تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804444795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داشتن آب و هوای سالم آرزوی کرجی ها/ مدیریت پسماندها برای تبدیل تهدید به فرصت ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز اکبریان:
داشتن آب و هوای سالم آرزوی کرجی ها/ مدیریت پسماندها برای تبدیل تهدید به فرصت ضروری است
کرج - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر داشتن آب و هوای سالم برای شهروندان کرجی به یک آرزو تبدیل شده است و برای رفع این مشکل مدیریت پسماندها برای تبدیل کردن تهدیدها به فرصت ها ضروری است.



به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم کرج در شورای اسلامی به همراه هیئت همراه پیش از ظهر چهارشنبه در سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج حضور یافت. در نشستی که با حضور نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و مدیریت سازمان پسماند شهرداری کرج برگزار شد اولویت های کاری سال آینده و برنامه های استراتژیک برای کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زسیت کرج مورد بررسی قرار گرفت.

عزیز اکبریان با بیان این مطلب اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان مرکز دفن زباله مفهومی ندارد  در این کشورها با راه اندازی کارخانه زباله سوز در شهرهای بزرگ از سوزاندن زباله ها انرژی برق و بخار تولید می کنند. وی در ادامه تاکید کرد: کشورها پیشرفته و توسعه یافته از سوخت زباله ها و پسماندها و تبدیل آنها به انرژی در زمینه اقتصاد بیشترین بهره وری را دارند  از این پسماندها به عنوان طلای کثیف یاد می کنند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیریت پسماندها برای تبدل کردن تهدیدها به فرصت ها ضروری است. اکبریان تصریح کرد: در حال حاضر داشتن آب و هوا سالم در کرج برای همگان تبدیل به آرزوی دست نیافتنی شده است و این در صورتی است که در گذشته وجود آلودگی در هوای کرج برای مردم و مسئولان تعجب آور بود. راه اندازی کارخانه های زباله سوزی و بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی ضروری است وی افزود: به سرعت درختان سرسبز و باغهای بزرگ جای خود را به برج های سربه فلک کشیده می دهند  این یک تهدید بزرگ است. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه اندازی دو کارخانه "زباله سوز" و "بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی" در کلانشهر کرج می تواند افق های روشنی پیش روی شهرمان قرار دهد. اکبریان بااشاره به این موضوع که مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند هزینه های مالی احداث کارخانه زباله سوز یا کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی را تامین کند گفت: تعامل سازنده مدیران شهری با بخش خصوصی می تواند راهکاری برای بیرون رفتن از این معضل باشد و باید انجام پروژه های مشارکتی در اولویت های اصلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گنجانده شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشارکت بخش خصوصی و جلب سرمایه گذاران خارجی صرفا به منظور جذب نقدینگی نیست و انتقال دانش های جدید و تربیت متخصصان و کارشناسان ماهر داخلی بر دیگر اولویت ها ارجحیت دارد.
  اطلاع رسانی و زیربنای فرهنگی برای مدریت پسماندها واجب است اکبریان در ادامه از مدیران شهری کرج خواست که با نگاه ویژه به مشکلات پیش روی سازمان مدیریت پسماند، این سازمان را در معادلات بودجه همراهی کنند. وی تصریح کرد: یکی از اهدف سازمان مدیریت پسماند در حوزه های فرهنگی، اطلاع رسانی است و باید به گونه ای باشد که سازمان های مردم نهاد به صورت خودجوش برای پاکسازی محیط زیست و جلوگیری از تشدید آلودگی هوا بسیج شوند.

اکبریان افزود: طرح های بازیافت گامی موثر برای کاهش هزینه های جاری و صرفه جویی در استفاده از منابع طبیعی است. این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: تبادل تجربیات مدیران سازمان مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور برای دستیابی به نقشه راه کشور در حوزه مدیریت پسماند بهترین روش است و به عنوان یک تجارت سودآور اقتصادی می تواند گره ای از مشکلات بگشاید. گفتنی است، در ادامه نشست، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج مهمترین طرح های عمرانی و خدماتی در دستور کار این سازمان را شرح داد و از توجه نماینده مردم کرج در خانه ملت نسبت به مباحث محیط زیستی تقدیر کرد. رضا زین العابدینی در ادامه یادآور شد: حمایت مسئولان استانی و کشوری نسبت به مباحث مدیریت پسماند می توان از دغدغه های ملی در این زمینه کم کند و در بهبود اوضاع محیط زیست گره گشا باسد. این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با راه اندازی کارخانه زباله سوز بسیاری از مشکلات زیست محیطی کم خواهد شد و می توان در آنده نزدیک شاهد ساماندهی پسماندهای شهری باشیم.


 


۱۳۹۲/۱۱/۲۳ - ۱۵:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن