تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803012573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش بس در حمص سه روز دیگر تمدید شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آتش بس در حمص سه روز دیگر تمدید شد


اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در مذاکرات صلح سوریه روز دوشنبه به امید دستیابی به راه حلی برای بحران سه ساله در سوریه با نمایندگان دولت و گروه های مخالف در این کشور بر سر میز مذاکره نشست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، هنوز از نتایج گفت و گو های روز دوشنبه اطلاعی در دست نیست اما طبق گزارش های سازمان ملل متحد طرفین در این گفت و گو ها توافق کرده اند که آتش بس نقض شده در حمص را بمدت سه روز دیگر تمدید کنند.
اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در مذاکرات صلح سوریه

دور نخست این مذاکرات که به مدت 9 روز در شهرهای مونترو و ژنو سویس برگزار شد روز 31 ژانویه بی هیچ نتیجه محسوسی به پایان رسید
یکی از دلائل عمده شکست این مذاکرات اختلاف طرفین بر سر پذیرفتن توافقنامه ژنو1 به عنوان محور اصلی این گفت و گو ها بود که در آن بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور تشکیل یک دولت انتقالی تاکید شده است.
اخضر ابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل در پایان این مذاکرات به صراحت اذعان کرد که هیچ گونه نتیجه مثتبی از آن حاصل نشده اما تاکید کرد که به تلاش های خود برای برگزاری دوباره این مذاکرات تا رسیدن به یک راه حل نهایی ادامه خواهد داد .
جنگ های سه ساله داخلی در سوریه تا کنون بیش از 100 هزار کشته به جای گذاشته و نزدیک به 9 میلیون و سیصد هزار نفر از مردم این کشور را در داخل و خارج آواره کرده است.
طبق آمار های اخیر سازمان ملل ، حدود 3 میلیون نفر از این آوارگان در کشور های لبنان، اردن ، ترکیه، کویت و برخی کشورهای دیگر منطقه و جهان زندگی می کنند.
شمار زیادی از آوارگان داخلی در شرایط بحرانی شدیدی بسر می برند که نرسیدن کمک های اضطراری به آن ها موجب بحرانی تر شدن شرایط زندگی شان خواهد شد.

کارشناسان امور پناهندگی پیش بینی کرده اند که در صورت ادامه این درگیری ها تا پایان سال جاری شمار اوارگان سوری از مرز 12 میلیون نفر خواهد گذشت.
روز شنبه گذشته از سرگیری منازعات میان گروه های مخالف و نیروهای دولتی موجب توقف عملیات کمک رسانی به ساکنین شهر حمص شد که نزدیک به دو سال است در محاصره به سر می برند.
والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل در امور پناهندگان روز گذشته با ابراز تاسف از نقض آتش بس ، طرفین را به حفظ آرامش دعوت کرده و گفته بود که به تلاش های خود برای برقراری دوباره آتش بس ادامه خواهد داد.

سومین محموله سلاح های شیمیایی از سوریه خارج شد
کمیته مشترک امحای سلاح های شیمیایی در سوریه اعلام کرد که سومین کشتی حامل سلاح ها و مواد شیمیایی این کشورروز دوشنبه بندر لاذقیه را به مقصد آب های آزاد بین المللی ترک کرده است.
 سومین محموله سلاح های شیمیایی از سوریه خارج شد

کمیته مشترک امحای سلاح های شیمیایی طی گزارش مکتوبی ضمن اطلاع از خروج سومین کشتی حامل سلاح های شیمیای از بندر لاذقیه اشاره کرده است که از مسئوولان دولت سوریه خواسته است تا ارسال این سلاح ها به خارج از سوریه را با حجم و شتابی بیشتر ادامه دهد.
این در حالی است که به گزارش سازمان منع سلاح های شیمیایی دولت سوریه کار انهدام این سلاح های شیمیایی در داخل کشور را آغاز کرده است.
در جریان انتقال مواد شیمیایی سوریه به خارج از کشور مواد مذکور طبق برنامه های کمتیه مشترک ابتدا به بندر لاذقیه منتقل شده و سپس توسط کشتی های یکی از کشور های عضو سازمان ملل بارگیری و با همراهی کشتی های چینی ، دانمارکی ، نروژی و روسی و با حضور کارشناسان دانمارکی بر روی کشتی راهی آبهای آزاد می شوند. در مرحله بعدی محموله های مذکور به کشتی های آمریکایی منتقل شده و در آب های آزاد بین المللی از طریق تجزیه در دریای آزاد امحا می شوند.
بر اساس قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل دولت سوریه ملزم است در همکاری با نهاد های بین المللی این عملیات را تا پایان ماه ژوئن سال 2014 بپایان برساند.
  طبق گزارش های سازمان ملل در اوائل ژانویه امسال عملیات محو حساس ترین بخش از مواد شیمیایی سوریه آغاز شده و به مراحل پایانی نزدیک شده است.
کمیته مشترک امحای سلاح های شیمیایی ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت این عملیات تاکید کرده است که همکاری های همه جانبه دولت سوریه در این زمینه همچنان با جدیت ادامه دارد.
 


سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن