تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818917500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه ایران در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه ایران در یک نگاه تهران- ایرنا- روزنامه ایران در شماره روز چهارشنبه تیتر نخست خود را ˈطنین وحدت ملی در جشن انقلابˈ برگزید.


این روزنامه در ادامه نوشت: ایران روز گذشته شاهد حضور میلیونها نفر از مردم سراسر کشور بود که برای شرکت در جشن انقلاب به خیابانها آمدند و فارغ از هرگونه نگرش سیاسی و جناحی با هم همراه شدند. حضوری که به واسطه اثرات به جای مانده از حماسه سیاسی 24 خرداد جشن سالگرد پیروزی انقلاب را به جشنی پرشورتر از همیشه تبدیل کرد.
تحولات سیاسی و اقتصادی بوجود آمده در عرصه بین المللی بر مبنای راهبردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری، همگرایی و تعامل سازنده جمهوری اسلامی و تقویت حضور آن مراودات بین المللی از جمله دلایلی بود که سبب شد سال جدید انقلاب اسلامی با امید بیش از پیش آغاز شود و در حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلی پیدا کند. روز گذشته این حضور به یکی از 10 خبر مهم جهان تبدیل شد و ساعت های بسیاری از برنامه های خبری شبکه های تلویزیونی را به خود اختصاص داد. چنانچه همزمان 200 خبرنگار خارجی برای پوشش مراسم در ایران حضور داشتند.
«در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس جمهوری، یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم مطرح است». این پیام واضح و صریح رئیس جمهوری در جمع مردم پایتخت بود که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب راهپیمایی کرده بودند. پیامی که هم مخاطب داخلی داشت و هم مخاطب خارجی. کما اینکه با این عبارت کامل شد «باید برخی بدانند سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی خواهد بود و جناحی و حزبی نیست. همه ما دست به دست هم بدهیم و متحد باشیم و پشت پرچمدار واحد، یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم. همه ما بدانیم در برابر انواع توطئه ها پیروز خواهیم بود.»
ˈپایان انتظار برای پرواز سیمرغ هاˈ عنوان تیتر دوم صفحه نخست روزنامه است. در این مطلب می خوانیم: دیشب و در مراسمی با حضور گسترده سینماگران، برگزیدگان سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی شدند. در پایان این رقابت هنری، بیشترین سیمرغ بلورین به فیلم «رستاخیز» اهدا شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم به فیلم های «رستاخیز» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اختصاص یافت.
از حاشیه های سؤال برانگیز مراسم اختتامیه جشنواره این بود که تلویزیون بخشی از گفته های چهره های سینمایی که به مذاق خویش مناسب نمی دید را سانسور کرد.
اتفاق دیگری که در شب پایانی جشنواره خبرساز شد، محروم ماندن فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان از مرحله تحویل جوایز بود که حرف و حدیث های مختلفی را بین سینماگران دامن زد و موجب شد تهیه کننده این فیلم در لحظات پایانی از حضور در بخش مسابقه انصراف دهد.
ˈتولید بنزین از ترکیبات پتروشیمی حذف می شودˈ گزارشی خبری در صفحه اجتماعی روزنامه است. در این مطلب به اظهارات معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر حذف ترکیبات پتروشیمی در تولید بنزین اشاره شده و آمده است: آلاینده های نفتی از جمله مهمترین عوامل آلودگی محیط زیست هستند و بحران آلودگی نفتی روستاها و مناطق اطراف پالایشگاه ها و مراکز پتروشیمی در کشور، این ادعا را ثابت می کند؛ اما خبرهای خوبی در این زمینه به گوش می رسد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرده که با توافق کامل انجام شده با وزارت نفت، تولید بنزین از ترکیبات پتروشیمی در کشور حذف می شود.
ˈدور دوم مذاکره سوری ها در سکوت و ابهامˈ عنوان گزارشی خبری در بخش بین الملل روزنامه است. روزنامه در این رابطه نوشت: دور دوم کنفرانس ژنو 2 با حضور نمایندگان دولت سوریه، هیأت مخالفان سوری و نماینده سازمان ملل در امور سوریه آغاز شد. پیش از این نشست، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد تیم دولت سوریه آماده است ساختار دولت انتقالی را بررسی کند. البته او تصریح کرد اولویت اول از نظر دولت سوریه، برقراری آتش بس و مقابله با تروریسم است و اگر این روند با موفقیت پیش برود، می توان ساختار حکومت انتقالی را مورد بررسی قرار داد.
پیش از شروع نشست دور دوم کنفرانس ژنو 2، اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدارهایی مجزا با نمایندگان طرف های سوری برگزار کرد. در این دیدارها دستور کاری دور دوم مذاکرات بررسی شد. ابراهیمی کوشید حتی پیش از آغاز رسمی دور دوم مذاکرات، نظرات رؤسای دو هیأت را کسب و امکان توافق آنان بر سر یک برنامه کاری مشخص را بررسی کند. روز نخست مذاکرات دو هیأت سوری به صورت غیرمستقیم برگزار شد. براساس گزارش های منتشر شده، در این دور هیچ تغییری در ترکیب هیأت های نمایندگی دو طرف ایجاد نشده است.
ˈقیمت ها تا سه ماه آینده تغییر نمی کندˈ، عنوان خبری در صفحه اقتصادی روزنامه است که در آن آمده است: معاون رئیس جمهوری ضمن تشریح جزئیات بودجه 93 و روند تصویب آن در مجلس با بیان این که قیمت ها تا 3ماه آینده تغییر نمی کند گفت: مشمولان سبد کالا در حال افزایش هستند.
محمدباقر نوبخت افزود: همچنین براساس مصوبه دولت، عیدی کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه آن ها پرداخت خواهد شد و حقوق اسفند ماه نیز زودتر از موعد تعیین شده پرداخت می شود.
شبد** 2023
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن