تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802983713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی ایران از نگاه سیاستمداران و اندیشمندان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انقلاب اسلامی ایران از نگاه سیاستمداران و اندیشمندان تهران - ایرنا - سخنان سیاستمداران قرن بیستم که شاهد وقوع انقلاب اسلامی در ایران بودند، نشانگر بیم و امید آنان از بزرگترین واقعه قرن بود؛ بیم برای ستمگران و امید برای مظلومان جهان.


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز شنبه در آستانه سی و پنجمین سالگرد طلوع فجر انقلاب اسلامی، نظرات برخی سیاستمداران و اندیشمندان جهان در ارتباط با انقلاب و شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی را به شرح زیر منتشر کرد:

* عرب ها از انقلاب اسلامی عبرت بگیرند
اسقف کاپوچی از علمای مسیحی فلسطین گفت: انقلاب ایران یک انقلاب بی نظیر است. پیروزی ایران بر بزرگ ترین قدرت های جهان به خاطر ایمان نیرومند مردم به خدا و رهبری امام خمینی رحمه الله بود. ما عرب ها باید از انقلاب اسلامی عبرت بگیریم.

* انقلاب برای رها شدن از یوغ ابرقدرت ها
مولانا بشیرالرحمن از رهبران مسلمانان اهل سنت پاکستان اظهار داشت: هر روز که از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد، مردم پاکستان علاقه بیشتری به آن پیدا کرده و شیفته این انقلاب می شوند.
وی افزود: ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی جهت زنده کرده اسلام و پیاده نمودن احکام اسلام و رها شدن از یوغ آمریکا انقلاب کرده و امام خمینی راهی را به مسلمین جهان نشان داد تا آن را پیموده و به هدف خود که نجات یافتن از زیر یوغ ابرقدرت هاست، برسند.

* انقلابی برای تمام مستضعفان جهان
مرحوم سیدمحمدحسین فضل الله رهبر شیعیان لبنان گفت: انقلاب اسلامی ایران صادق بوده و پیروزی آن خط جدیدی در حرکت سیاسی منطقه به وجود آورده است. این انقلاب به تمام مسلمانان و به تمام مستضعفین در سراسر دنیا تعلق دارد.

* انقلاب ایران در خارج از جهان اسلام نفوذ فراوانی دارد
برونوکراسیکی صدراعظم وقت اتریش اظهار داشت: من از شخصیت های مذهبی و دینی نیستم ولی می توانم این مساله را بگویم که ا نقلابی که در ایران رخ داده، موجب علاقه بیشتر به اسلام در خارج از جهان اسلام شده است و روشنفکران دنیا به دلیل علاقه ای که به اسلام پیدا کرده اند، توجه خود را به انقلاب اسلامی معطوف داشته اند می توان گفت این انقلاب در خارج از جهان اسلام، نفوذ فراوانی کرده است.

* یک انقلاب واقعی و مردمی
فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا گفت: آن چه در ایران رخ داده است، یک انقلاب واقعی و مردمی بود. این انقلاب دارای نیروی عظیمی نیز هست و لازم است که ما همبستگی و حمایت خود را از آن اعلام کنیم.

* انقلاب ایران مظهر قدرتمندی اسلام است
حبیب شطی دبیرکل وقت سازمان کنفرانس اسلامی گفت: انقلاب ایران به همه نشان داد که اسلام چقدر قدرتمند است و این که ایمان می تواند به مسلمین کمک کند تا به حکومت دلخواه خود برسند. ما می خواهیم جامعه جدیدی بر مبنای اصول اسلامی بسازیم و امیدواریم انقلاب اسلامی ایران مدل و الگوی ما قرار گیرد.

* بزرگترین واقعه سیاسی قرن بیستم
لئونید برژنف رهبر وقت شوروی سابق گفت: امروز مهم ترین خطر برای کشور ما و تمامی بلوک شرق شوروی، هیجان دینی حاصل از انقلاب در ایران است. تجدید حیات اسلام ناشی از انقلاب ایران بزرگ ترین واقعه سیاسی قرن بیست است و انقلاب ایران خطری مستقیم برای مرزهای جنوبی کشور شوروی می باشد.

* اسلام شایستگی حاکمیت بر جامعه را دارد
ریچارد نیکسون از روسای جمهور اسبق آمریکا گفت: آن چه که انقلاب اسلامی به اثبات رسانده و به دنیا بیان کرده است، این است که اسلام شایستگی حاکمیت بر جامعه را دارد؛ زیرا که دین آسمانی است. از این رو در کشورهای اسلامی عربی تاثیر گذاشته است و انقلاب هایی که هم اکنون در سایر کشورهای عربی شکل گرفته اند، جز ثمره درخت انقلاب اسلامی چیز دیگری نیست.

* گسترش عقاید اسلامی تا سواحل اقیانوس اطلس
هنری کسینجر وزیر وقت امور خارجه آمریکا گفت: پیروزی ایران در جنگ، عقاید رادیکال اسلامی را، از جنوب شرقی آسیا، تا سواحل اقیانوس اطلس گسترش خواهد داد.

* انقلاب اسلامی امید را در دل فلسطینیان زنده کرد
شهید دکتر فتحی شقاقی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: دنیا باید بداند که بازتاب شعارهای امام خمینی در فلسطین در هیچ جای دیگر دنیا نظیری نداشت. دلیل آن این است که همان گونه که امام راحل (ره)به زندگی ایرانی ها معنی بخشید، به زندگی ما در فلسطین نیز چنین مفهومی بخشید.
وی افزود: پیش از او ما در یک حالت یاس و ناامیدی به سر می بردیم و معتقد بودیم که نمی توان این دشمن مستکبر را شکست داد و رژیم صهیونیستی را از بین برد ولی امام با به دست آوردن پیروزی، امید را در ما زنده کرد و به این مطلب ایمان پیدا کردیم که اسلامی که توانست شاه را سرنگون کند، می تواند بقیه شاهان را نیز سرنگون سازد و فلسطین را آزاد نماید.

* انقلاب ایران، پرچمدار تجدید حیات اسلامی در قرن بیستم
محمد امین خلیفه رییس وقت مجلس ملی سودان گفت: انقلاب اسلامی ایران پرچمدار تجدید حیات اسلامی در این قرن است. ملت سودان با الهام از ملت ایران قیام نمود و بعد از 10 سال از انقلاب اسلامی ایران به ندای دعوت امام خمینی لبیک گفت و پرچمدار دفاع از اسلام در قاره ستمدیده آفریقا شد.

* انقلاب اسلامی ایران الهم بخش مردم ستمدیده دنیا
رابرت موگابه رییس جمهور وقت زیمباوه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، یک پیروزی بزرگ برای نیروهای انقلاب اقصی نقاط جهان محسوب می شود؛ زیرا این انقلاب برای تمام مردم تحت ستم دنیا الهام بخش بوده است.

* تجربه ای تلخ برای رژیم صهیونیستی
شیمون پرز نخست وزیر وقت رژیم اشغالگر قدس گفت: انقلاب ایران، یک انقلاب بسیار افراطی و خصمانه در قبال اسراییل است. تجربه آیت الله خمینی برای ما یک تجربه بسیار تلخ در قرن بیستم به شمار می رود.

* از حضور فرهنگ اسلامی انقلاب ایران می ترسیم
مارگارت تاچر نخست وزیر وقت انگلیس گفت: ما غربی ها در دهه 1980 از وسایل جنگی و ابزار نظامی شوروی و اقمارش واهمه نداریم؛ زیرا اگر بلوک شرق و اعضای پیمان ورشو مجهز به سلاح های نظامی بوده و به ادوات مخرب و ویران گر مسلح باشند، ما نیز به سلاح های مدرن مسلح و مجهزیم، لیکن از حضور فرهنگ اسلامی انقلاب ایران می ترسیم.

* نگرانی رژیم اشغالگر قدس از انقلاب اسلامی ایران
حافظ اسد رییس جمهور سابق سوریه: انقلاب اسلامی ایران برای تمام منطقه یک پیروزی است... انقلاب اسلامی ایران، روابط خارجی خود را با امپریالیست ها قطع کرده و پایگاه های نظامی بیگانگان را از میان برداشته و راه سرافرازی در پیش گرفته است.
وی افزود: رژیم اشغالگر قدس آن چنان از انقلاب اسلامی به وحشت افتاد که بارها از ارباب خود آمریکا گله کرد که چرا نمی تواند جلوی تاثیر انقلاب اسلامی را که منجر به پیروزی فلسطین خواهد شد؛ بگیرد.
فراهنگ(1)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن