تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820762403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از هنر برای تبلیغ دین محصول انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استفاده از هنر برای تبلیغ دین محصول انقلاب است قم - ایرنا - رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم استفاده از زبان هنر برای تبلیغ دین را محصول انقلاب اسلامی ذکر کرد.


حجت الاسلام والمسلمین ˈ علی کمساری ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود و امام راحل به عنوان مرجع دینی پرچم دار انقلاب نشده بود حوزه های علمیه هیچ گاه به رشد و بالندگی فرهنگی و هنری و به بلوغ سیاسی و اجتماعی نمی رسیدند.
وی ابراز داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نهاد واسطی بین حوزه علمیه و نظام است که به وظایف علمی، پژوهشی ، فرهنگی و هنری مشغول است.
وی ادامه داد:اصلی ترین هدف دفتر تبلیغات اسلامی تبلیغ و ترویج معارف دین و ارزش های والای اسلامی است و متناسب با این هدف از اشکال مختلف و شیوه های مختلف تبلیغی در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی بهره گرفته می شود و یکی از تاثیرگذارترین و رساترین این شیوه ها تبلیغ دین با استفاده از زبان و قالب هنر است.
کمساری افزود: هدف از تاسیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی استفاده از زبان تاثیرگذار هنر برای تبلیغ دین است و برای رسیدن به این هدف سال ها است که مبادرت به پرورش و آموزش طلاب علاقمند به رشته های هنری کرده ایم.
وی ابراز داشت:در 28 سال گذشته آموزش های فرهنگی، هنری و ادبی را به طلاب ارایه کرده ایم و با وجودی که سعی در پرورش هزاران طلبه در سطح آشنایی با هنر داشتیم بسیاری از آن خود به هنرمندانی مولد تبدیل شده اند.
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: اساسا ضرورت استفاده از زبان هنر برای تبلیغ دین محصول انقلاب است و به خصوص در برخی رشته های هنری مانند سینما و هنرهای نمایشی به دلیل غلبه فضای ناسالم قبل از انقلاب زمینه ای برای حضور طلاب وجود نداشت و حوزه های علمیه بیشتر به ادبیات و شعر اقبال داشته و بعضا شاهد فعالیت طلاب خوشنویس با ابزار محدودی بودیم.
وی گفت: در شعر و خوشنویسی مفاخر بزرگی در حوزه های علمیه داشته ایم و برخی بزرگان شعر و ادب ایران عالمان دینی بوده اند اما رویکرد حوزه به مقوله هنر پیش از انقلاب اسلامی نه به عنوان رسالت بلکه به عنوان دغدغه فردی بوده است.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی، حوزه های علمیه رویکرد خود نسبت به حضور در عرصه های فرهنگی و هنری را تغییر دادند و متناسب با ضرورت های روز برخی رشته های هنری مورد توجه قرار گرفتند.
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: در عرصه هنر دغدغه اصلی نظام پرداختن به ارزش های اسلامی و انسانی بود لذا پرداختن به هنر در دستور کار حوزه ها قرار گرفت و دفتر تبلیغات اسلامی تنها مجموعه ای بوده است که در این عرصه با شناخت دقیق وارد شده است. ک/3
7408 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن