کریمی فیلم شیار 143 را اثری دلی در حوزهی سینمای دفاع مقدس دانست و از ساخت این فیلم توسط یک کارگردان جوان تقدیر کرد داود کریمی به خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا گفت اینکه در این مقطع زمانی یک کارگردان خانم اولین ا«شیار 143» همچنان فیلم منتخب تماشاگران جشنواره فجر است
شیار 143 همچنان فیلم منتخب تماشاگران جشنواره فجر است فرهنگ > سینما - فیلم شیار 143 با بازی مریلا زارعی تا پایان روز جمعه فیلم منتخب از نگاه تماشاگران سی و دومین جشنواره فیلم فجر شناخته شد طبق اعلام ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران میانگین امتیازات فیلم برگزیدگریم جالب شکیب آوای باران در فیلم شیار 143 + عکس
گریم جالب شکیب آوای باران در فیلم شیار 143 عکس شیار ۱۴۳ که یکی از پدیدههای جشنواره سیودوم فجر فیلم شیار ۱۴۳ که یکی از پدیدههای جشنواره سیودوم فجر امروز با بازی مهران احمدی در سینمای رسانه ها اکران شد پنجشنبه 17 به&فیلم های زمستان آخر و شیار 143 در اردبیل به نمایش درمی آید
استانها شمال اردبیل در چهارمین روز جشنواره استانی فجر فیلم های زمستان آخر و شیار 143 در اردبیل به نمایش درمی آید اردبیل – خبرگزاری مهر همزمان با چهارمین روز جشنواره استانی فیلم فجر در اردبیل فیلم های زمستان آخر و شیار 143 امروز در سینما قدس مرکز استان به نمایش درمیفرزند شهید همت: حقایق را نباید وارونه جلوه داد/ احساس کردم در داستان «شیار 143» زندگی کرده ام
فرزند شهید همت حقایق را نباید وارونه جلوه داد احساس کردم در داستان شیار 143 زندگی کرده ام فرهنگ > سینما - محمدمهدی همت میگوید که فضای فیلم شیار 143 را برایش کاملا ملموس بودهاست به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلم «شیار 143» که در جشنواره سی و دومیادداشت/ محمدرضا شفیعی طعم گس جشنواره و معجزه «شیار 143»
یادداشت محمدرضا شفیعیطعم گس جشنواره و معجزه شیار 143شیار 143 کاخ جشنواره را تحت الشعاع قرار داد پس از اکران این فیلم میشد حدس زد تکلیف محبوبترین فیلم از نظر مخاطبان معلوم شده است خبرگزاری فارس- محمدرضا شفیعی جشنواره سی و دوم را باید بر اساس دو اتفاق تحلیل کرد از ماه ها پی«مهرجویی» فیلمهایش را تکرار میکند/ سینما مسحور شاعرانههای ایرانی است
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹ ۲۰ ویهرا لانگرووا منتقد پژوهشگر و مسئول انتخاب فیلم در جشنواره کارلووی واری در چهارمین روز جشنواره فجر در گفتگو با خبرنگاران ایسنا از علاقهاش به مانی حقیقی تکراری شدن فیلمهای مهرجویی محبوبیت فرهادی در کشورش و قدرت مسحورکننده فیلمهای شاعرانشیار 143 و چ همچنان پیشتاز
نتایج تا روز هفتم شیار 143 و چ همچنان پیشتاز رقابت بین 3 فیلم برگزیده تماشاگران شیار 143 خط ویژه و چ داغ است به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه سینما براساس اعلام ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران نتایج میانگین امتیازحفظ صدرنشینی شیار 143 در بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر
حفظ صدرنشینی شیار 143 در بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر تهران - ایرنا - آرای تماشاگران جشنواره فیلم فجر در روز هشتم در شرایطی اعلام شد که فیلم شیار 143 به کارگردانی نرگس ابیار مطابق دو روز گذشته در صدر این رده بندی قرار دارد به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ستاد انتخاب«چ» فراتر از انتظار بود/ علاقمندم «شیار 143» را ببینم
فرهنگ و هنر سینمای ایران طالبزاده در گفتگو با مهر چ فراتر از انتظار بود علاقمندم شیار 143 را ببینم نادر طالبزاده ضمن ابراز رضایت از فیلم چ به کارگردانی حاتمیکیا اعلام کرد که انتظار بیشتری از آثار جشنواره فیلم فجر داشته است نادر طالبزاده کارگردان و مجری برنامهمهمترین اخبار امروز رسانههای مجازی و مکتوب کشور علت اصلی استعفای نجفی/ پاسخ کوبنده معلم مریوانی به گاردین/ ا
مهمترین اخبار امروز رسانههای مجازی و مکتوب کشورعلت اصلی استعفای نجفی پاسخ کوبنده معلم مریوانی به گاردین انتقاد روزنامههای اصلاحات به سبدکالای روحانیسبد کالایی با ۲ کشته و یک مصدوم ممنوعیت دستگیری بعد از ساعت 8 شب مشمول شدن مسجدجامعی و یاران خاتمی برای دریافت سبدکالا و به-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها