واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: خانواده سبز-«حسين ياري» گفت: سهيل (پدر) ميتوانست نقش اساسي و پر رنگ تري در فيلم «ميم مثل مادر» داشته باشد. «حسين ياري» بازيگر نقش سهيل در فيلم «ميم مثل مادر» به خبرنگار فارس گفت: روزهاي اولي كه فيلمبرداري شروع نشده بود و در مرحله دورخواني و تمرين بوديم به خانم فراهاني عرض كردم كه يكي يا دو سكانس در اين فيلم و در حوزه وظايف من است كه اگر بتوانم آن را در حد مطلوب بازي كنم، خيالام راحت ميشود و احساس ميكنم كه اين فيلم براي من تمام شده است. يكي سكانس مواجهه سهيل و سپيده است و ديگري مواجهه با بچهاش بعد از 15 سال است. وي افزود: اساساً محوريت فيلم خانم فراهاني بود و من خيلي انرژي آنچناني نياز نداشتم ولي اين دو سكانس را هميشه گفتم كه اگر دربيايد و بتوانم اجرا كند ديگر مسئلهاي با فيلم نخواهم داشت و از منظر من اين دو سكانس خيلي اساسيتر و حياتيتر است. «ياري» به سكانسهاي تاثيرگذار فيلم كرد و گفت: در سكانسهايي چون انداختن بچه يا امثال آن بازيگر خيلي نقش اساسي ندارد و انرژي آنچناني صرف نميكند. چون فيلمبرداري، نوع ساختار دكوپاژ، افكت، موسيقي خيلي كمك كننده هستند. بازيگر نقش سهيل در فيلم «ميم مثل مادر» در مورد پذيرش اين نقش گفت: شخصاً مشكلي با نقش نداشتم. اما واقعيت اين است كه نقش را متر ميكنم.ميگويم كه من بايد براي بازي فورجه داشته باشم. اصلاً اينجور نيست كه بگويم يك نقش كوتاه است و خيلي اثر ميگذارد. اثر براي صاحب اثر است و من قرار نيست كه فقط به صاحب اثر كمك كنم. من بايد حضور داشته باشم. وي ادامه داد: اساسا براي بازيگر عرصه جلوهگري و شرايط مطلوب بايد فراهم باشد و من نيز آن را طلب مِِيكنم. ميپرسم حضور من چقدر است و من چقدر ميدان دارم. اگر بخواهيم با فوتبال مقايسه كنيم من بازيكن90 دقيقهاي هستم. بايد نيمه اول گرم شوم تا نيمه دوم خوب بازي كنم. خيلي اينجور نيست كه يك نقش موجز را بازي كنم ،مگر مواردي آن هم در اوايل كارم كه خيلي ناگزير بودم. ولي تا محوريت نداشته بازي نكردم. «ياري» ابعاد مختلف نقش سهيل را مورد بررسي قرار داد و گفت: واقعيت اين است احساس ميكنم وقتي سهيل از داستان خارج شده، ديگر بايد با چه چيزي درگير باشيم؟ سهيل به عنوان بدمن داستان درگيري و درام را ايجاد ميكند و با رفتن او ،ديگر خيلي چيزي ندارم. كاري به صحنههاي تأثيرگذار فيلم ندارم كه قرار است ارتباط مادر و فرزندش را نشان دهد و مشكلات و مصائب او را به تصوير بكشد. وي افزود: به نظر من سهيل ميتوانست در فيلم نقش اساسيتر داشته باشد. گهگاهي ديده شود و ارتباطش آنچنان با تماشاگر قطع نشود. مخاطب درگير كنش و واكنش مرد و زن باشد و حتي با يك سكانس وارد خلاء ايجاد شده باشد. البته اينطور كه الآن به اين قضيه نگاه ميكنم زمانيكه فيلمنامه را خواندم نگاه نميكردم و همانطور هم اجرا شده است. يعني نميتوانم بگويم در فيلمنامهاي كه خواندم پتانسيل اجرايي سهيل بيشتر بوده است اما در اجرا اين اتفاق نيفتاده چون دقيقاً همان است كه ما خوانديم در اجرا هم همان را ميبينيم .ولي در كل بسيار خوشحال هستم كه اين نقش را بازي كردم. بازيگر «ميم مثل مادر» گفت: روزهاي اول كار گفتم كه سهيل را منفي نميبينم.حالا شما شايد ميخواهيد از او بنابه دلايلي يك چهره منفي درست كنيد. همين كه من به عنوان يك بازيگر ميخوانم ميبينيم و تحليل ميكنم، ميبينم كه به عنوان حسين ياري دقيقا همين كاري را ميكنم كه سهيل انجام ميدهد. اين ادله، ادله كافي براي منفور كردن يك نفرنيست. اينجاست كه خلائي نمود پيدا ميكند و بايد حداقل با جهانبيني،نگاهش و حتي مسائل سياسي كه درگيرش هست آشنا شويم. وي همچنين به توصيف فضاي پشت صحنه «ميم مثل مادر» پرداخت و گفت: واقعيت اين است كه برخلاف داستان تلخي كه داشتيم اما پشت صحنه خوبي داشتيم و در شرايط و فضايي دوستانه كار ميكرديم كه براي من هم خوشايند بود. فكر ميكنم ملاقليپور هم در «ميم مثل مادر» حالاش خوب بود و اين به همه ما تعميم پيدا كرده بود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]